کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

باداب سورت مکانی شگفت انگیز در ایران


در پست قلعه ی پنبه به یک مکان شگفت انگیز و منحصر به فرد در کشور ترکیه اشاره کردیم.پاموک کالا یا قلعه ی پنبه در استان دنیزلی ترکیه،یک آبگرم طبیعی بی نظیر است که با سرازیر شدن از ایوانهایی از سنگ آهک مناظر زیبایی را خلق می کند.

در ایران زیبایمان نیز دارای چنین مناظر زیبایی هستیم که قبل از رفتن به ترکیه باید رفت و آنها را از نزدیک تماشا کرد.باداب سورت شباهت بسیاری به پاموک کالا دارد و شاید از آنجا زیباتر و شگفت انگیز ترباشد.اما پس از پاموک کالا دومین چشمه ی آب شور جهان به حساب می آید و جز میراث جهانی است.

باداب سورت واقع در روستای ارست شهرستان ساری،یکی از شگفتی های ایران محسوب می شود و پس از کوه دماوند دومین میراث طبیعی ایران است و جز آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این شگفتی ایرانی همانطور که گفته شد یک چشمه ی آب شور است که از پلکانی طبیعی از جنس سنگ تراورتن به سمت پایین سرازیر می شود و مناظر زیبا و منحصر به فردی را ایجاد می کند.این چشمه در ارتفاع 1841متری از سطح دریا قرار دارد.اطراف چشمه از درخچه های زرشک وحشی پوشیده شده است و درارتفاعات بالاتر منطقه درختان سوزنی برگ خود نمایی می کنند.

از شگفتیهای دیگر می توان به وجود چند چشمه ی کاملا متفاوت از لحاظ رنگ،بو،مزه و حجم آب اشاره کرد.یکی از آنها استخری پر از آب با قطر 15متر و عمق زیاد است که آب بسیار شوری دارد.دیگری کمی بالاتر از قبلی در شمال غربی آن واقع شده است و ترش مزه و به رنگ قرمز و نارنجی است.در اطراف آن رسوب آهنی به چشم می خورد.



در این منطقه ی بی نظیر در طی سالیان دراز جریان آبهای معدنی به سمت پایین،صدها طبقه و حوضچه ی پلکانی به رنگهای نارنجی،زرد و قرمز به وجود آورده است.منظره ای که این حوضچه ها خلق کرده اند بسیار چشم نواز و شگفت انگیز است و این مکان را به یک مکان توریستی بی نظیرتبدیل کرده است.

در این بهار دل انگیز سفر به این منطقه ی منحصر به فرد می تواند روح نواز و لذت بخش باشد.

ایرانیان سفر دوست

در پست "ایران ارزانترین کشور برای گردشگران"با توجه به خبرهای منتشر شده از اخبار گردشگری ایران را ارزانترین کشور برای سفر نام بردیم.یعنی یک گردشگر خارجی سفر به ایران برایش ارزانتر از هر جای دنیا تمام می شود.شاید هزینه ی سفر در ایران برای بعضیها در کشور کمی بالا باشد اما اگر دقت کنید ایرانیها خیلی سفر دوست هستند و هر طور شده سعی می کنند برنامه ی سفر را در زندگی خود بگنجانند.علاقه ی مردم ایران به سفر را در تعطیلات می توان مشاهده کرد،در هر تعطیلات چند روزه ترافیک جاده ای گواهی بر این علاقه است.

حالا جالب است بدانید طبق آمار منتشر شده در حوزه ی گردشگری،هزینه ی سفرهای تفریحی ایرانیان در سال 2013حدود 24هزار میلیارد ریال بوده است.از این میزان گویا 21هزار میلیارد ریال آن سهم هزینه ی داخلی گردشگری بوده است.به نظر هزینه ی سفرهای خارج از کشور بسیار اندک بوده است.

خیلی خوب است که مردم می توانند سفر کنند و از جاذبه های توریستی کشور دیدن کنند.با وجود اینکه هزینه های سفر برای گروهی گران است،اما با هزینه های کمتر نیز می توان عازم سفر شد و اوقات خوشی را رقم زد.

