کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

بازار گل تهران, بازار گل شهید محلاتی

گل و گیاه از جذاب ترین مخلوقات الهی هستند که هر شخصی را با هر روحیه ای جادو می کنند. اغلب افرادی که با گل و گیاه سر و کار دارند، افراد آرام و مملو از انرژی مثبتی هستند. درواقع این ذات گیاهان است که امواج منفی را از شخص دور می کند. این مقدمه را چیدیم تا بازار گل تهران را به علاقه مندان به گل و گیاه معرفی کنیم.

در جایی در منطقه ی 14 تهران در حوالی بزرگراه بسیج و محلاتی بازار گل بسیار متنوعی وجود دارد که می تواند برای علاقه مندان به گل و گیاه ناب ترین جای ممکن باشد. البته افرادی که با گل و گیاه سرو کار دارند، بازار گل شهید محلاتی را به خوبی می شناسند. اما اگر جز افراد عادی هستید که هوس خرید گل و گلدان به سرتان زده است، با این مطلب شما را با این بازار گل تهران بیشتر آشنا می کنیم.
آدرس بازار گل بسیار سرراست است، اتوبان آهنگ ، خیابان نبرد جنوبی ، خیابان زمزم. برای دست یابی به این مرکز هم می توانید از خودرو شخصی استفاده کنید و هم مترو. دسترسی با مترو از طریق ایستگاه متروی نبرد از خط چهار مترو تهران صورت می پذیرد که از آنجا با تاکسی می توانید خیلی راحت به باغ گل برسید.

اگر با خودروی شخصی می روید که البته بهترین راه به دلیل خریدهای سنگین همین است، باید از طریق همین بزرگراه شهید محلاتی بروید. اگر با تاکسی می روید خط ویژه ی تاکسی در ابتدای بزرگراه شهید محلاتی در محل چهارراه مصطفی خمینی وجود دارد.
اما درباره ی زمان فعالیت بازار گل باید گفت از ساعت 4 ونیم تا 11 ظهر درهایش را به روی عموم باز می کند که هر چه زودتر بروید گل و گیاه تازه تری نصیبتان می شود.
بازار گل شهید محلاتی معروف ترین بازار گل تهران است که از اقصی نقاط شهر برای خرید گل به این مرکز می آیند. در این مکان افراد برای خریدهای تکی و عمده ی انواع گل و گیاه مراجعه می کنند که لوازم مربوط به باغبانی نیز به وفور در اینجا یافت می شود. اگر به دنبال خرید گلهای تزئین شده هستید، باید بیخیال اینجا بشوید چرا که اینجا فقط لوازم و وسائل گل آرایی به فروش می رسد و خودتان باید هنر گل آرایی داشته باشید تا گلها را به زیباترین شکل تزئین کنید.

در بازار گل شهید محلاتی انواع گلها به صورت گلدان یا به صورت شاخه ای، انواع درختچه ها، گیاهان آپارتمانی، گیاهان برای کاشت در باغچه ارائه می شود. همچنین در این مکان همانطور که گفته شد لوازم جانبی مختص باغبانی و کاشت گل و گیاه نظیر انواع خاک، کودهای جامد و مایع، سموم مختلف، خاکهای تزئینی، کودهای خاص مخصوص گل و گیاه خاص، انواع بذر، لوازم تزئینی برای گل و گیاه، سنگهای رنگی و ابزارآلات مخصوص باغبانی پیدا می شود.

بازار گل شهید محلاتی دارای بیش از 400 غرفه است که متاسفانه به زیبایی طراحی نشده اند. انتظار می رود چنین مکانی که براساس گل و گیاه است طراحی هنرمندانه ای داشته باشد. اما شما کاملا با یک بازار سنتی روبه رو هستید که از غرفه های ساده ی آن بوی مطبوع گل و گیاه می آید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.