کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

سفر نوروزه به شهمیرزاد


سرزمین ایران اگر قدرش دانسته شود بهشت گردشگری است،تمام جلوه های گردشگری را می توانی در آن مشاهد کنی و با سفر به جای جایش می توانی از آنها لذت ببری.

امروز به شهمیرزاد بهشت گم شده در بام ایران سفر می کنیم.یک تور ویﮋه نوروز برای خود ترتیب دهید و به این خطه ی زیبا سفر کنید.اگر از تهران راهی این شهر شوید،راه زیادی در پیش ندارید.شهمیرزاد واقع در استان سمنان است و در 20 کیلومتری شمال شهر سمنان کویری قرار دارد،ولی از لحاظ آب و هوا و طبیعت زمین تا آسمان با آن فرق دارد.شگفت انگیز است که از یک شهر کویری و گرم به یک طبیعت بکر و سرسبز دست یابی،همین موضوع شهمیرزاد را منحصر به فرد می کند.

اما شهرمیرزاد یا شامرزا در دامنه ی جنوبی البرز در استان سمنان و در نزدیکی شهرستان سنگسر قرار دارد و با تهران تنها 230 کیلومتر فاصله دارد.این شهر زیبا از نظر گردشگری و کشاورزی بسیار اهمیت دارد.هوای آن گرم وخشک و دارای طبیعتی سرسبز است.همچنین دراین شهر باغات زیبای گردو و آلو خود نمایی می کنند و دل گردشگران را می برند.باغات

هوای مطبوع و جویهای روان و بافت روستایی صمیمی آدمی را جذب این شهر مملو از انرﮋی مثبت می کند.در اخبار گردشگری خواندم که این شهر به عنوان شهر نمونه گردشگری شناخته شده است و همین از زیبایی و ناب بودن این شهر خبر می دهد.

پس اگر می خواهید عید زیباتری داشته باشید راهی این شهر ساده و دوست داشتنی شوید و یک تغذیه ی روح حسابی را تجربه کنید.


روزهای سفر


روزهای سفر می رسد و بسیاری عازم سفرمی شوند.اخبار گردشگری خبر از خرید بلیتهای قطار و اتوبوس و تور نوروزی بسیاری می دهد.باید از این دو هفته ی طلایی نهایت استفاده را برد.

این دو هفته می تواند با سفر به یک شهر دیگر همراه باشد و یا با ماندن در شهر خود و بهره بردن از تفرجگاههایش.بسیاری هنوز برای این روزها برنامه ریزی نکرده اند و مردد هستند که آیا عازم سفر بشوند یا خیر.برای تصمیم گیری هنوز دیر نیست و تنها باید اراده کرد و یک مکان را اتخاب کرد و بار و بندیل سفر را بست و راهی شد.

اما اگر قصد سفر دارید و می خواهید با خودروی شخصی و یا وسائل نقلیه ی عمومی سفر کنید و مجبور نیستید هفته ی دوم در سر کار حاضر شوید، بهتر است سفر خود را به هفته ی دوم واگذار کنید تا از ترافیک جاده ای کاسته شود.ترافیک جاده ای باعث می شود که کل  سفر به کام تلخ شود و خستگی در تن آدمی بماند.

اگر هم قصد سفر ندارید، چه بهتر بمانید و از تفرجگاههای شهر خود دیدن کنید.ساکنان تهران که خلوت ترین روزها را در نوروز تجربه می کنند.حتی از هوای آلوده و ترافیک نیز خبری نیست.خوب است از فرصت این ایام استفاده کنیم و به گشت و گذار در شهر بپردازیم.

 بهار تهران بی نظیر است و تعداد مسافرتها به این شهر در ایام نوروز نیزافزایش می یابد.حال و هوای سفر را می توانی با رفتن به بوستانها و جاهای دیدنی حس کنی.شهر پر است از مسافرانی که آمده اند تا بهار دل انگیز را در این شهر سپری کنند.تعداد تفرجگاههای این شهر  آنقدر زیاد است که گردشگران بسیاری را به این شهر جذب می کند. از بوستانها و کوهستانهای اطراف گرفته تا موزه و آثار باستانی، حتی بازدید از فروشگاهها و بازار تهران هم می تواند برای مسافران هیجان انگیز باشد.

اما مردمان شهرهای توریستی مانند شهرهای شمالی و زیارتی میزبان مهمانان نوروزی می شوند و چاره ای ندارند جز پذیرایی گرم از مهمانان.ولی گاهی آنها از این شلوغی و ازداحام جمعیت به شهرهای خلوت تر پناه می برند تا نوروز خود را در آرامش بیشتری سپری کنند.

