کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

این برج به برح طاعون معروف است

روسیه، این کشور پهناور دارای جاذبه های گردشگری فوق العاده ای است. البته گفتنیست که خرید تور گردشگری روسیه برای همه ی افراد میسر نیست، چرا که این تور در زمره ی تورهای گردشگری لوکس و گرانقیمت محسوب می شود.

کسانی که شانس خرید تور روسیه را دارند، می توانند ازشهر سن پترزبورگ که یکی از معروف ترین شهرهای روسیه هست دیدن کنند.

این شهر در دهانه ی خلیج فنلاند در دریای بالتیک قرار گرفته است که زمانی به وسیله ی تعداد زیادی دژ محافظت می شد. بیشتر این دژ ها اطراف جزیره کوتلین ‏Kotlin قرار گرفته اند، یعنی جایی در فاصله ی 30 کیلومتری سن پترزبورگ. اما برخی دیگر از آنها در ساحل خلیج کنار جزیره ساخته شده بودند که همگی آنها در کنار هم نقش محافظین در برابر حملات دریایی دشمنان را ایفا می کردند. ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏
مشهور ترین قلعه ی این دژ ها، قلعه ایست به نام قلعه الکساندر که به دست توسط امپراطور نیکولای اول و به نام برادرش الکساندر ‏اول بین سالهای 1838 و 1845 ساخته شده است.

مانند بسیاری از قلعه های دیگری که در این خلیج ساخته شده اند، قلعه الکساندر نیز روی یک جزیره ی مصنوعی قرار گرفته اند. گفته می شود برای آنکه این قلعه ساخته شود، از از 5535 ستون هر کدام به طول 12 متر بعنوان پایه قلعه استفاده شد. سپس روی این پایه ها با لایه هایی از شن پوشیده شد و ‏روی آن بلوک های بتونی و در نهایت لایه ای از کاشی سرامیک قرار گرفت.

قلعه الکساندر در اندازه ی 90 در 60 متر ساخته شده است و تعداد اتاق های آن به گونه ایست که می تواند در آن واحد 1000 نفر را در خود جا دهد.

اما چرا به این دژلقب برج طاعون را داده اند؟

در سال 1897 قلعه الکساندر به لابراتواری برای تحقیق بر روی بیماری های کشنده نظیر وبا، کزاز، تیفوس و بیماریهای این چنینی تبدیل شد. اما به دلیل تحقیق گسترده بر روی بیماری طاعون، این قلعه به برج طاعون معروف شد.







نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.