کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

حملات تروریستی بارسلون و تاثیر آن روی گردشگری

در روزهای اخیر خبر مربوط به حادثه ی تروریستی در یک منطقه ی توریستی در بارسلون اسپانیا جهان را در ترس و وحشت فرو برد. در این حادثه که در روز پنجشنبه در منطقه ی کاتالونیا در بارسلون رخ داد گردشگران تور اسپانیا هدف قرار داده شدند و سبب شد دست کم 13 نفر گردشگر که برای تعطیلات به این کشور آرام و زیبا سفر کرده بودند، جان خود را از دست بدهند.


این حادثه در یک بعد از ظهر آرام در بلوار رامبلا در منطقه ی خود مختار و البته توریستی کاتالونیا در بارسلون رخ داد و طی آن یک خودروی وانت ون سفید رنگ با سرعت به جمعیتی که در حال قدم زدن در بلوار بودند هجوم آورد. در این حادثه 13 نفر جان باختند و دست کم 100 نفر زخمی شدند.

حوادث تروریستی این چنینی پیش از این هم در شهرهای توریستی رخ داده بود. در 14 جولای سال 2016 یک کامیون به شمار زیادی از مردم در منطقه ای توریستی در نیس فرانسه که در  جشن‌ روز ملی فرانسه شرکت کرده بودند، حمله کرد که بر اثر این حادثه 86 نفر کشته شدند. در سال 2016 نیز همزمان با آغاز سال نو  میلادی یک انفجار تروریستی در منطقه ی توریستی  سلطان احمد استانبول منجر به کشته شدن 10 تن و مجروح شدن 15 تن شد که اغلب قربانیان حادثه گردشگران خارجی بودند.

مسئولیت حمله ی تروریستی اخیر اسپانیا و حملات قبلی از جمله حادثه ی نیس فرانسه و استانبول ترکیه را تماما داعش بر عهده گرفته است. به گفته ی برخی از کارشناسان حمله ی اخیر به بارسلون تنها یک جلب توجه کوچک از جانب داعش بوده است و این گروه قصد دارد حملات شدیدتری را در اروپا پیاده کند.
قطعا حملات این چنینی به شدت روی خرید تور اروپا تاثیر گذار خواهد بود چراکه هر لحظه و در هر مکانی احتمال یک حرکت تروریستی از جانب داعش وجود دارد و مشخص نیست داعش تا به کی قصد دارد چنین وحشیانه دست به کشتار انسانهای بی گناه بزند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.