کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

یکی از عجایب هفتگانه جدید, جنگل آمازون است

جنگل آمازون موموز ترین و مخوف ترین مکان در دنیاست که مسائل بسیاری را در دل خود مخفی کرده است. این جنگل پهناور ترین, جنگل  در آمریکای جنوبی است. تقریبا 1294 نوع پرنده, 378 خزنده, 427 نوع دوزیست و 43 هزار نوع ماهی در جنگل آمازون زندگی می کنند. این جنگل که بزرگ ترین جنگل در آمریکای جنوبی است, رودخانه ی آمازون از آن می گذرد و بخش هایی از کشور های برزیل, اکوادور, گویان, کلمبیا, ونزوئلا, بولیوی, پرو و سورینام را در بر گرفته است. 61 درصد از جنگل آمازون در خاک کشور برزیل قرار گرفته  است و 29 درصد مساحت آن در پرو می باشد. لازم به ذکر است که جنگل آمازون نامزد قرار گرفتن در فهرست عجایب هفتگانه جدید است. 

آب و هوای جنگل آمازون


این جنگل در همه ی فصل های سال هوای گرم با رطوبت زیاد دارد. درجه ی حرارت هوا در مرکز جنگل 30 درجه سانتی گراد یعنی 86 درجه فارنهایت و در غربی ترین بخش این منطقه حدود 25 درجه سانتی گراد یعنی 76 درجه فارنهایت می باشد. معمولا هر روز باران با شدت زیاد در همه ی جنگل می بارد. 


حیوانات عجب و غریب جنگل آمازون


حیوانات بسیار متنوع و زیادی در جنگل آمازون زندگی می کنند که همگی شکارچیان بسیار ماهری هستند که به هیچ عنوان نمی توان از دست آن ها جان سالم  به در برد. یکی از نادر ترین دلفین ها, دلفین صورتی است که به زبان محلی بوتو خوانده می شود و در بین آب های رودخانه ی پهناور آمازون زندگی می کند. 

بوتو می تواند 15 دقیقه روی آب بماند, معمولا این دلفین ها درون آب هستند و تنها برای نفس کشیدن به روی آب می آیند. دلفین های صورتی از دلفین های خاکستری کوچک تر هستند به همین علت می توانند راحت در آب های رودخانه شنا کنند. وزن آن ها نزدیک به 90 کیلو گرم است. بوتو ها می توانند درجا 180 درجه بچرخند. 

قبایل جنگل آمازون


در جنگل آمازون قبایلی از زمان های دور زندگی می کنند که ترجیح می دهند به دور از هیاهوی شهر باشند. گروه های بومی دیگری نیز در اطراف جنگل در شهر ها و روستا ها زندگی می کنند که مجموع جمعیت آن ها به 20 میلیون نفر می رسد. بیشتر افراد این قبیله ها بر اثر جنگ, بیماری و حتی گرسنگی جان خود را از دست داده اند. افراد در این قبیله ها به 180 زبان متفاوت صحبت می کنند. 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.