کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

جاذبه های گردشگری لرستان آبشار تاف

بسیاری از خانواده ها و افراد اهل سفر به دنبال یک مقصد برای مسافرت در ایام تعطیلات عید فطر هستند. شمال کشور اولین گزینه ای است که به ذهن اغلب خانواده های ایرانی می رسد، اما ما استان لرستان را پیشنهاد می کنیم. جاذبه های گردشگری لرستان بیشمار هستند و برخورداری از آب و هوای مطبوع و طبیعتی بکر سبب می شود ما این نقطه ی غربی از کشور را به شما معرفی کنیم.
شاید لرستان برای بسیاری از شما ناشناخته باشد، سایت روزیاتو می تواند برای شما راهنمای سفر به لرستان بوده و راههای رفتن به این استان و جذاب ترین جاذبه های گردشگری را به شما معرفی بکند. روی لینک فوق کلیک کرده و با لرستان، سرزمین آبشارها و لاله های واژگون، بیشتر آشنا شوید.
لرستان سرزمین آبشارها است که زیباترین و رویایی ترین آبشارهای ایران در اقصی نقاط استان پراکنده شده اند. آبشارهای پرآب لرستان، طبیعتی خیره کننده رقم زده اند که تماشای آنها نفس را در سینه ی شما حبس می کند. یکی از هزاران آبشار استان، آبشار زیبای برنجه یا تاف در شهرستان الیگودرز است.
معرفی آبشار تاف یا برنجه
آبشار تاف یا همان برنجه در منطقه ی شول آباد در 97کیلومتری شهرستان الیگودرز در ارتفاعات کوه برنجه قرار دارد. کوه برنجه در ارتفاع  3500متری از سطح دریا دارای پوشش گیاهی و جانوری منحصر به فردی است که آبشار تاف یکی از جاذبه های خیره کننده ی آن به حساب می آید.  می توان گفت آبشار تاف یکی از زیباترین آبشارهای ایران است که چشم اندازهای سرسبز اطراف آبشار این زیبایی را چندین برابر کرده است.
آبشار تاف در ۲ کیلومتری غرب روستای پیرامام، در مجاورت روستای سرتنگ برزه در بخش زز و ماهرو از توابع شهرستان الیگودرز استان لرستان واقع شده است. باید گفت این آبشار به علت دور بودن و عدم دسترسی راحت نقطه ای بکر و دست نخورده در استان محسوب می شود که طبیعت دوستان ماجراجو می توانند آنجا را کشف کنند و نهایت لذت را ببرند . برای دسترسی به این آبشار می توان از طریق محور الیگودرز شول آباد فرعی پیرامام را پیش گرفت.
آبشار تاف از جمله آبشارهای پلکانی است که در مجموع از سه پله تشکیل شده است. ارتفاع این آبشار در مجموع به 500متر می رسد که انرا جز آبشارهای مرتفع ایران قرار داده است. باید گفت ریزش آبشار از ارتفاع و تشکیل پوشش گیاهی در مجاورت آن مناظر بسیار جادو کننده ای را پدید آورده است که روح شما را جلا می دهد.
فصل بهار به خصوص ماه اردیبهشت بهترین زمان برای رفتن به این منطقه است چراکه ارتفاعات کوه برنجه با پوشش گیاهی متنوع و گلهای رنگانگ و لاله های واژگون بسیار دیدنی تر می شود و می توانید علاوه بر تماشای مناظر زیبای آبشار از بودن در طبیعت بکر نهایت لذت را ببرید. علاوه بر این رودخانه ی دائمی و پرآب "زز" از سر شاخه های اصلی سد دز طبیعتی سرسبز و بی نظیر برای این منطقه فراهم می کند که گردشگران می توانند خصوصا در فصلهای بهار و تابستان از بودن در جوار رودخانه و اتراق در زیر سایه ی درختان نهایت لذت را ببرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.