کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

تور چین- بازدید از معبد بودای Jade در شهر شانگهای

شهر شانگهای از دیدنی ترین شهرهایی ست که در تور چین فرصت بازدید از آن را پیدا می کنید. همیشه توریست هایی که خرید تور چین را در برنامه ی سفر خارجی خود قرار می دهند، نسبت به شهر شانگهای نظر ویژه ای داشته و زمان زیادی را برای گشت و گذار در این شهر اختصاص می دهند.

یکی از دیدنی های شانگهای که در سطح جهانی به شهرت رسیده است، معبد بودای Jade می باشد. معبد بودای Jade در بخش غربی شهر شانگهای قرار داشته و معبدی بسیار معروف و البته مقدس نیز مردم چین و بودایی ها می باشد.
پیش از آن که معبد فعلی در محل معبد Jade ساخته شود، معبد دیگری در این جا وجود داشت که راهبی به نام Huigen در آن به سر برده و دو مجسمه ی سنگی بودا را در آن قرار داده بود. این موضوع به سال 1882 میلادی بازمی گردد. اما در سال 1928 میلادی معبد جدید Jade در این مکان ساخته شده و البته دو مجسمه ی بودا نیز همچنان در این معبد نگهداری می شوند.
مجسمه های بودای معبد Jade
دو مجسمه ای که در معبد Jade قرار دارند یکی به حالت دراز کشیده و دیگر نشسته است. مجسمه ای بودایی که نشسته، 190 سانتی متر قد داشته و سرتاسر آن پر از زمردهای درخشان و سنگ های گران قیمت می باشد.
مجسمه ی بودای دراز کشیده نیز 96 متر طول داشته و به پهلوی راست در حالت خوابیده قرار دارد. حالت خوابیده ی این مجسمه به شکلی ست که دست راستش زیر سر قرار داشته و دست چپش روی پای چپ قرار گرفته است. چینی ها و به طور کلی بودایی ها این حالت خوابیدن مجسمه های بودا را آرمیده خوش اقبال می نامند.
دو مجسمه ای که از آن ها یاد کردیم تنها مجسمه های بودای معبد Jade نیستند، و به جز این دو مجسمه های بودای سنگی بیشتری نیز در این معبد دیده می شود. اما دو مجسمه ی بودایی فوق مهم ترین بوداهای سنگی معبد Jade به شمار می روند.





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.