کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کلیسای عیسی منجی مسکو

کلیسای عیسی منجی از معروف ترین و بنام ترین کلیساهایی ست که در تور روسیه تیر 96 امکان بازدید از آن را خواهید داشت. ساخت این کلیسا در سال 1812 کلید خورده و البته چندین بار به دلایل مختلف متوقف گردید.
اگر به بازدید از بناهای تاریخی و دارای ارزش معماری علاقه مند هستید، با خرید تور روسیه خود را برای یک سفر توریستی واقعی آماده سازید.
برنامه ی ساخت کلیسای عیسی منجی برای نخستین بار در سال 1812 میلادی زمانی که ناپلئون بناپارت در روسیه شکست را پذیرفت، الکساندر اول به نشان پیروزی تصمیم به ساخت این کلیسا گرفت. مکان اولیه ای که برای ساخت این کلیسا در نظر گرفته شد، تپه های وارابیف بود، اما زمانی که در سال 1826 نیکلای اول دستور توقف ساخت کلیسا را صادر کرد، محل تازه ای برای بنا کردن کلیسای عیسی منجی تعیین شد. محل جدید بنا کردن مسکو در نزدیکی میدان سرخ و در بخش جنوب غربی کاخ کرملین در خیابان کروپاتکینسکی بود.

زمان ساخت کلیسای عیسی منجی مسکو از سال 1839 تا پایان سل 1883 به طول انجامید. کلیسای عیسی منجی در بخش شمالی ساحل رودخانه ی موسکوا قرار گرفته است.
کلیسای عیسی منجی مسکو 103 متر ارتفاع داشته و بزرگ ترین گنبد آن قطری نزدیک به 5.25 متر دارد.
در این کلیسا در آن واحد امکان تجمع 10 هزار نفر وجود دارد و به همین سبب می توان عنوان بزرگ ترین کلیسای ارتدکس مسیحی جهان را به کلیسای عیسی منجی مسکو نسبت داد.

یک بار در ماه دسامبر سال 1931 کلیسای عیسی منجی مسکو به فرمان استالین تخریب شده و بنا بود به جای آن کاخ شوراها ساخته شود. اما هرگز این کاخ ساخته نشده و بنای کلیسا دوباره در سال 1937 مورد بازسازی قرار گرفت. بازسازی کلیسای چیزی در حدود 5 سال زمان برد.
اکنون کلیسای عیسی منجی به عنوان یکی از آثار تاریخی ارزشمند شهر مسکو و کشور روسیه مطرح بوده و در جذب گردشگران نیز نقش پررنگی ایفا می کند.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.