کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

سامانه ی بارش جدید وارد کشور می شود

به گزارش کارشناس هواشناسی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر، سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد. به گفته ی این کارشناسی، سامانه فعلی گرمتر از سامانه قبلی است و شمال غرب  تا جنوب غرب کشور در مجموع 20 استان را درگیر خواهد کرد.



او همچنین  با بیان اینکه امیدواریم 2 سامانه بارشی  آینده بخشی از کمبود های بارشی را جبران کند افزود:به طور مثال استان تهران 60 درصد کمبود بارش داشته است که امید داریم  تا پایان سال بخشی از این کمبود کاهش یابد.

وظیفه تصریح کرد:در خصوص سامانه بارشی فردا اخطاریه صادر کرده ایم ؛در جاده های کوهستانی مسافران باید زمان سفر را برنامه ریزی کرده و با استفاده از تجهیزات زمستانی اقدام به سفر کنند و هشدارهای ما به تمامی دستگاههای مرتبط  ارسال می گردد.

این کارشناس هواشناسی درباره میزان تاثیر گذاری هشدارهای این سازمان در تصمیم گیری های سازمان های مختلف گفت: با توجه به ارتباطی که با دستگاههای مختلف داریم هشدارهای ما در تصمیم گیری ها دخیل است و در جلسات هماهنگی این مورد به وضوح قابل مشاهده است.

وی در خصوص چگونگی پیش بینی وضعیت بارش ها تصریح کرد:امکان اینکه میزان بارش را دقیق بیان کنیم در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و میزان تقریبی است و بیان دقیق و قطعی که مردم انتظار دارند مقدور نیست؛ در کنار پیش بینی گزارش های مداوم ارسال می گردد به طور مثال هر نیم ساعت یک بار برای فرودگاهها گزارش ارسال می کنیم و اگر به پیش بینی و گزارش های ارسال توجه شود می توان امادگی لازم را داشت. در تمام دنیا نیز پیش بینی به صورت بیان درصد و احتمال  انجام می گیرد.

بر اساس این گزارش اسفندیاری قائم مقام شرکت فرودگاه ها در خصوص میزان آمادگی فرودگاه های کشور برای سامانه بارشی پیش بینی شده گفت:: در فرودگاهها امادگی کامل برای شرایط حاد آب و هوایی وجود دارد  و مانورهای آمادگی برای شرایط برفی را انجام داده ایم .

وی ادامه داد: درخصوص سامانه بارشی جدید به فرودگاههایی که در معرض این سامانه  هستند هشدار داده ایم و به طور مستمر وضعیت را مورد پایش قرار می دهیم.

وی افزود:در فرودگاه امام تمام تمهیدات صورت گرفته و تیم های عملیاتی اماده هستند و جلسات با شرکت های مورد نظر صورت گرفته است و با آغاز بارش برف برف روبی از باند صورت خواهد گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.