کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

روستای عجیب ایستا

هنگامی که فکر ایرانگردی به ذهن شما خطور میکند، میبایست خود را برای رویارویی با مناطقی آماده کنید که بسیار عجیب هستند، مناطقی بسیار زیبا و جذاب که در دنیای دیگری زندگی میکنند. امروز به شما مکانی را معرفی میکنیم که زندگی در آن شبیه به دنیای امروز نیست. این منطقه را میتوانید در اطراف طالقان بیابید، نام آن روستای ایستا است.



آنچه که این روستا را بسیار عجیب و غریب کرده است، ممنوعیت ورود بانوان به این روستا است. مردم این روستا نه زن های خود را بیرون از خانه رو در روی غریبه می آورند و نه خود زنی را به روستا راه می دهند.

برای آشنایی بیشتر با این روستا، بر لینک زیر کلیک کنید.


سفر به روستای ایستا


حمل و نقل عمومی در ترکیه

در میان تورهای ارائه شده توسط آژانس های مسافرتی، تور کشور ترکیه دارای طرفداران زیادی بوده و هر ساله توریست های بی شماری را به خود جذب می کند.

وقتی به ترکیه قدم می گذارید، به احتمال خیلی زیاد ماشین شخصی نخواهید داشت و بهتر است برای جا به جایی در شهر از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

وسایل نقلیه عمومی در کشور ترکیه بسیار متنوع بوده و شما اگر بخواهید برای کرایه ی خود پول نقد پرداخت کنید می توانید از تاکسی، دلموش، قایق های تندرو و یا مینی بوس استفاده کنید. که البته نسبتا گران خواهد بود. در غیر این صورت می توانید در ایستگاه ها ژتون تهیه کرده و یا اگر تخمین می زنید که مدتی بیشتر از 3 یا 4 روز اقامت دارید، یک استانبول کارت برای خود تهیه کنید. وسایل نقلیه ای که پرداخت کرایه شان با ژتون یا استانبول کارت میسر است به شرح زیر می باشند:
مترو، تراموا،، قطارهای شهری، فونیکولر، اتوبوس های دریایی، اتوبوس و متروبوس

برای شما به عنوان یک مسافر و توریست امتحان کردن هر یک از وسایل نقلیه فوق می تواند تجربه ای جالب باشد، البته برای شهروندان ترکیه این موضوع کاملا متفاوت خواهد بود.

داشتن پوستی شفاف با روش های خانگی

حس زیبا بودن و زیبایی شناسی از نهانیده های سرشت انسان به شمار می رود و همراه با آفرینش همراه او بوده است.
از اولین ویژگی های زیبایی داشتن پوستی صاف و شفاف است. راه حل های دارویی و پزشکی زیادی برای داشتن یک پوست سالم و زیبا وجود دارد که البته ملزم به پرداخت هزینه های زیاد می باشد.
اما بدون صرف هزینه ی آن چنانی و با مواد غذایی طبیعی می توانید کمک شایانی به زیبایی و شفافیت پوست خود کنید. از برترین مواد غذایی موثر در زیبایی پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تخمه کدو که سرشار از روی می باشد و برای زیبایی پوست بسیار مفید است.

شاهی با مقادیر زیاد سولفور که برای بازسازی سلول های پوست موثر است.

سیر حاوی گوگرد فراوان است و گوگرد برای تمیزی و شفافیت پوست تاثیرات چشمگیری دارد.

انبه دارای میزان زیادی آنتی اکسیدان می باشد.

کرفس با داشتن پتاسیم، آب رسانی رسانی زیادی به پوست می کند.

آووکادو دارای امگا 6، ویتامین ای و آنتی اکسیدان است که باعث شفافیت و سلامت پوست می شوند.

زیتون که خواص بسیار زیاد ضد پیری و ضد ایجاد چین و چروک دارد.
مصرف روزانه از مواد خوراکی فوق در مدت زمان، تاثیرات چشم گیری روی زیبایی پوست شما می گذارد.

دو بمب صوتی در استانبول ترکید!


با وجود نا امنی های گسترده ای که در کشور ترکیه وجود دارد، آیا بازگردشگران، تورهای استانبول را خریداری میکنند؟


صبح امروز یعنی دوشنبه، دو بمب صوتی در پشت ساختمان حزب حاکم ترکیه در استانبول منفجر و باعث وحشت شهروندان این منطقه شد. 


این ساختمان در منطقه ی ' سوتلوجه' قرار گرفته است، اما صدای انفحار بمب تا چند منطقه آنطرف تر نیز شنیده شد. به گزارش خبرگزاری ها این انفجار، تلفات جانی در برنداشته است.