قدیمی ترین هتل جهان در ﮋاپن

همیشه ما در حال رزرو هتل و اقامت در آنها هستیم،اما آیا تا به حال به قدیمی ترین هتل جهان فکر کرده ایم؟بسیاری بر این باورند که قدیمی ترین هتل جهان،هتل عباسی اصفهان است.این هتل در اواخر دوره ی صفوی در 320 سال قبل بنا نهاده شد و هنوز نیز میزبان مسافران است.

اما قدیمی ترین هتل جهان قدمتی بیش از اینها دارد.هتل Nisiyama Onsen Keiunka در کشور ﮋاپن در سال 705 میلادی ساخته شد و قدمتی بیش از 1300سال دارد.این هتل در سال 717 در ﮋاپن افتتاح شد و اکنون جز میراث تارخی و فرهنگی به کار خود ادامه می دهد.این هتل تاریخی در سال 1994 در کتاب رکوردهای گینس به عنوان قدیمی تری هتل ثبت شده است.

متاسفانه هتل عباسی نسبت به آن بسیار جدیدتر است و نمی تواند قدیمی ترین هتل جهان باشد.

اما اگر علاقه مند به هتلهای سنتی هستید،اقامت درهتل عباسی به شما پیشنهاد می شود تا در یکی از هتلهای قدیمی جهان به گذشته سفر کنید.


ناهارخوران جنگلهای سبزی در گلستان

استان سرسبز گلستان برای خیلی تنها استراحتگاهی برای رسیدن به استان خراسان و شهر مشهد محسوب می شود.اغلب ما که در تهران سکونت داریم،اگر قصد سفر به شمال کشور را داشته باشیم،استانهای مازندران و گیلان را انتخاب می کنیم،قافل از این که استان ساحلی گرگان نیز می تواند مقصد سفر ما به شما کشور باشد.

اگر در این بهار زیبا و دل انگیز دللتان هوای سرسبزی و آبی دریا را کرده است،کمی آنطرف تر در جوار استان مازندران،استان زیبای گلستان با شهرهای زیبا و سبزش واقع شده است.در این فصل آنجا نیز مکان خوبی برای سفر است.

اگر عازم این دیار شوید،روستا و جنگل ناهار خوران مقصد اصلی سفر شما خواهد بود.در 4 کیلومتری جنوب شهرستان گرگان،قدیمی ترین تفرجگاه استان گلستان یعنی جنگل ناهارخوران قرار دارد.این منطقه به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گیری در میان دو دامنه ی پر شیب دارای آب و هوای دل انگیزی است که همواره مسافران را به سوی خود جلب می کند.

ناهار خوران مناسب برای چهار فصل سال است و دیدن طبیعت زمستانی آن نیز لذت بخش است.اما گفته می شد در گذشته زائرین حرم امام رضا در مسیر خود در این منطقه برای صرف ناهار توقف می کردند و از این رو نام ناهار خوران بر روی این منطقه ی زیبا نهاده شد.

درختان سر به فلک کشیده، چشم انداز زیبای منطقه و همچنین امکانات رفاهی ای که برای گردشگران فراهم شده است،ناهارخوران را به مکانی مناسب برای گردشگران از سراسر ایران بدل کرده است.

اگر مایل باشید که در این جنگل زیبا چند شبی اقامت کنید و از آب و هوای ناب بیشتر بهره ببرید،هتلها و اقامتگاهها در منطقه برای رفاه حال مسافران ساخته شده اند.پس با رزرو هتل و ماندن در ناهارخوران لذت در میان جنگلهای سبز بودن را تجربه کنید.





درد دل ساده...

واقعا باعث تاسف است وقتی سواحل کشورت را با سواحل کشورهای همسایه مقایسه می کنی،کشورهایی که در همین نزدیکی قرار دارند و زیاد هم دور نیستند.

