کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

آتش سوزی گسترده در یکی از برج های شهر مسکو

اگر با تور تابستانی روسیه مسکو به این شهر دیدنی سفر نمایید، در این شهر لوکس شاهد برج های بلند و آسمان خراش های متعددی خواهید بود که به نظر نمی رسد هیچ یک از آن ها آسیب پذیر باشد.  اما در اخبار می خوانیم که یکی از برج های بسیار مرتفع مسکو دیروز دچار آتش سوزی گسترده شده و صدمات زیادی دیده است.

طبق گزارشات آتش از طبقه ی هفتم برج مسکو شروع شده و به سرعت به طبقات دیگر کشانیده شده است.












در سفر به سوئد از اینجا دوری کنید

زمانی که با تور تابستانی اروپا به کشور زیبایی مانند سوئد سفر می کنید، لازم است بدانید که تمام نقاط این کشور برای گردشگری مناسب نیستند.

در این مطلب قصد داریم نقطه ای از سوئد را به شما معرفی کنیم که در عین زیبایی برای توریست ها خطرناک به نظر می رسد.
البته زیبایی این منطقه از سوئد که تحت تسلط خرس های قهوه ای قرار دارد، به حدی بی نظیر و چشم نواز است که گویی به یک تابلوی نقاشی خیره شده اید.
اینجا استان Republiken Jamtland در مرکز کشور سوئد بوده و اگر از حیوانات وحشی ترسی نداشته باشید، می توانید به این بخش از سوئد سفری رویایی داشته باشید.
جالب است بدانید که بیشترین تعداد خرس های قهوه ای دنیا در این منطقه زندگی می کنند و به جز خرس ها شما می توانید انواع دیگر حیوانات وحشی چون گرگ، گوزن شمالی، روباه قطب شمال و دیگر جانوران گوشتخوار را در این استان بیابید.
توجه داشته باشید که حیوانات وحشی فوق به صورت نادر در این منطقه دیده نمی شوند، بلکه این حیوانات به وفور در اینجا زندگی می کنند.
در زیر به تصاویری از این استان سوئد توجه نمایید.








بازدید از مسجد بنیا باشی در سفر با تور بلغارستان

این روزها اینجا و آنجا تبلیغات تور بلغارستان تابستان 96 زیاد به چشممان می خورد که هر لحظه وسوسه می شویم ما هم اروپا را با تور ارزان بلغارستان تجربه کنیم.
بلغارستان کشوری کوچک در جنوب شرقی اروپا در جوار دریای سیاه است که زیباترین سواحل را برای تفریح و استراحت دارد. این کشور توریستی زیبا نسبت به دیگر شهرهای اروپایی شهر ارزان تری محسوب می شود که این موضوع سبب رونق گردشگری بلغارستان در سراسر دنیا و ایران شده است.

تورهای گردشگری بلغارستان اغلب به مقصد وارنا شهر ساحلی این کشور صورت می گیرد. اما برخی از تورهای ترکیبی شما را به پایتخت کشور یعنی صوفیه نیز می برند.
شهر صوفیه بزرگترین شهر بلغارستان و از قدیمی ترین پایتختهای اروپایی است که در غرب کشور در ناحیه ای کوهستانی واقع شده است. از این روی این پایتخت اروپایی مملو از جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی متعددی است که سفر به آنرا بسیار ارزشمند می کند.
معماری شهر بسیار خیره کننده است و تلفیقی از معماری رومی تا عثمانی است. از عمده ترین جاذبه های توریستی صوفیه می توان به  بناهای تاریخی نظیر ساختمان سینت جرج و قلعه ی اولپیا سردیکا، کلیساهای تاریخی باشکوه نظیر کلیسای سینت الکساندر نفسکی، بویانا، سینت صوفیه، کلیسای سینت نیکولاس و موزه های متعدد مانند موزه ملی تاریخ نظامی اشاره کرد.
در این شهر کلیساهای متعددی برای بازدید وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی منحصر به فردی هستند. اما جز جاذبه های دیدنی صوفیه  یک مسجد عثمانی به نام بنیا باشی نیز به چشم می خورد.
جالب است بدانید دومین دین رایج در بلغارستان دین اسلام است که از قرنها حکومت عثمانیها در این منطقه ناشی می شود. شما می توانید در قسمتهایی از شهر نشانه هایی از عثمانیها را پیدا کنید که یکی از معروف ترین آنها مسجد بینا باشی است.