اما دو خواسته  برای این روزها می ماند،یکی اینکه رانندگان محترم با احتیاط رانندگی کنند تا شاهد تصادفات رانندگی نباشیم و دیگر اینکه به طبیعت و بناهای تاریخی آسیب نرسانیم.

سفری زیبا به کلیبر


شاید ترجیح بدهیم به جای سفرهای گران و لوکس مانند تور آنتالیا و ماندن در هتلهای مجلل،همین ایران خودمان را سوژه ای برای گشت وگذار کنیم و یک دوربین عکاسی نه چندان گران در دست بگیریم و برویم از طبیعت زیبای بهاری عکس بگیریم.

بهتر است نقاط بکری را که ممکن است در نوروز پای مسافران زیاد به آنها نرسد را پیدا کنیم تا شاید بتوانیم از سرو صدا و تجملات شهر خود را چند روزی رها کنیم و به آرامش دست یابیم.

در این میان شهرستان کلیبر را به یاد دارم که چند سال قبل در همین نوروز پای به آنجا نهادم و این شهر آذری دلم را با خود برد.

شهرستان کلیبر در استان آذربایجان شرقی و در 210 کیلومتری شمال شرق شهر تبریز قرار دارد.اگر بخواهید از تهران به این شهر دست یابید،باید از اتوبان زنجان به سمت تبریزطی مسیر کنید تا در ورودی شهر تبریز با توجه به تابلویی که به سمت کلیبر اهر اشاره می کند،مسیر خود را تغییر دهید تا پس از 210 کیلومتر به این شهر برسید.

با رسیدن به این منطقه با زیبایی وصف ناپذیری رو به رو می شوید.این منطقه دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است و پوشیده از جنگلها و مراتع سرسبز است و بیشتر مواقع در این منطقه می توانید مه را تماشا کنید.

اما آن چیزی که دل من را ربوده است،قلعه ی بابک است.قلعه ای رسیده از زمان ساسانیان که در بالای کوه و در ارتفاع 2300متری قرار دارد و از شهر کلیبر سه کیلومتر فاصله دارد.برای دست یابی به قلعه و ثبت تصاویر زیبا باید مسیر طولانی ای را پیاده روی کنید که اگر پیاده روی همراه با مه منطقه باشد،بسیار دل انگیز است.

حال شما هم مکانی ناب چون کلیبر و قلعه بابک را پیدا کنید تا نوروزتان رنگ و بوی ایرانی به خود بگیرد.




قلعه بابک


روستای زیبای کندوان

در بهار همه جای ایران زیباست و باید تنها به جای جای این کشور چهار فصل سفر کرد و به درک زیباییهای این کشور رسید.اما غم انگیز است که بگویم خود ما مردم،با خودخواهیمان و با ریختن زباله از این زیباییها کاسته ایم.

از زباله ها که بگذریم،استان آذربایجان شرقی یکی از مناطقی است که باید حتما به آنجا سفر کرد،به خصوص در نوروز که فصل سفر است.مرکز استان تبریز است که خود به تنهایی پر است از جاذبه های دیدنی مانند مقبرالشهدا،مسجد جامع،مسجد کبود،ارگ تبریز،خانه ی مشروطیت و خیلی جاهای دیدنی دیگر.باید به این شهر تاریخی سفر کرد و از دیدنیهایش لذت برد.

اما در نزدیکی مرکز استان روستای کندوان قرار دارد که در نوروز نیز می توان در آنجا برف دید.کندوان منطقه ای ییلاقی از رشته کوههای سهند است که در 60 کیلومتری جنوب غربی شهر تبریز و 18 کیلومتری جنوب شهرستان اسکو در دامنه های سرسبز سلطان داغی قرار دارد.کندوان قدمتی 6هزار ساله دارد و باطبیعت و بافت منحصر به فردش یکی از جاذبه های توریستی پر طرفدار و زیبای منطقه محسوب می شود.

کندوان یکی از سه روستای صخره ای جهان است که هنوز زندگی در آن جریان دارد.به روستای صخره ای کاپادوکیه در پست "روستای صخره ای کاپادوکیه" اشاره کردیم.از جذابیتهای این روستا می توان به خانه هایی که در دل کوه به شکل کندوی عسل هستند اشاره کرد.همچنین در اثر فعل و انفعالات آتشفشانی به مرور زمان منظره های طبیعی زیبای بی نظیری در این منطقه ایجاد شده است.

