کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

تور آنتالیا

آنتالیا شهری در ترکیه است که طول سال آب و هوایش تغییر زیادی  نمی کند. در بیشتر روز ها هوای گرم و شرجی دارد. آب و هوای آنتالیا در کل مدیترانه ای است. زمستان ها هوا کمی خنک است و چند روزی در زمستان را شاهد بارندگی جزئی هستیم و در تابستان هوا گرم و خشک می شود. رفت و آمد در آنتالیا خیلی گران است, در بعضی مواقع حدود چهار یا پنج برابر هزینه ای است که برای همین مسافت در ایران پرداخت می کنید. اما مینی بوس های خوبی در این شهر وجود دارد که غیر از مبدا و مقصد نام تمامی ایستگاه ها روی شیشه های اتوبوس نوشته اند. 

شهر آنتالیا مختص ورزش هایی دریایی است مانند: موج سواری, اسکی روی آب و قایق رانی. با تور آنتالیا اوقاتی شاد و لحظاتی خاطره انگیز داشته باشید. اگر به آنتالیا سفر می کنید حتما از سیده که یکی از مکان های دیدنی آنتالیاست دیدن کنید. سیده یکی  از شناخت شده ترین مکان های دیدنی ترکیه است. این منطقه ی بندری , منطقه ای تاریخی و باستانی نیز می باشد. سیده در لغت به معنای درخت انار نیز است. مغازه های بی شماری که در سیده وجود دارد و ساحل ماسه ای و ویرانه های باستانی جذب گردشگران می شود که الان یک منطقه ی توریستی شناخته شده است. مغازه ها و کافه ها و رستوران های زیادی که در سیده هستند, منظره ای زیبا به وجود آورده است. تالاری تزئین شده با ستون های زیبا در این منطقه بنا شده که از زیباترین و بزرگترین تالار های شناخته شده است.دسترسی به بازار معبد آپولو و گورستان که در نزدیکی دریا واقع شده است, از مکان های تاریخی دیگر این ناحیه به شمار می رود. با تور آنتالیا حتما به حمام رومی ها نیز بروید. حمام رومی ها امروزه به عنوان موزه استفاده می شود و مجموعه ای از بهترین آثار باستانی است.

شرق منطقه ی سیده در میان جنگل درختان کاج قرار دارد و سواحل ماسه ای و آبی مورد توجه گردشگران قرار گرفته و آرامی این دریا فضای آرامش بخشی را ایجاد کرده است. علاوه بر همه ی این موارد کلیه ی امکانات تفریحی و آسایشی نیز در این منطقه فراهم شده است. در غرب این منطقه ی سیده, مرکزی توریستی واقع شده است که کوم کوی نام دارد که شامل چلاکلی و کاملیا می باشد این منطقه بهترین مکان برای حمام آفتاب در کل آنتالیاست. 



یکی دیگر از مناطق گردشگری که با تور آنتالیا می توانید از آن دیدن کنید, رودخانه ی ماناوگات است این رود خانه ی بی نظیر جنوب کوه های طرس جاری می شود و به دریای مدیترانه می پیوندد. در این رودخانه سوار بر کشتی می شوید و از شهر سیده عبور می کنید و از منظر اطراف لذت می برید. مسافرا این کشتی فرصت شنا و بازی در این رود خانه و دریای مدیترانه را نیز دارند. باغ ها و رستوران های اطراف این آبشار آنجا را به استراحتگاهی دلچسب نیز تبدیل کرده است. این منطقه مملو از درختان صنوبر است که می توانید زیر این درختان ناهاری خوشمزه میل نمایید. این آبشار ارتفاع بلندی ندارد اما با برخورد به صخره ها مناظر بسیار زیبا و تماشایی را ایجاد می کند که از ساعت ها دیدن این منظره سیر نمی شوید. این آبشار در 4 کیلوکتری ماناوگات واقع است. آنقدر این آبشار و مناظر اطرافش جذاب و دیدنی است که خود ترک ها برای آخر هفته ها در آنجا استقرار می کنند و هنوز این مکان برایشان عادی نشده است. با تور آنتالیا حتما از آبشار ماناوگات و سیده دیدن نمایید و لحظاتی خاطره انگیز را به ثبت برسانید.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.