طبق گفته ی مورخین، عثمانیها حدود 5 قرن بر صوفیه تسلط داشتند که طبق رسم خود در اولین اقدام دست به ساخت مسجد در این ناحیه زدند. در قرن اوایل قرن 16 میلادی به دستور امپراطور عثمانی مسجد بنیا باشی در گوشه ای از شهر برای عبادت مسلمانان ساخته شد. معمار این مسجد مجلل، معمار معروف عثمانی، معمار سینان است که معمار اغلب مساجد ترکیه در دوره ای از تاریخ بوده است.
قدمت ساخت بنیا باشی به سال 1576 میلادی و زمان حکومت عثمانیها در این شهر باز می گردد.  این مسجد براساس معماری باشکوه عثمانی طراحی و ساخته شده است که می توانید نشانه های مختلف معماری عثمانی را در این بنا مشاهده کنید. مشخصه ی اصلی مسجد تک مناره بودن آن است که به ارتفاع 15 متر بر شهر سایه افکنده است. گنبد عظیم مسجد در کنار مناره ی 15 متری، ابهت خاصی به این بنا بخشیده است که از مناطق مختلف شهر نمایان است. در ساخت این مسجد از آجرهای قرمز بهره برده اند که عمده دلیل جذابیت این اثر تاریخی محسوب می شود.
فضای داخلی مسجد با کاشی کاریها و اسما متبرکه تزئین شده است. باید گفت امروزه نیز این مسجد تاریخی مکانی برای گردهمایی مسلمانان شهر صوفیه و اقامه ی نماز است که بازدید از آن برای شما می تواند جذاب باشد.

رزرو هتل لوکس در شهر صوفیه

اگر برای یک سفر خارجی متفاوت و تمام عیار خود را آماده می کنید، در میان تورهای خارجی پرفروش این فصل، تور تابستانی بلغارستان می تواند نظر شما را از هر نظر تامین سازد.

تور تابستان 96 بلغارستان به عنوان یکی از تورهای خارجی ارزان قیمت با پتانسیل های گردشگری فراوان در فهرست تورهای پرفروش آژانس های مسافرتی قرار داشته و به شما اطمینان می دهیم که از سفر به این کشور زیبا و بازدید از شهر تاریخی صوفیه پشیمان نخواهید شد.


اگر تصمیم داشته باشید تا هتل محل اقامت خود در بلغارستان را در شهر صوفیه انتخاب کنید، هتل پنج ستاره ی آنل یک گزینه ی مناسب خواهد بود.


هتل آنل از هتل های لوکس و تراز اول شهر صوفیه محسوب شده و طی اقامت در آن به لحاظ امکانات رفاهی و خدمات هتل هیچ کم و کاستی احساس نخواهید کرد.


خدمات هتل پنج ستاره ی آنل صوفیه
خدمات و امکانات رفاهی هتل آنل شامل مواردی چون لابی بزرگ، ماساژ، سونا، مرکز سلامت و آبگرم، سولاریوم، حمام ترکی و بخار، استخر سرپوشیده، استخر روباز، کازینو، اتاق و امکانات برای معلولین، مرکز بدنسازی، خدمات خانه داری، امکانات برگزاری جلسه و ضیافت، ترانسفر فرودگاهی، لباسشویی، خشک شویی، آرایشگاه مخصوص بانوان، آرایشگاه مخصوص آقایان، سرو صبحانه در اتاق، خدمات اتوکشی، صرافی، فروشگاه هدایا و سوغات، خدمات کفش و واکس، فکس و کپی، مرکز تجارت، کرایه اتومبیل، سرویس مستخدم، سرویس ایاب و ذهاب، رستوران، پذیرش شبانه روزی، روزنامه، اتاق های پاک و بدون سیگار، آسانسور، گاو صندوق، انبار بار و چمدان، فروشگاه در هتل، تهویه مناسب، بار، محوطه ی فضای سبز، سیستم سرمایشی و گرمایشی مجهز، انبار مخصوص بار و چمدان و... هستند.







