کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

جدیت در برخورد با سرقت آثار باستان

چندی پیش خبر سرقت از آثار باستانی در سمنان در خبرهای گردشری منتشر شد. این در حالیست که حفظ آثار باستانی کشور شعار همگانی ماست.


دادستان عمومی و انقلاب یزد بر ضرورت نظارت بیشتر بر بافت تاریخی این شهر تاکید کرد و گفت:باید برخورد با جرایم ارتکابی در حوزه میراث فرهنگی با اهتمام و جدیت دنبال شود.


علی اکیر شمس با اشاره به ثبت جهانی یزد افزود: با توجه به اینکه یگان حفاظت از میراث فرهنگی به تنهایی قادر به تامین و حفظ میراث تاریخی شهر نیست، باید با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان یزد و اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، برخورد با جرائم ارتکابی در حوزه میراث فرهنگی با اهتمام و جدیت دنبال شود.


این مقام قضایی بر ضرورت حفظ بافت تاریخی شهر یزد از هرگونه تجاوز، تخریب، ساخت و ساز غیر مجاز و حفاری غیر مجاز تأکید و اظهار کرد: طبق ماده ۴۴ قانون آیین دادرسی کیفری در آنچه که به عنوان جرم مشهود ارتکاب می یابد لازم است یگان حفاظت ، حسب وظیفه قانونی خود عمل نموده و آلات و ادوات ارتکاب جرائم در حوزه میراث فرهنگی را جمع آوری کند.


وی خاطرنشان کرد: در صورت حضور متهم نیز باید با هماهنگی قاضی کشیک ، اقدام قانونی معمول و گزارش لازم به دادسرا اعلام شود.

دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: چنانچه جرائم مورد اشاره غیر مشهود بود و وسایل ارتکاب جرم در محل مشاهده شد ، وسایل توقیف و مستند سازی و تهیه گزارش جهت سایر مراتب قانونی به دادسرا ارسال شود.




وی یادآور شد: ورود به محل در این گونه جرائم مستلزم دستور قضایی موردی و خاص است که باید طی هماهنگی با مقامات قضایی اخذ شود.
شمس حضور به موقع و انجام اقدامات قانونی در اسرع وقت در برخورد با متخلفان عرصه میراث فرهنگی را موثر در پیشگیری از وقوع جرم دانست و بیان داشت: با توجه به اینکه حضور به موقع در همان ابتدای اقدامات خلاف قانون و جلوگیری از آن در پیشگیری از وقوع جرم نقش به سزایی دارد ، باید تلاش شود با هرگونه تجاوز و تعدی از همان ابتدا برخورد قانونی صورت پذیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.