کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

روستایی که با رنگ آمیزی تبدیل به مکانی برای گردشگری شد

آنچه که مدت هایست به دغدغه ای بزرگ برای شهردارها تبدیل شده است، زیباسازی است، یعنی اینکه اگر شهر، روستا و اماکنی در هر کشوری میبایست به گونه ای باشد که برای همه ی افراد جذاب و جالب باشد.

در این عصر، بهره بردن از خلاقیت در همه جا به چشم می خورد، با خرید تور اروپا و سفر به کشورهای اروپایی، که نه، حتی در سرزمین و شهر خودمان نیز می توانید شاهد این خلاقیت ها برای زیبا سازی هر چه بیشتر و بهتر باشید.

اما امروز به سراغ اندونزی می رویم، محله ای فقیر نشین که امروز به روستای رنگین کمان معروف شده است.

روستای رنگین کمان کجاست؟

نام این روستای کوچک البته فقیر نشین اندونزی " کامپونگ پِلانگی " است. این روستا در در بخش جاوه قرار گرفته است که قبل از اقدام به زیباسازی آن، ظاهری بسیار حقیرانه و نه چندان دلچسبی داشت. اما در پی اقدام فوری و ضربتی دولت اندونزی، این روستا بسیار زیبا و امروز به یکی از جاذبه های گردشگری اندونزی تبدیل شده است.

آنچه که در ظاهر نامطلوب این روستا تغییر ایجاد کرده است، استفاده از طرح ها و رنگ های بسیار شاد و روشن است. در این اقدام خلاقانه، خانه های روستای کامپونگ پلانگی با رنگ های شاد رنگامیزی شده است.

برای تغییر چهره ی فرسوده این روستا به ظاهری شاداب، 22 دلار هزینه شده است.

جالب اس بدانید که مبدع و آغازگر این طرح یک مدیر مدرسه ۵۴ ساله به نام «اسلامِت ودیدودو» بود. پس از مطرح شدن ایده، پروژه مذکور در سه روستای اندونزی به مرحله اجرا در آمد. طی عملیات اجرای پروژه در روستای کامپونگ پلانگی، ۲۳۲ خانه مزین به طرح های هنری گشت که این امر تقریباً بی سابقه بود. پس از رنگ آمیزی، روستا حیاتی دوباره یافت و روحیه ساکنان آن به حدی غیرقابل تصور افزایش یافت.

گفتنی است که پس از آنکه این روستا به تبدیل به روستای رنگین کمان شد، توچه بسیاری از گردشگران را نیز به خود جلب کرد، به گونه ای که هزینه های صورت گرفته در این روستا توس منفعت مالی که از سوی گردشگران نصیب این روستا می شود، به راحتی جبران خواهد شد. همچنین خبر خوب برای مردمان این روستا این است که با ورود گردشگران به این منطقه، افزایش اشتغال و درآمد را شاهد خواهند بود.

هم اکنون از شما دعوت می کنیم به تصویری از این روستا قبل از رنگ امیزی و تصاویری زیبا پس از اجرای این طرح توجه کنید:






















نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.