کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

هتل ادیب الممالک یزد سفر به گذشته

یکی از بالاترین لذتها در فصل بهار نشان کردن یک جای توریستی و راهی سفر شدن است. برخی دوست دارند به نزدیک ترین جای ممکن بروند و از طبیعت و آب و هوای دل انگیز بهاره بهره ببرند و برخی دوست دارند جاهای جدید را تجربه کنند. برای آنهایی که به تاریخ و فرهنگ ایران زمین علاقه ی بیشتری نشان می دهند تا طبیعت، شهر یزد را پیشنهاد می کنیم. در این شهر علاوه بر اینکه قدم به قدم می توانید آثار تاریخی را مشاهده کنید، بلکه می توانید هتلهای یزد را مکانی برای بازگشت به گذشته پیدا کنید.
یزد سرزمینی تاریخی و کهن است که در بخش مرکزی کشور واقع شده است. قدمت یزد به هزاران سال باز می گردد که این قدمت تاریخی آثار باستانی بیشماری را برای این شهر رقم زده است. از جمله خصوصیات بارز یزد وجود محله های قدیمی و سنتی با کوچه های تو در تو با خانه های خشت و گلی و بادگیر است. بافت تاریخی یزد بخش مهمی از این شهر را تشکیل می دهد که گردشگران از سراسر ایران و جهان برای تماشای آنها دل به این شهر کویری در مرکز ایران می سپارند.
در این شهر می توانید بازارهای سنتی، مساجد، حمام و خانه های قدیمی را به وفور پیدا کنید و از تماشایشان نهایت لذت را ببرید. علاوه بر این در یزد می توانید آثار باستانی مشهوری نظیر میدان و مسجد امیرچخماق، مسجد جامع یزد، باغ دولت آباد، آتشکده ی زرتشیان و بسیاری دیگر را مشاهده کنید و لذت ببرید.
نکته ای که در بالا اشاره ای کوتاه کردیم هتلهای یزد است که برخی از آنها خانه های تاریخی هستند که تبدیل به اقامتگاهی سنتی شده اند. قطعا برای آنهایی که به فرهنگ و تاریخ ایرانی علاقه دارند اقامت در این هتلها بسیار لذت بخش است. از جمله این اقامتگاهها هتل سنتی ادیب الممالک است. در ادامه به معرفی این هتل سنتی زیبا و دلنشین می پردازیم:

معرفی هتل دو ستاره ادیب الممالک یزد

برای معرفی هتل ادیب الممالک باید گفت این هتل دو ستاره یک خانه ی تاریخی با قدمت دوست ساله متعلق به دوره ی قاجار بوده است. این خانه ی تاریخی در سال 1384 شمسی برای کاربری اقامتگاه مورد بازسازی قرار گرفت و تبدیل به هتلی 2ستاره شد. قطعا وقتی یادی از خانه های تاریخی دوران قاجار می کنیم به یاد معماری منحصر به فرد آن دوران می افتید. شاه نشین، سرداب، پنجره های چوبی، دیوارهایی کاهگلی مانند و حیاط با حوض فیروزه ای از جمله مشخصه های این هتل سنتی است.
این هتل سنتی دارای 13 اتاق بزرگ و دلباز است که آنها هم حال و هوای سنتی دارند. اتاقهای هتل دارای امکاناتی نظیر تخت خواب و مبلمان چوبی، تلویزیون، اینترنت، پنجره رو به حیاط، یخچال، سرویس ایرانی و فرنگی، سشوار و تلفن هستند. قطعا در این فضای سنتی از امکانات مدرن نهایت لذت را خواهید برد.

همچنین هتل از امکانات رفاهی دیگر نظیر رستوران سنتی، حمام سنتی، لابی و اینترنت در لابی، تاکسی سرویس و پارکینگ برخوردار است. از مشخصه های مهم دیگر هتل نزدیکی آن به بناهای تاریخی یزد مانند مسجد جامع یزد، خانه لاریها، موزه سکه، زندیان اسکندر، بازار سنتی است. همچنین این هتل به بافت جدید شهر و بازار اصلی یزد بسیار نزدیک است.
در آخر باید گفت هزینه ی رزرو اتاق در هتل ادیب الممالک از 206 تا 446هزار تومان است که می توانید از طریق سایت پین تا پین به آدرسhttps://www.pintapin.com اقدام به رزرو هتل بکنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.