کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

جذب گردشگر در مازندران

برای جذب گردشگران بیشتر به سوی مازندران, به دنبال ایجاد تفریحات و مکان های تفریحی بیشتری هستیم. .رضوانی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در این حوزه بیان کرد: «در حوزه مازندران، تعدادی از سرمایه گذاران در کنار دریا در حال ایجاد هتل های بزرگ هستند و درخواست ایجاد جایگاه و اسکله مخصوص گردشگری دریا را به اداره کل داده اند که مورد حمایت قرار می گیرند.»

این مسوول اضافه کرد: «ایجاد و ساخت جزیره ای در سواحل مازندران جزو برنامه ها است تا شناوری که از رامسر حرکت می کند در طول مسیر خود در چند نقطه و هتل بتواند توقف کند و یک تور یک هفته ای خوب داشته باشد.»



بندر دره بیرجند

بندر دره بیرجند از جاذبه های گردشگری کشور ایران می باشد. مردم در اخر هفته ها و در تعطیلات در این مکان گرد هم جمع می شوند و ساعاتی را به خنده و شوخی می گذرانند. یکی از دلایل اهمیت این بندر دره بیرجند, ارزش تاریخی سد می باشد. 

دلیل نامگذاری این منطقه آنست که آب از دره های بالا و پایین به این دره می ریزند، و سد مانند بندی مانع از خروج آب می شود. برای رفتن به بند دره باید از خیابان مدرس بیرجند عبور کنید و با طی 5 کیلومتر، به سدی در میان رشته کوه باقران برسید.



حضور گردشگران ایرانی در کشور روسیه

امسال یکی از 20 کشوری که برای سفر کشور روسیه را انتخاب کردند, کشور ایران بوده است. رئیس سازمان فدرال گردشگری روسیه به شبکه خبری روسیه 24 عنوان کرد که تلاش می کند، نظام بدون روادید برای گردشگران چینی مانند هند و ایران اعمال کند.

اواخر سال گذشته وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که موافقت نامه تسهیلات روادید بین تهران و مسکو از تاریخ 18 بهمن ماه اجرا خواهد شد. این موافقت نامه بین دو کشور در تاریخ 23 نوامبر 2015 با حضور «حسن روحانی» رییس جمهوری ایران و «ولادیمیر پوتین» همتای روس وی در تهران امضا شد.

هدف این موافقت نامه تسهیل شرایط روادید برای شهروندان دو کشور بوده است. تسهیلات روادید برای بازرگانان ایرانی و روس، شرکت کنندگان در برنامه های علمی، فرهنگی، هنری و همچنین دانشجویان و گردشگران بوده است.

طبق اعلام مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، میزان صدور روادید برای اتباع ایرانی توسط سفارت خانه های خارجی مقیم ایران روند افزایشی داشته است لذا مقایسه سال 94 با 93 نشان می دهد که کشورهای اروپایی علاوه بر اینکه حدود 30 درصد صدور ویزا برای اتباع ایرانی را افزایش دادند، تسهیلات بیشتری هم در زمینه در نظر گرفته اند. برای یافتن اطلاعات بیشتر در این زمینه به این آدرس  http://www.donyayesafar.com/n/8342  مراجعه نمایید.

دریاچه ی چمستان

اگر می خواهید تعطیلات را در یک مکان زیبا با وجود مناظر زیبای طبیعب سپری کنید, دریاپه ی چمستان در نزدیکی نور را به شما پیشنهاد می کنیم. امروزه این مکان به یکی از جاذبه های گردشگری در این منطقه تبدیل شده است.

دریاچه چمستان-الیمالات در8 کیلومتری نور در مسیر جاده نور به چمستان قرار دارد و فاصله آن از جاده اصلی نور به چمستان حدود 3 کیلومتر است. وقتی برای اولین‌بار بعد از طی‌کردن و دور زدن در جاده‌ای پر درخت به دریاچه می‌‌رسید و وارد محوطه‌اش می‌شوید، شکوه طبیعت آن شما را می‌گیرد و باورتان نمی‌شود که با چنین منظره‌ای روبه‌رو هستید.

دریاچه چمستان-الیمالات آنقدر زیباست که گویی ‌جنگل‌ را در آغوش گرفته است. در آنجا همه چیز برای چند ساعت تفریح و البته آرامش مهیاست.

