کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

حمام های کاراکالا رم

مسافرانی که با خرید تورهای اروپایی به کشور ایتالیا و به خصوص رم سفر می کنند، می توانند از بقایای باقی مانده از آثار مختلف باستانی دیدن کنند. ما در این مطلب قصد داریم تا سری به یکی از این جاذبه های گردشگری بزنیم و شما را با یک سفر مجازی به یکی از عظیم ترین مکان های دیدنی رم ببریم. با ما همراه شوید.



تور اروپا و دیدن از دومین حمام بزرگ رم


همان طور که میدانید، رم پایتخت یکی از عظیم ترین امپراطوری ها بوده است که بر سراسر جهان تاثیر گذاشته است، به گونه ای که این تاثیرات، هم جنبه های فرهنگی داشته است و هم سایر جنبه ها و بر معماری در کل جهان تاثیر داشته است، که یکی از جالب ترین آن ها، معماری حمام های باستانی آن بوده است. 

یکی از بهترین نمونه ها، حمام های کاراکالا بوده است که تقریبا از آن دوران سالم سرجای خود ایستاده است. البته باید گفت که مانند بسیاری از اثار باستانی، بخش هایی از این حمام تخریب شده است، اما با این وجد همچنان عظمت خود را حفظ کرده است و گردشگرانی که با تورهای اروپایی از آن دیدن می کنند، مجذوب این حمام عظیم می شوند.



این حمام ها که با آب گرم شناخته می شوند در جاده اپین (Appian Way) ساخته شده بودند و باستان شناسان، آن ها را دومین حمام عمومی بزرگ در میان ۱۶۰۰ حمام باستانی رم می شناسید.

این حمام ها در طمان های دور دو کاربرد مهم و اساسی داشتند، . اول اینکه در زمانی که این حمام ها برپا شدند، بسیاری از جمعیت مردم در مناطقی زندگی می کردند که دسترسی به آب نداشتند. از این رو، مردم زیادی برای مصارف روزانه و همچنین حمام کردن، به سمت آب گرم های این منطقه می آمدند و از آن استفاده می کردند. مورد دوم این که، این حمام ها به دلیل تجمع مردم از تمام سطوح جامعه، محلی شده بود که آن ها می توانستند با هم در ارتباط بوده و از اخباری که پیک ها و چاپارها می آوردند، از طریق دیگر افراد مطلع شوند.
حمام های کاراکالا دارای سه حمام؛ یک استخر آب سرد، یک استخر آب نیمه گرم و دیگری استخر آب داغ، بوده است و در کل می توانستند 1600 نفر را در خود جا دهد.
از مشخصه های بارز این حمام می توان به بزرگی آن اشاره کرد. افراد می توانستند آزادانه بین حمام ها رفت و آمد کنند، با هم به صحبت بنشینند و به طور کلی شبکه مردمی که در اینجا جمع می شد، دیدار داشته باشند. البته گویا امکانات تفریحی دیگری هم در اینجا وجود داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.