کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

سفر به رومانی

اگر بخواهید به کشوری فرای ترکیه سفر کنید و تور و هتلهای آنتالیا برایتان عادی شده است،خوب کمی پا را فراتر بگذارید و به آن سوی دریای سیاه و به کشور رومانی سفر کنید.کشور رومانی با جذابیتهای توریستی بی شمارش به مکانی شگفت انگیز برای سفر ایرانیها تبدیل شده است.



حال اگر بخواهید اطلاعاتی درباره ی این کشور سرسبز اروپایی کسب کنید باید بدانید که کشور رومانی در جنوب شرقی اروپا و آن سوی دریای سیاه و درهمسایگی کشورهای مولداوی و اوکراین از شمال شرقی و شرق،کشور بلغارستان از جنوب و مجارستان و صربستان از غرب قرار دارد.پایتخت آن شهر زیبای بخارست است که به تور عمده تور رومانی به این پایتخت اروپایی زیبا و سرسبز است.

رومانی با مساحت 238/400نهمین کشور اتحادیه ی اروپااست و با جمعیت 19میلیونی هفتمین کشور پر جمعیت اتحادیه ی اروپا محسوب می شود.مردمانش با زبان رومانیایی صحبت می کنند و واحد پولشان لئورومانی است.

رومانی با آب و هوای معتدل اروپایی از طبیعت زیبایی برخوردار است.یک سوم کشور کوهستانی است و بقیه ی مساحت آنرا تپه های سرسبز و دشتهای وسیع تشکیل می دهند.رومانی دارای آبشارها،دریاچه ها و رودخانه های بی نظیری است که توریستهای بیشماری را به خود جذب می کنند.رودخانه ی معروف دانوب و آبشار جادویی بیگار در این کشور قرار دارند.


رومانی علاوه بر جاذبه های طبیعی دارای بناهای تاریخی و موزه های بیشماری است که علاقه مندان به این آثار را جذب خود می کند.اما معماری منحصر به فرد در ساختمانها و آداب و رسوم رومانی،این کشور با به یک کشور توریستی پر طرفدار بدل کرده است.

اما بیشتر تورهای رومانی به سمت پایتخت این کشور یعنی بخارست هستند.از مکانهای دیدنی بخارست می توان به کاخ مجلس،کمان پیروزی،بخش قدیمی شهر،قلعه ی پلز،قلعه ی بران و موزه های این شهر اشاره کرد که با چند روز اقامتتان می توانید از تماشایشان لذت ببرید.


قلعه بران

هتل 5ستاره ی وو کرملین آنتالیا



یکی از مناطق توریستی شهر آنتالیا منطقه ی ساحلی کندو است که  به مرکز شهر آنتالیا و مراکز خرید این شهر بسیار نزدیک است.منطقه دارای ساحل شنی با کیفیت است که می توان به کلیه ی سرگرمیهای دریایی پرداخت.

در منطقه ی کندو هتلهای 4و5 ستاره ی بسیار زیبایی وجود دارد که با اقامت در آنها می توان یک تغذیه ی روح اساسی داشت و به آرامش رسید.

یکی از هتلهای آنتالیا که در منطقه ی کندو چون نگینی می درخشد،هتل 5ستاره ی وو کرملین است و همانطور که از اسمش مشخص است برگرفته از کاخ کرملین روسیه است.هتل از معماری بی نظیری که کم از کاخ کرملین ندارد برخوردار است و محوطه ی زیبای اطرافش بسیار تماشایی است.هتل دارای ساحل اختصاصی ای است که می توان به کلیه فعالیتهای دریایی پرداخت.حتی در ساحل یک بار ساحلی وجود دارد که کلیه ی نوشیدنیهای خنک سرو می شود.



هتل دارای 838 اتاق لوکس با کلیه امکانات رفاهی چون سیستم صوتی و تصویری،اینترنت پر سرعت،سیستم حرارتی و برودتی مرکزی،تلفن،حمام و تخت خوابهای راحت است.با بهره مندی از این امکانات می توان آرامش واقعی را تجربه کرد.