اتومبیل را که پارک کردید با شوق مسیری پنج دقیقه‌ای را پیاده‌روی ‌کنید و بعد از طی این مسافت از بلندی به سمت پایین که دریاچه آنجاست هدایت می‌شوید. پلی زیبا شما را به آنجا وصل می‌کند. نمای زیر پل سدی است که بعضی وقت‌ها پر آب است. پس از پشت‌سر گذاشتن چند پله به سنگ‌های زیبای کنار رودخانه نزدیک می‌شوید.

شهر منارولای در ایتالیا

عجیب ترین شهر های که در طول عمرتان می توانید از آن دیدن کنید شهر هایی هستن که بر لبه ی پرتگاه قرار گرفته اند. به طور مثال شهر مانارولای در ایتالیا و شهر کاستل فولیت دولاروکا در اسپانیا از این شهر های دیدنی می باشند. 

شهر مانارولای ایتالیا در واقع یک دهکده ی زیبای کوچک واقع شده بر خط ساحل سنگی شمال ایتالیا می باشد. از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به کلیسای سنگی San Lorenzo اشاره نمود. 


آیا تا به حال قصر دانشجویی دیده اید؟

ساختمانی بسیار بزرگ و زیبا در نیویورک ساخته شده است که همچون قصری بزرگ می درخشد. این ساختمان بزرگ برای دانشجویان دانشگاه الاباما ساخته شده است که می تواند اقامت گاهی برای 68 دانشجو باشد. تصور کنید در چنین قصری مستقر شوید با چه آرامش وصف نا پذیری می توانید ادامه تحصیل دهید. 

در این خانه ی بزرگ که همانند قصر است، لوستری بزرگ آویخته شده است که تنها یکی شبیه آن در هتل والدورف استوریا در نیویورک وجود دارد.

این عمارت 13 میلیون دلار قیمت دارد و وجود فواره‌ای عظیم، پیانویی بزرگ و مساحتی به وسعت نزدیک به ۴۰ هزار فوت مربع جلوه ای ویژه به این عمارت بخشیده است.

طراح این عمارت کریسی بان است که هدف آن درست کردن لابی‌های بزرگ، سفید، ساده و تمیز بوده است. علاوه بر آن در طبقه همکف میز گرد ۶۰ اینچی‌ای وجود دارد. دو سالن بزرگ نیز در طبقات دوم و سوم برای مطالعه قرار دارند. برای دیدن عکس های این قصر اینجا کلیک کنید.



توریست ها در کشور روسیه

توریست ها در کشور روسیه با مشکلاتی روبه رو خواهند شد. وجود توریست ها برای کشور روسیه از اثرات مثبت و منفی زیادی برخوردار است. امروزه گمان می رود بازارهای نوظهور مانند برزیل، روسیه، هند، چین و برخی کشورهای دیگر تبدیل به کاتالیزورهایی شده اند که رشد اقتصادی و کسب و کارهای محلی و بین المللی را شتاب می بخشند و نیاز به توسعه مفاهیم مدیریتی جدید و روش هایی دارند که در این بازارها به گونه ای موفق عمل کنند. این موضوع تمرکز زیادی نسبت به مشکلات صنایع اقامتی و گردشگری در این کشورها را در پی داشته است.

همچنین اثرات مثبت مربوط به گردشگری در این کشورها مورد توجه قرار گرفته اند؛ از جمله افزایش اشتغال، سرمایه گذاری و درآمدهای مالیاتی، نیاز به استانداردهای بالا برای جاده ها و سایر تسهیلات عمومی و توسعه فعالیت های فرهنگی متنوع به وسیله ساکنان محلی با هدف ایجاد تاثیرات مثبت بر هویت فرهنگی آن جامعه. بهره مندی از این اثرات مثبت، منابع مختلف و رقابت های گوناگون نیازمند تجربه در زمینه مدیریت گردشگران و ایجاد یک مقصد جذاب است. به همین دلایل برخی از کشورهای نوظهور نظیر روسیه نسبت به رفع مشکلات موجود در صنعت اقامت خود اقدام کرده اند. به رغم اینکه در حجم گردشگران ورودی به روسیه و در مخارج صورت گرفته از سوی این مسافران رشد ثابتی مشاهده می شود، مسافران برون مرزی روسیه مخارج بسیار بیشتری در خارج صرف می کنند. این به آن معنا است که گردشگری داخلی روسیه در مراحل ابتدایی خود قرار دارد بنابراین هنوز جا برای بهبود آن وجود دارد. برای آشنایی با موارد بیشتر به این سایت 

http://www.donyayesafar.com/n/8324  مراجعه نمایید.