کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کلیسای معلق مصر

یکی از مکان های تاریخی و مذهبی دیدنی در کشور اسرار آمیز مصر، که با خرید بلیط هواپیما خارجی می توانید به مصر سفر کرده و از آن بازدید نمایید، کلیسای معلق مصر می باشد.

نام اصلی این کلیسا در واقع کلیسای ال مولاکاه می باشد که ال مولاکاه در لغت به معنای معلق است، به همین جهت ما از این کلیسا به نام کلیسای معلق مصر یاد می کنیم.
کلیسای ال مولاکاه از معروف ترین کلیساهای عهد قبطی در شهر قاهره ی مصر به شمار می رود. و مردم قاهره آن را کلیسای مریم مقدس نیز می نامند.



در مکان فعلی این کلیسا در قرن سوم میلادی سنگری بنا شده بود که روی زندان سنگر نظامی رومی بوده و پس از آن در قرن هفتم کلیسای معلق به جای آن قرار گرفت. در واقع سالن کلیسا روی راهروی زندان قرار گرفته است و برای رفتن به داخل کلیسا می باید از پلکانی طولانی بالا روید.

سقف چوبی کلیسا و به طور کلی طراحی آن، نمادی از کشتی نوح را در ذهن تداعی می سازد. همین طور کرسی مرمرین، نما و دیوارهای مینا کاری شده جلال و شکوه خاصی به این مکان بخشیده است.



کلیسای معلق تا کنون چندین بار مورد مرمت و بازسازی قرار گفته است که اصلی ترین آن ها در قرن دهم میلادی صورت گرفت.

کلیسای معلق یک دروازه ی ورودی در خیابان Shar'a Mari Girgis دارد که پس از عبور از دروازه به یک حیاط بسیار زیبا می رسید. با عبور از حیاط که چندان هم بزرگ نیست به خود کلیسا خواهید رسید. پس از این که از پله ها بالا رفتید، به سه در چوبی برخورد می کنید که در واقع درهای کلیسای معلق مصر هستند.
این سه در شما را به سه بخش درونی، بخش راست حرم و بخش بالای سنگر شمالی اصیل هدایت خواهند کرد.














نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.