کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

دیدن بیش از 200 هزار گردشگر از خلخال

در میان جاذبه های گردشگری فوق العاده ای مانند جنگل گیسوم، سیسنگان و چمستان، کمی آن طرف تر اسالم و خلخال هم جرفی برای گفتن دارد.

فریدون بابایی روز سه شنبه در جلسه ستاد خدمات سفر خلخال افزود: با آماده شدن برخی از زیرساخت های گردشگری از جمله تکمیل و بهره برداری از راه اصلی خلخال به فیروزآباد ، بهسازی و روکشی آسفالت راه خلخال به پونل و تبدیل بخشی از راه خلخال به اسالم به راه اصلی رغبت گردشگران به سفر به این شهرستان و بازدید از جاذبه های زیبای منطقه افزایش یافته است.

وی گفت: با تکمیل و بهره برداری از پروژه آسفالت راه توریستی خلخال به ماسوله در استان گیلان تا پایان امسال و یا حداکثر تا بهار سال آینده میزان گردشگران ورودی از استان همسایه گیلان به مراتب بیشتر خواهد شد.

فرماندار خلخال با اشاره به جاذبه های زیبای گردشگری شهرستان از جمله جاده زیبا و رویایی خلخال به اسالم افزود: زیبایی بی نظیر این جاده موجب معرفی آن در کتاب سال تحصیلی جدید دانش آموزان دوره متوسطه علوم انسانی برای نخستین بار شده است.

وی با بیان اینکه خلخال در مسیر توسعه و رونق صنعت گردشگری قرار گرفته اظهار کرد: با افزایش روز افزون حضور گردشگران در این شهرستان فرهنگ برخورد با گردشگران و زمینه سازی برای ایجاد امکانات اسکان و ماندگاری بیشتر مسافران از جمله افزایش هتل ها و اقامتگاه های رسمی در کنار ساماندهی خانه های مسافری ضروری بنظر می رسد.

وی با بیان اینکه توزیع اعتبارات استانی امسال خلخال با اولویت و محوریت توسعه صنعت گردشگری در شهرستان توزیع شده گفت: مسوولان دستگاه های اجرایی و دهیاران روستاها هر کدام به اندازه توان خود باید در اجرای طرح های عمرانی اولویت گردشگری را در اجرای پروژه ها لحاظ کنند.

او همچنین از بهره برداری از فاز دوم پروژه گردشگری تفرجگاه ازناو خبرداد و افزود: با بهره برداری از طرح ایجاد آبشار مصنوعی در این تفرجگاه زمینه برای ایجاد سایر امکانات تفریحی و رفاهی گردشگران نیز فراهم خواهد شد.

اکبر مینایی ، عضو جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: این استان با برخورداری از 30 هزار تخت برای اسکان گردشگران در بخش هتل ها ، اقامتگاه های رسمی و خانه های مسافری ساماندهی شده و مجوز دار از استان های پیش رو در توسعه صنعت گردشگری در کشور است.

وی افزود: انتظار می رود با ادامه حمایت های لازم از سرمایه گذاران بخش خصوصی و اجرای طرح ساماندهی خانه های مسافری علاوه بر سرعین به عنوان بزرگترین قطب اسکان استان ، در تمام شهرستان های استان از جمله خلخال زمینه اسکان مساوی گردشگران در مناطق استان ردبیل در آینده نزدیک فراهم شود.

شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان های آذربایجان شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده و وجود 12کیلومتر مرز مشترک با استان سرسبز گیلان ، جاده زیبا و جنگلی خلخال به اسالم ، مناطق نمونه گردشگری الماس ، چشمه ازناو ، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل ، امامزاده عبدلله کلور ، جاده زیبای خلخال به شاهرود ، آبشار نره گر روستای هدف گردشگری اسبو ، آبشار سفیداب روستای لرد ، آبشار سجن بخش شاهرود ، آبگرم روستای تیل ، روستاهای هدف گردشگری کزج ، نمهیل ، برندق و خمس همراه با جاذبه های طبیعی و تاریخی خلخال را به یکی از شهرستان های گردشگرپذیر استان اردبیل و کشور تبدیل کرده است.

تفرجگاه اندبیل ، چشمه های ازناو و میرعادل ، آبشار ، قلعه کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش از مناطق گردشگری شهرستان خلخال است.

شهرستان خلخال در جنوب اردبیل واقع بوده و این استان را به استان گیلان متصل می کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل 2 راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.