بازار گل تهران, بازار گل شهید محلاتی

گل و گیاه از جذاب ترین مخلوقات الهی هستند که هر شخصی را با هر روحیه ای جادو می کنند. اغلب افرادی که با گل و گیاه سر و کار دارند، افراد آرام و مملو از انرژی مثبتی هستند. درواقع این ذات گیاهان است که امواج منفی را از شخص دور می کند. این مقدمه را چیدیم تا بازار گل تهران را به علاقه مندان به گل و گیاه معرفی کنیم.

در جایی در منطقه ی 14 تهران در حوالی بزرگراه بسیج و محلاتی بازار گل بسیار متنوعی وجود دارد که می تواند برای علاقه مندان به گل و گیاه ناب ترین جای ممکن باشد. البته افرادی که با گل و گیاه سرو کار دارند، بازار گل شهید محلاتی را به خوبی می شناسند. اما اگر جز افراد عادی هستید که هوس خرید گل و گلدان به سرتان زده است، با این مطلب شما را با این بازار گل تهران بیشتر آشنا می کنیم.
آدرس بازار گل بسیار سرراست است، اتوبان آهنگ ، خیابان نبرد جنوبی ، خیابان زمزم. برای دست یابی به این مرکز هم می توانید از خودرو شخصی استفاده کنید و هم مترو. دسترسی با مترو از طریق ایستگاه متروی نبرد از خط چهار مترو تهران صورت می پذیرد که از آنجا با تاکسی می توانید خیلی راحت به باغ گل برسید.

اگر با خودروی شخصی می روید که البته بهترین راه به دلیل خریدهای سنگین همین است، باید از طریق همین بزرگراه شهید محلاتی بروید. اگر با تاکسی می روید خط ویژه ی تاکسی در ابتدای بزرگراه شهید محلاتی در محل چهارراه مصطفی خمینی وجود دارد.
اما درباره ی زمان فعالیت بازار گل باید گفت از ساعت 4 ونیم تا 11 ظهر درهایش را به روی عموم باز می کند که هر چه زودتر بروید گل و گیاه تازه تری نصیبتان می شود.
بازار گل شهید محلاتی معروف ترین بازار گل تهران است که از اقصی نقاط شهر برای خرید گل به این مرکز می آیند. در این مکان افراد برای خریدهای تکی و عمده ی انواع گل و گیاه مراجعه می کنند که لوازم مربوط به باغبانی نیز به وفور در اینجا یافت می شود. اگر به دنبال خرید گلهای تزئین شده هستید، باید بیخیال اینجا بشوید چرا که اینجا فقط لوازم و وسائل گل آرایی به فروش می رسد و خودتان باید هنر گل آرایی داشته باشید تا گلها را به زیباترین شکل تزئین کنید.

در بازار گل شهید محلاتی انواع گلها به صورت گلدان یا به صورت شاخه ای، انواع درختچه ها، گیاهان آپارتمانی، گیاهان برای کاشت در باغچه ارائه می شود. همچنین در این مکان همانطور که گفته شد لوازم جانبی مختص باغبانی و کاشت گل و گیاه نظیر انواع خاک، کودهای جامد و مایع، سموم مختلف، خاکهای تزئینی، کودهای خاص مخصوص گل و گیاه خاص، انواع بذر، لوازم تزئینی برای گل و گیاه، سنگهای رنگی و ابزارآلات مخصوص باغبانی پیدا می شود.

