کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

هتلی خطرناک بر فراز کوه در پرو

اگر اهل کوهنوردی و هیجانهای همراه با آن هستید باید یک شب در خطرناکترین هتل برفراز کوههای کشور پرو اقامت کنید تا میان مرگ و زندگی خود را معلق ببینید.

این هتل لقب خطرناک ترین هتل را به همراه دارد و به شکل کابینی از پلاستیک بر فراز کوهی در پرو ساخته شده است.این مکان توسط چند کوهنورد برای اقامت کوهنوردانی ساخته شده است که هنگام کوهنوردی قصد ماندن برفراز کوه را دارند.

اگر فرد بسیار شجاعی هستید با رزرو این هتل شجاعت خود را ثابت کنید.البته صعود این کوه هم شجاعت بسیاری می طلب.




شهرهای توریستی ترکیه


منبع اصلی در آمد در کشور ترکیه صنعت توریسم است.این کشور با طبیعت و آب و هوای دلچسب مقصد گردشگران از سراسر دنیا است.شهرهای ساحلی عمده مقصد گردشگری هستند،اما از خرید و فعالیتهای اقتصادی در این کشور نمی توان گذشت.

در ایران تور ترکیه به شهرهای مختلف وجود دارند و آﮋانسهای مسافرتی با ارائه ی آنها تنوع بیشتری به  تورهای خود می بخشند.اما چه کنیم که آنتالیا و استانبول دو شهر ساحلی زیبا طرفداران بیشتری دارند.

در کنار آنها شهرهای آنکارا،آلانیا،بدروم،کوشی آداسی و مارماریس نیز از ایران گردشگرانی را به سمت خود می کشند.آنکارا پایتخت سیاسی و اقتصادی است و بیشتر هدف افرادی است که به قصد تجارت به ترکیه سفر می کنند.شهرهای آلانیا،بدروم،کوشی آداسی،مارماریس و ازمیر هم جز شهرهای ساحلی و زیبایی هستند که از نظر گردشگران ایرانی جای نمانده اند.




برج هیدریلیک جاذبه ی گردشگری در آنتالیا

اگر با تورهای آنتالیا مهمان این شهر زیبا و ساحلی شدید تماشای برج هیدیرلیک که یکی از جاذبه های توریستی آنتالیا محسوب می شود را از دست ندهید.برج هیدیرلیک متعلق به قرن دوم میلادی است که توسط امپراطوری رم در این محل ساخته شده است.

برج هیدیرلیک با ارتفاع ۱۴ متر به عنوان سنگر یا فانوس دریایی استفاده می شده است.نشانه هایی از ترمیم در این برج به چشم می خورد که به زمان سلجوقی و یا عثمانی نسبت داده می شود.


پایان غم انگیز تعطیلات عید فطر

تعطیلات عید فطر گذشت و مردم با برنامه ریزی از قبل راهی مسافرتهای داخلی و خارجی خود شدند و تمام سعی خود را کردند تا مسافرات خوب و خوشی را سپری کنند.اما در نهایت حوادث پیش بینی نشده این تعطیلات شیرین را تلخ و غم انگیز کرد.

دلمان می خواست در اخبارگردشگری شاهد خبرهای خوش مانند کاهش تلفات جاده ای و غرق شدن مردم  در دریای مازندران باشیم،اما متاسفانه گویا طوفان پیش بینی نشده مجال نداد و این تعطیلات را برای عده ای تلخ و غم انگیز کرد.

در یکشنبه عصر به عبارتی در آخرین روز تعطیلات چند روزه طوفان و سیل همه را شوکه کرد و ویرانیها و تلفاتی را برجای گذاشت.بیشتر آسیبها در منطقه ی امام زاده داود و جاده ی چالوس گزارش شده است.ریزش کوه،طغیان رودخانه و سیل حوادث  غیر قابل پیش بینی بودند که باعث ناپدید شدن حدود 20نفر و کشته شدن 11 هموطن شدند.البته آمار مختلفی منتشر شده است که نگرانیها را بیشتر می کند.

طوفان حتی باعث مسدود شدن برخی از راههای کشور به دلیل ریزش کوه و سیل شد و همین موضوع باعث در راه ماندن حدود 6هزار خودرو در جاده های کشور شد.

خلاصه تعطیلاتی که فکر می کردیم به خوشی تمام می شود غم انگیز به اتمام رسید و عده ای از هم وطنان عزادار شدند.