از امکانات دیگر هتل می توان به استخر روباز،پارک آبی،سالن ماساژ،سالن آرایش،خشکشویی،پزشک و پرستار و مرکز خرید اشاره کرد که در اختیار مهمانان قرار می گیرد نا سفر خاطره انگیزی را تجربه کنند.همچنین هتل دارای امکانات رایگانی چون سونا،استخر،سالن بدنسازی،حمام آفتاب و ورزشهای روزانه است که می توان از آنها بهره برد.

هتل از مرکز شهر آنتالیا تنها 17 کیلومتر و از فرودگاه 20کیلومتر فاصله دارد و دسترسی اش بسیار راحت است.می توانید با خرید تور آنتالیا از تهران با اقامت در این هتل هزینه ی حدود  3میلیون و 195هزار تومان بپردازید و سفر رویایی را برای خود رقم بزنید.


هتل بویوک آنادولو آنکارا

آنکارا پایتخت ترکیه و شهری است که ایرانیان بیشتر برای فعالیتهای اقتصادی و یا مهاجرت به آمریکا به آن سفر می کنند و این در حالی است که تور آنکارا برای مردم عام زیاد مورد پسند نیست.با این حال نمی توان از جاذبه های توریستی و گشت گذار در این پایتخت زیبا گذشت.با هر قصدی مسافر این شهر هستید،اکنون شما را با یکی از هتلهای بی نظیر این شهر آشنا می کنم.

هتل بویوک آنادولو یکی از هتلهای پنج ستاره ی آنکارا است که در خیابان Akyurt در فاصله ی 5 کیلومتری فرودگاه بین المللی بویوک آنکارا و 27 کیلومتری مرکز شهر آنکارا قرار دارد.



هتلی که در اتاقهای زیبا و راحتش آرامشی بیشتر از خانه تان را در یک تعطیلات به یاد ماندنی حس خواهید کرد.هتل دارای 354 اتاق و سوئیت با دکوراسیون لوکس با کلیه ی امکانات رفاهی چون تلویزیون،کانالهای ماهواره و اینترنت پر سرعت است.همچنین هتل دارای یک اتاق لوکس ماه عسل برای زوجهای جوانی است که می خواهند یک ماه عسل رویایی داشته باشند.






از دیگر امکانات هتل که اقامت در این هتل را دل انگیز می کند می توان به سالن بدن سازی،زمین تنیس و بسکتبال و فوتبال،استخر روباز و سرپوشیده،حمام ترکی و مرکز بولینگ اشاره کرد.همچنین هتل دارای رستورانهایی بی نظیر است که انواع غذاهای ترکی و بین المللی در آنها سرو می شود.

از دیگر جذابیتهای هتل پارک آبی است که لذت یک تفریح اساسی را می توان با سرسره ها و لوازم بسیار هیجان انگیز آبی احساس کرد.




اگر به هر دلیل مهمان این هتل زیبا شدید برای افامت در یک اتاق باید هزینه ی حدود 91 دلار و برای سوئیتهای لوکس هزینه ی 285 دلار بپردازید.سفر خوب و خوشی داشته باشید.

هتل اسپایس آنتالیا

اگر مسافر شهر انتالیا در نوروز هستید،تصاویرهتل اسپایس در منطقه ی بلک آنتالیا را تماشا کنید تا شاید مهمان این هتل بی نظیر شوید.قیمت تور آنتالیا با اقامت در یکی از اتاقهای لوکس این هتل حدود 3میلیون و سیصد تومان برای شما هزینه دارد.اما اقامت در اتاقهای لوکس این هتل لذت سفر رویاییتان را صد چندان می کند.

هتل پنج ستاره ی اسپایس یکی از هتلهای آنتالیا در منطقه ی بلک است که تا فرودگاه این شهر 25 کیلومتر فاصله دارد.همچنین هتل در 40 کیلومتری مرکز شهر آنتالیا قرار دارد.



