کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

پارک گوئل بارسلونا

تور اروپا همیشه شگفتی های خاصی برای کسانی که اروپا را بعنوان مقصد برای خود انتخاب می کنند دارد. با تور اروپا به کشور دیدنی اروپا سفر کنید. یکی از شهر های زیبا و پر جنب و جوش اسپانیا, بارسلونا است. در بارسلونا گیتاریست های دوره گرد در سطح شهر می نوازند. با آفتاب های دلچسب و آبی زیبای مدیترانه,  بهشت را زیر پای خود احساس کنید. بارسلونا دریا, ساحل و آفتاب دارد, همچنین شیب های زنده و بیدار. در این شهر موزه و آثار معماری و تاریخی و مرکز خرید و مرکز تفریحی و رستوران و کافه دیده می شود.

بارسلونا شهری است که هرچقدر در آن اقامت داشته باشید باز هم زمان برای دیدن مکان های گردشگری کم دارید. یکی از معروف ترین مکان های دیدنی بارسلونا پارک گوئل است. این پارک در شمال شرقی اسپانیا است. گائودی به درخواست گوئل باغی زیبا و تماشایی طراحی کرد که با الهام از طبیعت این باغ را ساخت. هدف اصلی گوئل ساختن یک مجموعه ی مسکونی مرفه و لوکس بود که البته نتوانست خواسته اش را عملی کند. این باغ طی 14 سال ساخته شد. وسعت این پارک 17.18 هکتار است. بزرگترین سازه ی معماری در جنوب اروپا همین پارک گوئل است. پارک گوئل جز میراث جهانی یونسکو است و دیدنی های آن تمام نشدنی است. این پارک روی تپه ساخته شده است و ساختمان بزرگی بالای پارک بنا شده است که از تراس آن می توانید شهر را ببینید. این پارک توسط شهرداری به دو بخش تقسیم شده که یک بخش پولی و دیگری رایگان است. اگر نتوانستید پیاده به بالای تپه بروید, می توانید از اتوبوس شماره ی 24 استفاده کنید. قسمت ورودی, دو ساختمان زیبا با طرحی فوق العاده وجود دارد.

ابتدای پارک یک اژدهای فوق العاده از جنس موزاییک ساخته شده ه از اثرات معروف گائودی است. این پارک مجموعه ای از مجسمه ها, پیکره ها ی عجیب و جالب و کاشی کاری های خیره کننده است. این پارک کحل زندگی طوطی های غیر بومی, عقاب مارخور و شاپرک قوشی مگس مرغ است. در این پارک از موزائیک های رنگی و زیبا استفاده شده است که جذابیتی خاص گردش را دو چندان کرده است. همراه با تور اروپا حتما از این پارک دیدن نمایید.کاسا میلا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بارسلونا است. این معماری موفق ترین و اوریجینال ترین ساخته ی غیر مذهبی گائودی است. ساخت این بنا 5سال به طول انجامید. این ساختمان یکی دیگر از آثار گائودی است که در فهرست میراث جهانی یونیسکو به ثبت رسیده است. این ساختمان در خیابان گراسیا واقع شده است که جز محله های شیک و ثروتمند نشین بارسلونا محسوب می شود.
اهالی بارسلونا کاسا میلا را لاپدررا می خوانند که به معنای معدن می باشد. به علت ظاهر خشنی که این بنا دارد مردم آن را به معدن سنگ روباز تشبیه کرده اند و نام معدن را بر این بنا نهادند. خانم و آقای میلا از گائودی درخواست کردند که خانه ای برایشان طراحی کند که شکوه و جلوه ی خاصی نسبت به خانه های دیگر شهر داشته باشد و شامل چند آپارتمان باشد که بتوانند اجاره شان بدهند. خانم میلا زمانی که اولین طرح این بنا را دید, بسیار ناراحت و پشیمان شد اما به علت وجود محدودیت های زمانی و مالی گائودی توانست طرح تحمیلی خودش را پیش ببرد.
قبل از ورود به ساختمان با دیدن نمای بنا می توانید تفاوت را احساس کنید زمانی که وارد حیاط طبقه ی اول می شوید نگاه کردم به بالای ساختمان, دچار سرگیجه می شوید. پشت بام هنری با دودکش های منحصر به فرد و مجسمه های رمز آلودش, احساس عجیبی در آدم ایجاد می کند. خانم میلا پس از دیدن ساختمان آنقدر عصبانی شد, به گائودی دستور داد چنین بلایی بر سر باقی ساختمان نیاورد. دلیل نیمه کاره ماندن نمای ساختمان مخالفت های خانم میلاست. تور اروپا شما را برای دیدن این بنا به بارسلونا می کشاند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.