کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

اسپندوس در آنتالیا را بیشتر بشناسیم

اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید بهتر است با توری دارای راهنماهای با تجربه  سفر کنید. تور ارزان آنتالیا تابستان 96 بهترین گزینه برای سفری با برنامه های متنوع می باشد. آنتالیا دارای مکان های گردشگری بسیاری است که می توانید از آن ها دیدن نمایید. یکی از مکان های مهم گردشگری در آنتالیا, اسپندوس است که سالیانه گردشگرن زیادی را به خود جذب می کند. در این مطلب به معرفی اسپندوس آنتالیا می پردازیم. با ما همراه باشید. 


اسپندوس آنتالیا


کارشناسان تاریخی تنها دلیل اصلی سفر به شهر زیبای آنتالیا را دیدن از اسپندوس اعلام کرده اند. اسپندوس, بنایی باستانی است که برای تئاتر رومیان بوده است و یکی از مهم ترین مکان های باستانی حفاظت شده در کل دنیا به حساب می آید که امروزه پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر جهان می باشد. در قرن دو و سه این بنا, روز های اوجش را گذراند. تئاتر این بنا بازسازی شده و ظرفیت 1500 نفر را داراست. بقیه ی قسمت های این مکان ویران شده و مکانی خوب برای تاریخ شناسان و باستان شناسان است. 

این بنا در شمال آنتالیا قرار گرفته است. این بنا یاد آور بزرگی و جلال فروانروایی مارکوس اورلیوس می باشد. این بنا نمونه ای از تئاتر کلاسیک جهان است و مانند ستاره ای درخشان, چشم ها را به خود جلب می کند. 



بنای اسپندوس در سال 155 بعد از میلاد ساخته شده است. ساخت و ساز این بنا در زمان پادشاهی امپراتور رومی, مارکوس اورلیوس صورت گرفته است. این آمفی تئاتر از مراکز حفاظت شده ی تئاتر های باستانی است. این آمفی تئاتر 15000 تا 20000 تماشاگر دارد.تالار سخنرانی نیممه مدور این مکان توسط یک گذرگاه پهن به دو قسمت تقسیم می شود و دارای بیست ردیف نیمکت و 10 راه پله در نیمه ی پایینی و 19 ردیف نیمکت با 21 راه پله در بخش بالایی می باشد. بخش بالایی این مکان به شکل طاق ضربی ستون بندی شده است. این آمفی تئاتر به عنوان کاروانسرا استفاده می شده است و لازم به ذکر است که این بنا همیشه مورد مرمت و مراقبت بوده است. بنا بر این اسپندوس تا به امروز با حفظ ویژگی هایش پای بر جا بوده است. 



لازم است بدانید آسپندوس از ثروتمند ترین شهر های عصر خود بوده است که به وسیله ی رومی ها 200 سال بعد از میلاد ساخته شده است. این مکان یکی از آمفی تئاتر های معروف دنیا به حساب می آید. ساختمان های رومی قدیمی که از زمان های دور باقی مانده است در این مکان قابل مشاهده است. در گذشته این محل, جز مهم ترین مراکز تجاری شهر به حساب می آید که به پرورش بهترین اسب های دنیا معروف شده است. 

در تاریخ باستان یکی از مهم ترین شهر پامفیلیا, شهر اسپندوس است. بر اساس داستانی که در زمان های قدیم تا به امروز شنیده شده, پایه گذاری این شهر توسط فردی یونانی به نام موپوس در حدود 1000 سال قبل از میلاد صورت گرفته است. در زمان سلسله ی سلجوقیان در این قسمت از ترکیه, تئاتر بزرگ اسپندوس به عنوان یک کاروانسرا مورد استفاده قرار می گرفته است. اگر به آنتالیا سفر می کنید حتما از این مکان زیبا و تاریخی دیدن نمایید.  


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.