کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

قبرستان مشاهیر در بوینس آیرس آرژانتین

یکی از دیدنی ترین مکان های در بوینس آیرس که در تور آرژانتین مرداد 96 به بازدید از آن خواهید رفت، قبرستان مشاهیر یا همان قبرستان ریوکولتا خواهد بود.
این قبرستان در واقع در سال 1822 میلادی به طور رسمی افتتاح گردید، اما پیش از آن در اوایل قرن هجدهم کلیسا و صومعه ی اولیه توسط چند راهب در رکوله تا بوینس آیرس ساخته شده بودند.

مسئولیت طراحی اولیه ی قبرستان ریوکولتا بر عهده ی مهندسی فرانسوی به نام پروسپرو کیتلین بود ولی در سال 1881 یک معمار ایتالیایی نیز بازسازی هایی روی این قبرستان انجام داد.
آرامگاه های قبرستان ریوکولتا ساختار مرمرین با سنگ های گران قیمتی دارند که اغلب مسجمه های سنگی در اشکال انواع فرشتگان اطراف این آرامگاه ها به نشان نگهبانی قرار داده شده اند.

سبک های معماری که در میان آرامگاه های این قبرستان دیده می شود، از سبک های معماری دکوآرت، نئوآرت، باروک و نئوگوتیک هستند.
قبرستان ریوکولتا در واقع به یک شهر کوچک می ماند، و در میان آرامگاه ها پیاده روهایی با سنگ فرش های کرم رنگ دیده می شود.
یکی از مشهور ترین آرامگاه های در این قبرستان، آرامگاه رافینا کامبرس است. آرامگان رافینا کامبرس به سبک معماری نئوآرت ساخته شده و زمان ساخت آن به سال 1900 برمی گردد. این آرامگاه به طور کامل از سنگ مرمر بوده و جلای خاصی دارد.
ماجرای مرگ رافینا به آن جا بازمی گردد که زمانی که وی به کما می رود، به اشتباهی مرگ تشخیص داده شده و او را دفن می کنند. اما پس از گذشت چند روز کارگرانی که در اطراف قبر مشغول کار بودند، صدای فریاد وی را از داخل قبر می شنوند. اما زمانی که کار به باز کردن تابوت می کشد دیگر رافینا جانی نداشته و تنها آثار رد انگشتان وی که برای نجات خود تلاش می کرده، روی دیواره های تابوت دیده می شود.

پس از این واقعه ی دردناک مادر رافینا آرامگاه وی را از سنگ مرمر ساخته و این مکان را به یک مقبره ی مجلل تبدیل می سازد.
مادر رافینا در مقبره ی وی یک دیوار شیشه ای قرار داده و فلسفه ی آن این است که اگر دوباره رافینا زنده شد، بتوانند وی را دیده و نجاتش دهند. مرسوم است که تمام بازدید کنندگان از مقبره ی رافینا برای وی دسته گلی به عنوان یادبود می برند.
دیگر مقبره های معروف این گورستان، آرامگاه اوا پرون همسر خوان پرون و نیز آرامگاه خانوادگی پاژ هستند که هر یک در نوع خود بسیار دیدنی و جذاب به نظر می رسند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.