کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

تاریخچه کوتاهی از کوش آداسی برای مسافران نوروزی تور ترکیه

در میان تورهای نوروزی ترکیه، انتخاب های مختلفی پیش روی خود خواهید داشت. به جای سفر به استانبول و خرید تورهای استانبول و آنتالیا، خرید تور نوروزی کوش آداسی را پیشنهاد می کنیم.

اما کوش آداسی کجاست؟
کوش آداسی یکی از شهرهای زیبای ترکیه است که در 7 کیلومتری شهرستان مرکزی استان آیدین و در حاشیه ی ساحلی دریای آزه قرار گرفته است. این نشان می دهد که با سفر به کوش آداسی قرار است در یک شهر ساحلی اقامت کنید که چشم انداز شهر آن به دریای زیبا خواهد بود.



همچنین این شهر از شمال با سلجوق و پاموجاک و از جنوب با شبه جزیره دیلک همسایه‌ است و در کنار مراکز مهم گردشگری ترکیه  مانند ازمیر، افس، مریم آنا، ملیت، دیدیم پاموک، کاله، مارماریس و بدروم، قرار می گیرد.


یکی از جذابیت های این شهر، بندر آن است که در نزدیکی جزیره یونانی ساموس قرار گرفته است که برای گردشگرانی که به ترکیه سفر می کنند، بسیار جالب و هیجان انگیز است. این بندر در فصل بهار و زمستان به حداکثر جذابیت خود می رسد چرا که مسافران تور کوش آداسی می توانند قایق‌های موتوری به جزیره یونانی ساموس بروند. همچنین قایق‌های تفریحی مدرن که تورهای آبی را بر‌گزار می‌کنند زیبایی خاصی به این بندر می بخشند.


قدیمی ترین تقشه ای که از کوش آداسی وجود دارد نشان می دهد که کوش آداسی در سال ۵۴۶ قبل از میلاد به تصرف ایرانیان درآمد. همچنین در سال 200 قبل از میلاد، امپراتوری روم، کوش آداسی را تصرف کرد و بعد از تقسیم امپراتوری رم، امپراتوری رم شرقی بر این شهر تسلط یافت.


همچنین زلزله ای در این منطقه رخ داد که سبب شد مسیر رودخانه و آب و هوا تغییر کند و در نتیجه شهر افه سوس که در نزدیکی کوش آداسی قرار دارد ،نابود شود. در این زمان بود که کوش آداسی به عنوان یکی از معبر های مهم مورد توجه قرار گرفت.


پس از حمله سلطان محمد فاتح، این شهر در سال ۱۴۱۳ توسط امپراتوری عثمانی اداره می‌شد. در این دوران، در کوش آداسی ساختمان های باشکوهی ساخته شد که بسیار مشهور شدند. بعد از جنگ جهانی اول، یونانیان به کوش آداسی آمدند و بعد از یک مبارزه ی طولانی، این شهر بخشی از جمهوری ترکیه شد.


این تاریخ کوتاهی از شهر کوش آداسی است که شاید شما مسافر آن باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.