بازار گل شهید محلاتی دارای بیش از 400 غرفه است که متاسفانه به زیبایی طراحی نشده اند. انتظار می رود چنین مکانی که براساس گل و گیاه است طراحی هنرمندانه ای داشته باشد. اما شما کاملا با یک بازار سنتی روبه رو هستید که از غرفه های ساده ی آن بوی مطبوع گل و گیاه می آید.


هتل نقلی چینی ها

خرید تور تابستانی چین می تواند بسیاری چیزهای عجیب و غریب را به شما نشان بدهد که شاید هرگز در تصورتان نیز نگنجیده باشد.

به تازگی چینی ها هتلی ساخته اند که به هتل کپسولی مشهور شده است. این هتل که در واقع هر واحد آن به شکل یک کپسول می باشد، برای کسانی که می خواهند تنها یک استراحت کوتاه داشته باشند، مناسب خواهد بود.

در واحدهای کپسولی این هتل دستگاه تهویه ی مطبوع هوا، درب های اتوماتیک، اینترنت وای فای پرسرعت، چراغ مطالعه، تلویزیون و چای ساز و قهوه ساز وجود دارد.

برای این که در این اتاق های کپسولی یک شب بمانید، می باید 6 یوان چین پرداخت کنید.

البته یقینا گذراندن چند ساعت مداوم در این اتاقک های تنگ و کوچک غیر ممکن به نظر می رسد، اما هتل کپسولی چین برای یک استراحت میان راهی گزینه ی مناسبی به نظر می رسد.















بزرگ ترین چرخ و فلک دنیا در پارک تی تی وانگسا کوالالامپور

اگر به سوار شدن چرخ و فلک علاقه مند باشید، می توانید در تور مالزی کوالالامپور مرداد 96 به پارک و دریاچه ی تفریحی تی تی وانگسا رفته و در این پارک بر بزرگ ترین چرخ و فلک دنیا سوار شوید.

دریاچه ی تی تی وانگسا در نزدیکی برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور قرار داشته و از داخل فضای پارک و دریاچه نمای فوق العاده ای از این برج ها را مشاهده خواهید نمود.

مرکز تفریحی تی تی وانگسا از یک دریاچه ی مصنوعی و محوطه ی پارک و فضای سبز تشکیل شده است.

در این پارک می توانید در مسیرهای مخصوص پیاده روی و دویدن به پیاده روی پرداخته یا بدوید. همین طور در دریاچه امکان قایقرانی برایتان وجود خواهد داشت.

اگر برای پیک نیک به تی تی وانگسا آمده باشید، در آلاچیق های زیبا و بزرگ این مرکز تفریحی زمان فوق العاده ای را خواهید گذراند.

همین طور اگر همراهتان کودکی داشته باشید، در تی تی وانگسا چندین محوطه و زمین بازی مخصوص کودکان وجود دارد که کودک شما را به وجد خواهد آورد.

به علاوه در این پارک یک برنامه ی رقص نور بسیار دیدنی نیز برگزار می شود که زمان آن در سایت اینترنتی پارک تی تی وانگسا قرار داده شده است.
چرخ و فلک تی تی وانگسا دارای 42 واگن سرپوشیده و با سیستم تهویه می باشد که تا ارتفاع 60 متری زمین بالا می روند. زمانی که به این چرخ و فلک سوار می شوید، نمای پانورامای 360 درجه تا شعاع 20 کیلومتری خود را پیش چشم خواهید داشت.

در این نما Kl Tower، Istana Budaya، Petronas Twin Towers و دیگر مکان های دیدنی اطرافی را مشاهده خواهید کرد.

با خرید هر بار بلیط شما به اندازه ی 4 دور خواهید چرخید که زمانی در حدود 12 دقیقه را خواهد داشت.

توجه داشته باشید که برای سوار شدن به این چرخ و فلک می باید در روزهای تعطیل هفته به دریاچه ی مصنوعی تی تی وانگسا مراجعه نمایید.