کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

هتل مارینا پارک

جزیره ی کیش مساحتی به اندازه ی 91 کیلومتر مربع دارد. شکل کلی این جزیره بیضی است. جزیره ی کیش یک خشکی در آب های گرم و کم عمق خلیج فارس می باشد. جزیره ی کیش آب و هوایی بسیار گرم دارد. بین ماه مهر تا فروردین هوایی گرم و مطبوع دارد, اما در فصل تابستان گرمای طاقت فرسایی اهالی این منطقه را آزار می دهد. شغل سنتی بومی های این منطقه ماهی گیری, دامداری, دریا نوردی و تجارت است. بومی های این منطقه در گذشته به صید مروارید مشغول بودند. جزیره ی کیش مکانی دیدنی است, به علت توریستی بودن این جزیره, هتل های لوکس با امکانات عالی وجود دارد.


از بهترین هتلهای کیش می توان مارینا پارک هتل را نام برد. این هتل در بلوار مرجان_ جنب برج های دوقلو واقع شده است. این هتل ساحلی در کنار ساحل زیبای مرجانی خلیج فارس ساخته شده است. مساحت اسن هتل بیش از 10 هکتار است. فضای سبز و آب نماهای بسیار جذابی که در محوطه ی این هتل است نمایی بسیار دیدنی را ایجاد کرده است. در این هتل گونه های گیاهی متنوعی کاشته اند تا فضای این هتل را با بقیه ی مکان ها متمایز کنند. کارکنان خوش برخورد و ماهر این هتل با خدمات خود این سفر را برایتان به یاد ماندنی می کنند. ازامکانات این هتل رستورانی مجلل, سالن ورزش با امکانات پیشرفته, استخر, سونا جکوزی, ماساژ تایلندی, سالن های زیبایی, کافی شاپ و تی شاپ و فروشگاه هایی برای خرید را می توان نام برد. در این هتل اتاق های استاندارد, اتاق دو لوکس, سوئیت دو خوابه, سوئیت رویال و سوئیت استاندارد وجود دارد که باتوجه به توقعتان می توانید به راحتی انتخاب کنید. این هتل دسترسی به مراکز خرید و مراکز تفریحی دارد و در نزدیکی پارک دلفین ها, باغ پرندگان, بازار پردیس یک, بازار پردیس دو واقع شده است. با اطمینان گفته شده هتل مارینا پارک جز بهترین هتلهای کیش است. زمانی که به کیش سفر می کنید حتما از شهر زیر زمینی کاریز نیز دیدن فرمایید. قدمت این قنات به 2500 سال می رسد. این قنات زیر زمینی از نظر طول رشته و عمق چاه ها قابل قیاس با قنات های دیگر ایران نمی باشد, اما با وجود شیب کم جزیره نحوه ی هدایت آب های زیر زمینی به سطح زمین در این جزیره بسیار با اهمیت بوده, و نشانگر این است که در زمان خود با نداشتن امکانات امروزی بهترین نوع حفاری را از خودشان به جای گذاشته اند.


این شهر زیرزمینی در عمق 16 متری زیر زمین قرار گرفته است.افراد با تجربه در این زمینه می کوشند, به نحوی این قنات را بازسازی کنند که به بافت تاریخی آن لطمه ای وارد نشود. سقف این مکان دارای 8 متر ارتفاع می باشد, بیشتر قسمت های سقف از سنگواره ها, صدف و مرجان هایی ست که طبق نظر کارشناسان, 270 تا 570 میلون سال قدمت دارد و تک تک آنها دارای شناسنامه هستند. این کاریز دارای دو ویژگی خاص است که آن را متمایز کرده است. یک اینکه این کاریز در دل تنها جزیره ی مرجانی جهان قرار دارد. دیگر اینکه سقف این مکان تاریخی و دیدنی پر از صدف ها و مرجان هاست. خاک های این کاریز دارای خواص درمانی بسیاری است که در "گل درمانی" استفاده های زیادی داشته است.
با توجه به قدمت 6000 ساله ی قنات در ایران می توان با اطمینان صاحبان اصلی قنات را ایرانیان نامید. آب شیرینی که در این قنات جریان داشت, حاصل بارندگی های فصلی جزیره می باشد. این آب شیرین قابل نوشیدن است. در گذشته های دور بومی های جزیره ی کیش, کوزه به دست آب نوشیدنی خود را از این مکان تامین می کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.