خیابانهای گردشگر پسند کیش

تمامی افرادی که به جزیره ی کیش سفر می کنند به طور حتم پس از بازگشت درباره خودروهای این شهر صحبت می کنند.در سطح خیابانهای شهر نه از خودروهای فرسوده خبری است و نه از ترافیک پشت چراغ قرمز.در شهر شما تنها شاهد خودروهای خارجی مدل بالا خواهید بود که تردد می کنند.حتی تاکسیهایی که مسافران را جابه جا می کنند خودروهای مدل بالا هستند.

جزیره ی کیش گویی شهری در خارج از ایران است.همه چی در این شهر با جاهای دیگر در ایران فرق دارد.اما آنچه بیش از هر چیز دیگری چشم نوازی می کند خیابانهای پهن جزیره هستند که خودروهای مدل بالا در آنها تردد می کنند.چهره ی یک شهر را خیابانها و خودروهایش زیبا یا زشت می کنند و این زیبایی گردشگری را رونق می بخشد.شاید شما هم از سفر به شهری که از خیابانهای زیبا  با خودروهای مدل بالا برخوردار باشد لذت ببرید.کیش مهیا است برای گردشگران حساسی که دوست دارند به شهری سفر کنند که همه جا تمیز و چشم نواز باشد و از عناصر آلودگی بصری خبری نباشد.

با سفر به کیش آرزو می کنید که کاش همه جای ایران مانند این شهر تمیز و چشم نواز بود و از ترافیک و دود خبری نبود.







پرواز به سمت آنتالیا

اگر مشتاق تورهای آنتالیا باشید باید بدانید که تورهای هوایی به مقصد آنتالیا در شهر دیگری فرود می آیند و این شهر پرواز مستقیم ندارد.با این وجود تورهای آنتالیا بسیار پرطرفدار هستند و هر ساله ایرانیان از شهرهای مختلف با خریداری تورهای ارزان آنتالیا و یا گرانقیمت خود را به این شهر می رسانند.

پروازها به سمت آنتالیا با پروازهای ترک و ایرانی صورت می گیرند که پروازهای ترک همگی روانه ی فرودگاه بین المللی آنتالیا می شوند.اما پروازهای ایرانی در فرودگاه اسپارتا فرود می آیند.این فرودگاه تا مرکز شهر آنتالیا 3 ساعت سفر زمینی را می طلبد که شاید به نظر خسته کننده باشد.اما تماشای مناظر زیبای منطقه آنرا از کسالت باری خارج می کند.اما از مزایای آنها ارزانتر بودن آنها نسبت به پروازهای ترک است.اگر به دنبال تور ارزان آنتالیا هستید تورهایی با پرواز ایرانی را انتخاب کنید.البته بعید می دانم که تورهای آنتالیا با پرواز ترک صورت بگیرند.چراکه پرواز مستقیم تورهای آنتالیا مدتی است ممنوع شده است و پروازها به سمت فرودگاه اسپارتا است.

مشهد فرای زیارت

شهر مشهد علاوه بر این که یک شهر مذهبی است،یک شهر باستانی نیز به حساب می آید و همین موضوع آثار باستانی بسیاری را در این شهر و اطرافش ایجاد کرده است و گردشگری این شهر را فرای زیارت گسترش داده است.

توس که یک شهر قدیمی در نزدیکی مشهد است و در افسانه های ایرانی،جمشید آن را بنا نهاد و بعدتر زادگاه فردوسی،شاعر ایرانی شد.آرامگاه فردوسی از جمله جاذبه های توریستی شهر توس می باشد و مسافران مشهد حتما برای بازدید آن به این شهر می آیند.

آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی

گنبد هارونیه که بنای بسیار زیبایی دارد،در توس واقع شده است و پیشینه اش مشخص نیست ولی هم اکنون آرامگاه امام محمد غزالی در مجاورت آن واقع شده است.

بنای هارونیه

بنای هارونیه

در مشهد آرامگاه نادر شاه در باغ موزه ی نادر شاه قرار دارد که به یک بار دیدنش می ارزد.مشهد پایتخت افشاریان بوده است و از آن دوران آثاری را به یادگار دارد.

آرامگاه نادر شاه

آرامگاه نادر شاه

مسافرانی که برای زیارت به مشهد سفر می کنند و چند روزی را در هتلهای مشهد  می مانند،بهتر است یک سر هم به مکانهای تاریخی مشهد بزنند،چرا که بازدید از آنها در کنار زیارت لطف بسیاری دارد.