اما آب و هوای مطبوع،دره های سرسبز و بکر،لبنیات محلی و عسل مرغوب کندوان گردشگران بسیاری را به این منطقه می کشاند.حال شما نیز می توانید با خودروی شخصی یا با تور ویژه نوروز خود را به این منطقه ی زیبا برسانید و از تماشای مناظرش لذت ببرید.




سفر به محلات



درخت چنار 1150 ساله در میدان چنار شهرستان محلات


امروز نه از سفری لوکس و شیک به ترکیه با تور آنتالیا نوروز 94 می نویسم و نه از تور رومانی و اروپا گردی.امروز به همین حوالی سفر می کنیم که لذت سفر به آن در بهار زیبا صد چندان می شود.

اسم شهر گل را همه ی ما شنیده ایم،این لقبی است که به شهرستان محلات داده شده است و اگر به این شهر سفر کنید به آن پی خواهید برد.

شهر محلات از شهرستانهای استان مرکزی است و در 262 کیلومتری جنوب غربی تهران قرار دارد.این شهر در همسایگی شهرستانهای قم و آشتیان از شمال،اصفهان و گلپایگان از جنوب،خمین و اراک از غرب و دلیجان از شرق قرار دارد.این شهر یکی از خوش آب و هواترین شهرهای ایران است و با یک بار سفر به آنجا، پی خواهید برد.

شهرت این شهر به پرورش گل و تنوع تولید گل و گیاه زینتی است و بزرگترین تولید کننده ی گل و گیاه در ایران محسوب می شود.از این رو القابی چون شهر گل،هلند ایران و بهشت افسانه ای بر روی آن نهاده اند.اگر به این شهر سفر کنید می توانید از گلخانه ها دیدن کنید و بدون شک با کلی گل و گیاه زیبا به شهر خود باز خواهید گشت.


محلات شهری باستانی است و قدمت آن به دوهزار سال قبل از میلاد برمی گردد و این موضوع با کشف آثاری از آن دوران ثابت شده است.همچنین محلات در روزگار هخامنشیان بخش کوچکی از ایالت ماد بوده است و در دوره ی اشکانی جزئی از ایالت والی نشین ماد بوده است.

این شهر علاوه بر بافت زیبای شهری و آب و هوای دل انگیز که مسافران را از دور و نزدیک به سمت خود می کشاند،دارای جاذبه های توریستی بی نظیری است که باید رفت و از نزدیک مشاهده کرد.آتشکده ی آتشکوه،ستونهای سنگی شهر باستانی خورهه،سد ساسانی تیمور،پل تاریخی باقرآباد و غارهای بیشمار از جمله دیدنیهای این شهر هستند.

از میان این جاذبه ها آتشکده ی آتشکوه بی نظیر است و انرژی اش هر بیننده ای را جادو می کند.یکی از برترین آتشکده های زرتشتیان است و در 5کیلومتری جاده تیمور و نزدیکی روستای آتشکوه قرار دارد.نوروز بهترین فرصت برای دیدار از این آتشکده ی با عظمت است.






یکی دیگر از جاذبه های شهر محلات آبگرم محلات است که خاصیت درمانی دارد و مسافران این شهر حتما یک سر هم به این آبگرم می زنند.آبگرم در 15کیلومتری شمال شرق محلات و در کنار ارتفاعات این منطقه قرار دارد.

از سفر به این شهر زیبا پشیمان نمی شوید،چراکه به اندازه ی کافی جذابیت دارد.ولی قبل از سفر از محل اقامت خود مطمئن شویدچراکه جای خواب به سختی پیدا می شود.حالا آماده ی سفر شوید و تعطیلات نوروز خوب و خوشی داشته باشید.

سفر به جواهرده

امروز سفر می کنیم به یک مکان رویایی و سرسبز در استان مازندران.اگر قیمت تور آنتالیا برایتان زیاد است،این مکان رویایی هزار مرتبه زیباتر است و در نوروز با سفر به اینجا،نوروزی خاطره انگیز و زیبا را برای خود رقم خواهید زد.

اگر به شهر زیبای رامسر سفر کنید،حتما مقصد بعدی شما روستای جواهرده است.روستایی که در 27 کیلومتری غرب شهر رامسر و در ارتفاع 2000متری البرز قرار دارد و از سه جهت توسط کوه محاصره شده است.برای دستیابی به این دهکده ی رویایی باید از جاده ی پیچ در پیچ و سبز عبور کنید تا به این بهشت چون جواهر دست یابید.