در شمال ایران به جز سواحلی که به شهرک های خصوصی تعلق دارند و به زیبایی طراحی شده اند،هیچ ساحل توریستی زیبایی را نمی توانی پیدا کنی. اگر هم محوطه ای را در ساحل ساخته باشند،به جز زباله چیزی نمی توانید ببینید.به زیبایی ساخته می شوند و بعد از مدتی به دلیل بی توجهی مردم عزیز به نابودی کشیده می شوند و تبدیل می شوند به زباله دانی.

به دلیل کوتاهی هنوز نتوانسته ایم شمال کشور را به مکانی زیبا و آرامش بخش برای جذب گردشگران خارجی تبدیل کنیم و با تور آنتالیا و دبی رقابت کنیم.آنقدر در شمال کشور زیبایی داریم که بتوانیم رقبای همسایه مان را از میان برداریم و گردشگران خارجی را به سمتشان بکشانیم.از این طریق می توانیم در عرصه ی گردشگری حرفی برای گفتن داشته باشیم،اما چه افسوس که زیاد توجه نمی شود.

در شمال از جاده گرفته تا جنگل و ساحل با زباله های ایرانی مزین شده است و از زیبایی اش کاسته شده است.نه می توانی از دریای آبی لذت ببریم و نه از جنگل سرسبز.حتی قیمت دوربین عکاسی ات هر چقدر باشد،ثبت تصویر زیبا در آنجا غیر ممکن است،چراکه زباله ها حسابی صحنه ها را غم انگیز می کنند.

درد دل بنده در این زمینه زیاد است اما امیدوارم روزی برسد ساحل خزر نیز مانند سواحل کشورهای همسایه جذاب و دوست داشتنی بشود و بدون زباله.

منطقه ی بهشتی لار

اینجا در دشت لار تو هستی و طبیعت ناب و دست نخورده...

چند تصویر بهاری زیبا از دشت لار:








ایران ارزانترین کشور برای گردشگران


صنعت گردشگری یکی از صنایع بسیار مهم در جهان محسوب می شود و کشورهای جهان در حال رقابت در این حوزه هستند.کشورها تلاش می کنند تا شاخصهای خود را در این زمینه بالا ببرند و رتبه های خوبی را کسب کنند.

در پست "اسپانیا گردشگردوست ترین کشور دنیا" اسپانیا را با توجه به بررسیهای انجمن جهانی اقتصاد به عنوان گردشگر دوست ترین کشور معرفی کردم که در میان 141 کشور این رتبه را کسب کرده است.

اما همین انجمن جهانی رتبه ای را به کشور ایران اختصاص داده است که در اخبار گردشگری خبرش به گوش می رسد.این انجمن با بررسی وضعیت مسافران و گردشگران در 141 کشور جهان،ایران را در صدر رده بندی جهانی در قدرت رقابت صنعت گردشگری از نظر قیمت کالا و خدمات معرفی کرده است. یعنی کشورمان ارزانترین کشور برای گردشگران محسوب می شود و آنها می توانند با صرف هزینه ی کمتری نسبت به دیگر کشورهای جهان به ایران سقر کنند.با این تفاسیر ایران می تواند از جاذبه های توریستی چشم گیر و بی نظیرش و این ارزانی نسبت به کشورهای دیگر،بیشترین تعداد گردشگر را به خود جذب کند.

اما در همین رده بندی کشورهای اسپانیا،فرانسه،آلمان،آمریکا به ترتیب گرانترین کشورها برای گردشگری محسوب می شوند.اما آنقدر بر روی صنعت گردشگری کار کرده اند که همین اسپانیا و فرانسه بیشترین گردشگر از سراسر دنیا را دارا هستند.

با این حال در روزهای بهاری اگر در سطح شهر تردد کنید،شاهد گردشگران خارجی خواهید بود که آمده اند از ایران زیبای ما دیدن کنند.اما کاش نظم شهری و امکانات کمی بیشتر بود تا میزان این گردشگران بیشتر و بیشتر می شد.