کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

نوروز 94 کجا و چطور برویم؟

اگر شما هم از آن دسته آدمها هستید که تصمیم گرفته اید نوروز 94 به آنتالیا،استانبول یا شهرهای دیگر ترکیه سفر کنید، احتمالا باید از همین الان به فکر باشید. چون اولا چند سالی است بازار تورهای ترکیه خیلی داغ شده است و پیدا کردن سره از ناسره و خرید تور مناسب خودش پروژه مفصلی است.

انتخاب آژانس مسافرتی
وقتی تقاضا برای کالا یا خدمتی زیاد می شود، ارائه دهندگان آن تلاش می کنند هر طور که می توانند آن را ارائه دهند، حتی اگر شده از سر و تهش هم بزنند. اینجاست که پیدا کردن یک آژانس مسافرتی خوب و باتجربه که تنها کسب درآمد برایش ملاک نیست، اهمیت پیدا می کند و از جمله ویژگیهایی که برای آن می توان برشمرد عبارتند از:
-    آگاه، متخصص و باتجربه
-    پرس و جو برای تایید شهرت آژانس
-    پرس و جو از افرادی که قبلا با آژانس سفر رفته اند
-    بررسی مشتری مداری آژانس مسافرتی
-    توجه آژانس به جزییات مورد نظر شما و جلب اعتماد

منبع : روژ 24

سفری برای تازه شدن

گاهی دلم یک جای بکر و ناب می خواهد،بدور از شلوغی و آلودگی شهر.شاید یک روستای دور افتاده در کویر و شاید هم یک کلبه روبه دریا.

من عاشق مکانهای بکری هستم که دست هیچ کس تا حال به آنجا نرسیده باشد،یک جزیره وسط اقیانوس.دسترسی به مکانهای بکر کمی سخت است و فقط باید از دوست داشتنشان صحبت کرد.

وقتی تصاویر جزایر مالدیو را می بینم دلم بد جور هوس چنین جایی را می کند،جزایری کوچک ودنج در میان اقیانوس هند.رفتن به آنجا هم در حد رویاست،فقط کافی است که تور مالدیو را در اینترنت سرچ کنم و از این رویا بیرون بیایم.

مسافرت به یک مکان آرام و به دور از هیاهو هر چند وقت یک بار حیاتی است که خود را برای ادامه ی زندگی پر تنش تازه کنی.




رفتار مناسب با توریست

حتی اگر با تور آنتالیا به این شهر توریستی سفر نکنید و از زبان ترکی هم اصلا سر در نیاورید،در این شهر درمانده نخواهید ماند.در اینجا مردم بومی به مسافران بسیار کمک می کنند و هرجا بتوانند راهنماییشان می کنند.

حتی در متروهایشان و سایر مکانهای عمومی از بلندگو اعلام می شود که لطفا مسافران را راهنمایی کنید.به نظرم این نکته خیلی مهم است که با توریست خارجی به گونه ای رفتار شود که اشتیاقش برای سفر دوباره به آن شهر بیشتر شود.

این نکته در کنار پاکیزگی خیابانها و معابر عمومی و آثار باستانی،کمک شایانی در جذب توریست به یک منطقه می کند.ولی بعضی جاها تا متوجه می شوند که شخصی یک توریست خارجی است،سعی در چاپیدنش می کنند و این امر در کنار کثیفی معابر و تفرجگاهها به صنعت توریست ضربه می زند.


سفر دریایی

هیچ چیزبه اندازه ی یک سفر دریایی برای من لذت بخش نیست.سوار بر کشتی از ساحل دور شوم تا جایی که هیچ خبری از خشکی ڀر هیاهو نباشد،فقط دریا و مرغان دریایی و آرامش دریا.

تحقق چنین رویایی برای من که در شلوغی یک شهر آلوده و بدون دریا زندگی می کنم،کمی سخت است.اما می توان به جنوب ایران سفر کرد و با کشتی راهی قشم شد و یا ڀا را کمی فراتر گذاشت و به آنتالیای زیبا سفر کرد.

وقتی به آنتالیا سفر کنید یکی از جاذبه های این شهر دریای مدیترانه و گردش دریاییست که نمی شود از آن گذشت.اگر با تور آتالیا به این شهر سفر کنید،قطعا با کشتی دل به دریا خواهید زد.اما اگر نه حتما باید خودتان چنین برنامه ای را جور کنید،چرا که آرامش و زیبایی دریای مدیترانه بی نظیر است.

حال من هم رویای سفر دریایی را در سر دارم یا به قشم زیبا یا به آنتالیای رویایی.






آنتالیا دریای مدیترانه...عکس از باهر

آسمان رویایی


برای من که عاشق آسمان هستم و از کودکی با دیدن هواڀیما در آسمان کلی ذوق می کنم،این تصویر بی نظیر است.



آنتالیا...عکس از باهر




خوش آمدید


به وبلاگ کافه سفر خوش آمدید


نظر یادتون نره