ادامه ی خبر در لینک زیر:


استانبول دیگر امن نیست

روستای ایستا

وقتی تصمیم به سفر و ایرانگردی می گیرید، باید برای مقصد خود تحقیق کرده و انتخاب پر جاذبه ای داشته باشید تا بیشترین لذت را از زمان سفر خود ببرید.

اما جالب است شما را به روستای ایستا در شهر طالقان هدایت کنیم، جایی که به یک باره به سال های سال قبل پرتاب می شوید. روستای ایستا یک منطقه کاملا متفاوت با تمام نواحی ایران است. نه از لحاظ طبیعت و زمین، بلکه به خاطر مردمانش.
اهالی روستای ایستا هیچ کاری با دنیای تکنولوژی ندارند. تلویزیون، موبایل، ماهواره، هیچ کدام در این روستا وجود ندارد. خودرو، موتور سیکت در روستا دیده نمی شود. لوله کشی آب، سیم کشی برق، لوله کشی گاز، فاضلاب و... هیچ یک جایی در روستای ایستا ندارد. مردم این روستا که از طریق فروش زمین های اجدادی خود در تبریز به تمکن مالی رسیده اند، بدون اینکه هیچ نیازی به تکنولوژی و فناوری های روز دنیا احساس کنند، با خوشی و رفاه خاص خود در این منطقه ی خوش آب و هوا روزگار می گذرانند.

همین طور مردم این منطقه مردمی نوع دوست و مهمان نواز، البته نسبت به جنس مذکر هستند، زیرا هیچ زنی از غیر اهالی روستا حق ورود به این منطقه را ندارد. همچنین زن های روستا نیز هرگز از کلبه های خود در مقابل غریبه ها بیرون نمی آیند.

بزرگترین آکواریوم اروپا

سفر و گردشگری، بهترین خاطرات را برای انسان به جای می گذارد. دیدن بناهای باستانی اقوام مختلف، مناظر طبیعی، کوه، دره، دریا، جنگل... همه و همه از زیباترین تماشایی های دنیا هستند. اما دنیای زیر اسرارآمیز زیر آب یک شگفتی خاص و جدا از همه ی این ها می باشد. برای تعداد بسیار کمی از انسان ها که تخصص غواصی داشته باشند، امکان کشف جهان معکوس زیر دریاها و اقیانوس ها فراهم می شود.

آکواریوم های بزرگ یکی از بهترین ابزار برای داشتن یک تجسم نزدیک از دنیای زیر آب هستند. بزرگترین آکواریوم قاره ی سرسبز اروپا در حومه ی شهر لیسبون قرار دارد.

این آکواریوم بسیار بزرگ عددی بیش از شانزده هزار گیاه و جانور دریایی از چهار صد و پنجاه گونه ی مختلف را در خود جای داده است. آکواریوم شهر لیسبون دارای طراحی و معماری بسیار زیبا و شگفت آوری ست، و توسط یک معمار معروف آمریکایی در سال 1998 ساخته شد و هر سال گردشگران خارجی و داخلی زیادی را از اقصی نقاط جهان به بازدید از خود جلب می کند.
ساعت ها ایستادن و تماشای جانواران آبی که در این آکواریوم از طرفی به طرف دیگر می روند، خسته تان نخواهد کرد.

استانبول، رستوران علی بابا

سفر و گردشگری در ذات بشر نهانیده شده است. بعد از مدت ها کار و مشغولیت های اجتماعی، استراحت و گردش با یک تور داخلی یا خارجی می تواند خستگی مدت ها کار و فعالیت را از پاک کند.

کشور ترکیه به عنوان کشور همسایه ایران، تعداد زیادی از توریست های خود را از ایران دریافت می کند. در میان تورهای کشور ترکیه تور جذاب استانبول نزد ایرانیان محبوب تر می باشد.



شهر استانبول دارای مراکز خرید متعدد و جاذبه های توریستی فراوان است. از برترین مکان های دیدنی شهر استانبول می توان به مسجد رستم پاشا، مسجد فاتح، قایق های بسفر، قصر توپکاپی، مسجد و موزه ایاصوفیه، قصر غرق شده، مسجد سلیمانیه، مسجد سلطان احمد (مسجد آبی)، خیابان استقلال و بازار بزرگ اشاره کرد.



در سفر به شهر استانبول خوردن غذاهای محلی این شهر و به خصوص غذاهای دریایی را به هیچ وجه نباید از دست بدهید. دکه های خیابانی غذاهای بومی خاص خود را ارائه می دهند و رستوران معروف و شیک علی بابا استانبول نیز با منوی غذاهای دریایی فوق العاده خود پذیرای مسافرین می باشد.
این رستوران ساحلی یک تجربه ی به یاد ماندنی از فضا، محیط و طعم و طبیعت را برای شما به خاطره می نشاند.