نام آن در گویش گیلکی "جئوَر ده " است و گروهی بر این اعتقاد هستند که نام جواهرده به بانوان زیبای این روستا برمی گردد.گویا بانوان این منطقه به زیبایی جواهر هستند.

اما طبیعت زیبای این منطقه گردشگران را مجبور می کند تا مسیر طولانی و پر پیچ وخم را طی کنند تا به دهکده ی زیبا دست یابند و چند عکس یادگاری بگیرند و سوغاتی روستا را با خود ببرند.می توان رب انار،آلوچه،بهار نارنج،جوراب پشمی و نمد از این روستا به یادگار برد،از مردم مهمان نواز با لهجه ی شیرین گیلکی.

در منطقه آبشارها و چشمه های دیدنی بسیاری وجود دارد که باید حتما ازآنها دیدن کرد.علاوه بر اینها آثار تاریخی چون مسجد آدینه و گورهای گبری گردشگران را برای تماشا جذب می کنند.

در مسیرتان به جواهر ده آبشار جواهرده و پارک جنگلی صفارود را خواهید دید که برای یک پیک نیک خانوادگی بسیار مناسب است،می توانید ساعات خوشی را سپری کنید.

از زیبایی روستا و جاده ی شگفت انگیز جواهرده هر چه بگوییم کم است ولی افسوس که این جاده نیز از زباله ها بی نصیب نمانده است و دل آدم را به درد می آورد که چگونه بعضی دلشان می آید از این زیباییها بکاهند.زباله ها سخت صنعت توریسم در ایران را تهدید می کنند و بعضی مردم بی احتیاط دست از این کار خود برنمی دارند.


روستای صخره ای کاپادوکیه

در کشور ترکیه علاوه بر شهرهای ساحلی ای چون آنتالیا و استانبول،مناطق دیگری نیز هستند که تور ترکیه را پر طرفدار می کنند.مناطقی که توریستها را از سرتاسر جهان به سمت خود جذب می کنند و صنعت توریسم را برای همیشه در این کشور پر رونق نگه می دارند.

امروز به منطقه ی کاپادوکیه در آناتولی مرکزی سفر می کنیم،منطقه ای که برای عاشقان مکانهای منحصر به فرد و بکر مناسب است.کاپادوکیه یکی از سه روستای صخره ای جهان است و بافت شگفت انگیزش آدمی را جذب خود می کند.

این منطقه به خاطر ساختار شبیه کره ی ماه،کلیساهای داخل غار،شهرهای زیرزمینی و خانه های صخره ای اش شهرت یافته است.اما نام پارسی این منطقه کاپادوسیه به معنای اسبهای زیبا است و دارای ارزشهای باستان شناسی و تاریخی است.در واقع این منطقه  ترکیبی از طبیعت و تاریخ به حساب می آید و بازمانده های آتشفشانی و نزدیکی آن به سواحل جنوبی دریای سیاه مناظر شگفت انگیزی را به وجود آورده است.دره های تنگ و باریک،تپه ها و صخره های غیر طبیعی این منطقه را منحصر به فرد کرده اند و آدمی از دیدنشان سیر نمی شود.یونسکو این منطقه را در سال 1985در لیست میراث فرهنگی به ثبت رساند.

اما یکی دیگر از جذابیتهای منطقه شهر زیرزمینی درینکویو که در آن آثار بیشماری از آیین زرتشتی کشف شده است.این شهر زیرزمینی به طور کاملا تصادفی در سال 1963توسط کارگران ساختمانی کشف شد و باستان شناسان را با شهری شگفت انگیز روبه رو کرد.

از دیگر جذابیتهای این منطقه ی توریستی می توان به قلعه های طبیعی اشاره کرد که شبیه قارچهایی هستند که بر بالای کوهها رشد کرده ند. به دلیل اینکه راهبان خانه های خود را بر بالای این قلعه ها بنا نهاده بودند به قلعه ی راهبان شهرت یافتند.

اما شاید یک دلیل دیگر برای محبوبیت این منطقه تور بالن باشد.این منطقه به دلیل آب و هوا و موقعیت مناسبش به مکانی مناسب و بکر برای پرواز بالنها تبدیل شده است.ماه آوریل تا ماه می و ماه سپتامبر تا اکتبر بهترین زمان برای سفر به کاپادوکیه است تا سوار بر بالنهای رنگی از مناظر زیبا و شگفت انگیز دیدن کنید.