کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

برگزاری سومین نمایشگاه صنایع دستی در اردبیل

سومین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با حضور120 غرفه از 31 استان کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اردبیل افتتاح شد.

به گزارش اخبار میراث فرهنگی کافه سفر و به نقل از ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل عصر دوشنبه در مراسم افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه اقتصاد جدید مبتنی بر ثروت‌ های تاریخی ، طبیعی و فرهنگی ایران تدوین شده گفت: اقتصاد گردشگری ، تاریخ ، طبیعت و فرهنگ را ارائه می‌کند.

کریم حاجی زاده ، حفظ سرمایه را اولین مولفه برای تولید ثروت دانست و افزود: برای پایداری اقتصاد در گردشگری، لازم است از سرمایه‌های تاریخی ، طبیعی و فرهنگی حفاظت کنیم تا به تولید ثروت دست یابیم.

او تشریح کرد: تنوع بسیاری در تولید کالاهای مبتنی بر توانمندی شخصی وجود دارد که از ویژگی‌ های جغرافیایی منطقه حاصل می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی با 2 بخش تولید کالا و حفاظت محتوای هنری و فرهنگی سر و کار داریم، اظهار کرد: اقتصاد خدماتی در دنیا تا 38 درصد ظرفیت تولید ثروت دارد و اگر حوزه گردشگری در کشور پا بگیرد بیش از 6 برابر اقتصاد کشاورزی مرسوم قابلیت تولید ثروت دارد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان نیز با اشاره به برپایی 120 غرفه در این نمایشگاه گفت: از این تعداد 22 غرفه در حوزه گردشگری ، دفاتر خدمات مسافرتی و سرمایه‌گذاری و مابقی صنعتگران صنایع دستی از سراسر کشور هستند و حدود 40 غرفه برای عرضه تولیدات استان اردبیل است.

علیرضا دباغ عبداللهی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ صنعت گردشگری و صنایع دستی افزود: سه سال متوالی است که سه نمایشگاه جداگانه در سه حوزه به صورت متمرکز برگزار می‌شود و این تمرکز عواید بسیار قابل توجهی دارد.

او اظهار امیدواری کرد این نمایشگاه بتواند قدم مثبتی برای توسعه و ترقی صنعت گردشگری و صنایع دستی باشد.

اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند.

بیش از 120 هزار نفر در استان اردبیل در تولید بیش از 62 رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل ، معرق نمین ، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال ، گلیم عنبران ، جاجیم بافی ، قالی بافی ، پالاز بافی ، ورنی بافی ، تراش شیشه ، مسند بافی ، سفالگری ، چاقو سازی ، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.