هتل دارای 546 اتاق لوکس با دکوراسیون رویایی و تخت خوابهای لوکس است.حتی لوسترهای اویخته از سقف اتاقهای هتل نیز بی نظیر هستند و از تماشایشان سیر نمی شوید.اتاقهای هتل از کلیه ی امکانات راحتی از جمله حمام،اینترنت پر سرعت،سیستم تهویه هوا،تلویزیون و کانالهای ماهواره برخوردار هستند و آرامش و راحتی را برای شما به همراه دارند.همچنین هتل دارای ویلاهای لوکس با استخرهای خصوصی و زیبا می باشد.تصور اینکه هر روز صبح در یک استخر خصوصی شنا کنید نیز لذت بخش است.اما خوب قیمتش نیز تماشایی است.در طراحی ویلاها از هنر شرقی الهام گرفته شده است و ویلاها با مناظر با شکوه و زیبا احاطه شده اند.

پارک آبی در کنار استخرهای هتل از دیگر امکانات هتل است.ازانواع تفریحات دیگر در این هتل می توان به انواع تفریحات آبی، بسکیبال، چتر بازی، غواصی، والیبال ساحلی، واترپلو، رینگو و دارت اشاره کرد که حین اقامتتان در این هتل میتوانید به آنها بپردازید. از فروشگاه هایی که داخل هتل مستقر هستند نیز میتوانید هر آنچه را که نیاز دارید بخرید.

حالا تصاویر زیبایش را تماشا کنید و برای خرید تور خود اقدام کنید.






نکاتی برای سفر رویایی ترکیه


اکنون که نوروز نزدیک و قیمت تور ترکیه را لیست کرده اید تا شاید برای اولین بار مسافر این کشور زیبا شوید،بهتر است به چند نکته ی مهم توجه کنید تا سفر خاطره انگیزی را برای خود و خانواده ی خود رقم بزنید.

آب آشامیدنی مهمترین نیاز است و باید بدانید که آب لوله کشی در این کشور قابل آشامیدن نیست و باید آب آشامیدنی را از سوپرمارکتها تهیه کنید.همچنین برای استفاده از سرویس بهداشتی بایستی نیم لیره ی ترکیه معادل با 350 تومان بپردازید.

حتی اگر تورتان سرویس گشت و گذار داشت،خوب است خودتان نیز در کوچه پس کوچه های شهر قدم بزنید و از بودن در محیط جدید لذت ببرید.اما یادتان باشد که افراد کلاش همیشه و در همه جا در کمین نشسته اند و مواظب باشید به دام آنها نیفتید و لوازم مهمتان را در اختیار صندوق امانات هتلتان قرار دهید تا از دست سارقان در امان باشند.در ضمن هزینه ی تاکسی در این کشور بسیار گران است،اگر دوست دارید که سفرتان به صرفه باشد از وسائل نقلیه ی عمومی استفاده کنید که دسترسی به آنها آسان است و بسیار به توریستها کمک می کنند که مسیر خود را پیدا کنند.

بیشتر هتلهای ترکیه از اینترنت پر سرعت برخوردار هستند و به راحتی می توانید با خانواده ی خود ارتباط برقرار کنید. سیم کارت ایران در ترکیه با سیستم رومینگ  قابل استفاده  است اما بسیار برایتان گران تمام می شود و زمانی که بازگردید با قبضی روبه رو خواهید شد که بیشتر از قیمت توورتان است.پس توصیه می کنم که از سیم کارت ترکی خریداری کنید تا با قبض نجومی روبه رو نشوید.

خوب درباره ی زمان باید گفت که ساعت کشور ترکیه یک ساعت و نیم از ساعت ما عقب تر است و واحد پولشان لیره ی ترک است که معادل 700 تومان ما است.در ضمن در فروشگاههای بزرگ دلار آمریکا را نیز قبول می کنند و همچنین از یورو نیز می توانید استفاده کنید.

حالا با دانستن نکات مهم تورآنتالیا نوروز 94 و یا استانبول را با خیال راحت خریداری کنید و سفر خوشی را داشته باشید.

