کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

بازدید از قصر البدیع در مراکش

سفر با تور مراکش به این کشور آفریقایی میان بسیاری از گردشگران ماجراجو به خصوص ثروتمندان حسابی مرسوم است.
این کشور با وجود هتلهای لوکس پاتوقی شده است برای افراد مشهور و سرشناس که به دنبال مقصد گردشگری لوکس و متفاوتی می گردند.
حتی برخی از سرشناسان مراسم عروسی و تولد یا سالگرد ازدواجشان را در هتل های گران قیمت این کشور پر رمز و راز برگزار می کنند.
گردشگری در  کشور زیبای مراکش به سبب وجود طبیعت منحصر به فرد، بافت سنتی در کنار زندگی لوکس و سواحل زیبا بسیار خواهان پیدا کرده است، به طوری که توریست های خوش ذوق و قریحه ی جهان سواحل این سرزمین  را برای گذراندن یک تعطیلات به یاد ماندنی انتخاب می کنند.

مراکش همچنین بناهای تاریخی بسیاری را در خود جای داده است که در کنار جاذبه های فوق می توان از آنها دیدن کرد و به رمز و راز این کشور کهن آفریقایی پی برد.

قصر مجلل باهیه یکی از بناهای دیدنی و بسیار زیبای مراکش می باشد که در سطح جهانی به شهرت رسیده و توریست های زیادی سالیانه برای بازدید از این قصر مجلل آفریقایی به مراکش سفر می کنند.

یکی دیگر از بناهای ارزشمند تاریخی مراکش قصر البدیع است. این قصری که گردشگران برای بازدیدش می روند، بازمانده ای از یک قصر با شکوه برای سال 1578میلادی است.

گفتنی است که ساختمان اصلی قصر در همان سال توسط احمد المنصور یکی از پادشاهان سعدیان بنا نهاده شد. مراحل ساخت و ساز قصر البدیع برای چیزی در حدود 25 سال به طور انجامید و معماران آن در طراحی و ساخت این بنا هوشمندی و ظرافت زیادی از خود نشان دادند.

اما آنچه این اثر را به اثری فاخر بدل می کند،معماری خاص آن و مصالح به کاربرده شده در آن است. قصر البدیع دارای تقریبا 360 اتاق است که همگی با سنگهای مرمر ایتالیایی و طلا تزئین شده اند. در حیاط این اثر نیز از این عناصر برای تزئین بهره برده اند تا این کاخ به کاخی باشکوه بدل شود. اما متاسفانه با گذشت زمان مقادیر بسیاری  از این طلاها و مرمرها از این قصر باشکوه به سرقت رفت.

از دیگر بخش های قصر البدیع باید به یک  زندان زیرزمینی و کوچک اشاره کرد که پادشاه آن زمان از آن به عنوان  مکانی برای محبوس نگه داشتن و زندانی کردن  زندانیان استفاده می کرده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.