واحد پول کشور ترکیه

اولین نکته ی مهم قبل از سفر به یک کشور خارجی اطلاع از واحد پول آن کشور است.باید بدانیم که در آن کشور مردم از چه واحد پولی در معاملاتشان استفاده می کنند و واحد پول ما چه  ارزشی دارد.

تور ترکیه را خریداری کرده اید و قبل از سفر باید بدانید که واحد پول این کشور لیره ترک و یا به زبان ترکی Türk lirası با نشان زیر است.



البته این واحد پول علاوه بر کشور ترکیه در جمهوری ترک قبرس شمالی نیز به کار برده می شود.واحد پول ترکیه  دارای صفرهای زیادی بود که به صورت یک میلیون لیر صد میلیون لیر خوانده می شد،اما از ناریخ 28 ژانویه 2004 این شش صفر از واحد پول ترکیه حذف شد و از اول ژانویه ی 2005 این واحد پولی به نام لیره ی جدید ترک یا Yeni Türk lirasıوارد گردش پولی این کشور شد.این واحد به اختصار YTL نام گذاری شد.در واقع یک لیر همان یک میلیون لیر قدیم است و هنوز بعضی زبانشان به آن عادت نکرده است و در معاملاتشان میلیون را به کار می برند،در سفرتان اگر شخصی به کار برد اصلا وحشت نکنید.



بعد از چهار سال واحد پول ترکیه دوباره به لیره ی ترک تغییر نام داد و کلمه ی Yeni یا جدید از روی آن برداشته شد و به اختصار TLنامیده شد.لیره ترک به صورت اسکناسهای ۲۰۰، ۱۰۰، ۵۰، ۲۰، ۱۰ و ۵ لیره موجود است و هر لیره ترک معادل یکصد کروش می‌باشد.کروش واحد پولی زیرین لیره است و سکه‌های این واحد پولی شامل سکه‌های یک لیره‌ای، ۵۰ کروشی، ۲۵ کروشی ، ۱۰ کروشی ، ۵ کروشی و ١ کروشی وجود دارند.

نکته ی مهم دیگر برای سفر به ترکیه این است که هر لیره ی ترک معادل 700تومان ما است و باید پول خود را با لیره چنج کنید.

جالب است بدانید که لیره برای اولین بار در سال 1843میلادی توسط عبدالمجید اول به نام لیره ی عثمانی ضرب شد و چون از جنس طلا بود به لیره ی زرد شناخته شد.بر روی اسکناسهای لیره تاکنون تنها تصویر آتاتورک و عصمت اینونو رئیس جمهور سالهای 1938تا1950نقش بسته است.


غذاهای محلی ترکیه

غذاهای ترکیه بیشتر تحت تاثیر آشپزخانه و آشپزی های دوران عثمانی بوده است. البته این غذاها ترکیبی از پخت و پزهای خاورمیانه، آسیای میانه و بالکان بوده است. طرز تهیه ی غذای ترک ها بر همسایگان خود و حتی اروپای غربی تاثیرگذار بوده است.

اگر بخواهیم از غذاهای محلی این کشور نام ببریم، این نکته را باید متذکر شویم که در هر قسمت از این کشور غذاهای مخصوصی وجود دارد. جنوب ترکیه بیشتر به کباب و خوراکی هایی شیرین چون باقلوا، شمال ترکیه و در حاشیه ی دریای سیاه به غلات و ماهی اختصاص دارد. اگر علاقه مند به فراورده های زیتون هستید به بخش های غربی این کشور بروید و سبزی و ماهی های فراوان را در سواحل اژه میبینید.

یکی از انواع کباب های بسیار معروف و محبوب ترکیه، اسکندر کباب است.این کباب نوع خاصی است که به صورت دونر تهیه میشود. این غذا بیشتر به همراه ماست، سس و نان بیده سرو میشود.

اگر با تورهای ترکیه به این کشور سفر کرده اید و مایل هستید از این کباب خوشمزه امتحان کنید، به شهر بورسا بروید، چرا که تا به امروز از غذاهای مخصوص این شهر به شمار میرود.


منبع: تندیس تراول