کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کاهش وسعت دریاچه ی ارومیه به اندازه ی 23 کیلومتر

حال و روز دریاچه ی ارومیه روز به روز بدتر شده و طبق چیزی که مشاهدات نشان می دهد مساحت این دریاچه کاهش یافته است.


فرهاد سرخوش، مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ی ارومیه از کاهش وسعت این دریاچه خبر داده و به طور دقیق توضیح داد: وسعت فعلی دریاچه ارومیه 2276 کیلومتر مربع است که نسبت به سال گذشته ۲۳ کیلومتر کاهش داشته است.


وی اضافه کرد: تراز فعلی دریاچه ارومیه در تاریخ 19 فروردین ۹۷، ۱۲۷۰.۷۴ سانتی متر است و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲سانتی متر کاهش یافته است.




به نظر می رسد با وجودی که در حدود 249  میلیون مترمکعب آب از سدهای نزدیک به این دریاچه هدایت شده است، همچنان مشکل دریاچه ی ارومیه به شکل حاد باقی مانده است. سرخوش گفت: ۵۲ میلیون متر مکعب از سد شهر چای ارومیه، ۱۷۰ میلیون مترمکعب از سد شهید کاظمی بوکان، ۱۲ میلیون متر مکعب از سد مهاباد و ۱۵ میلیون مترمکعب از سد ساروق تکاب به پیکره دریاچه ارومیه از اول اسفند۹۶ تا ۱۵ فروردین سالجاری رها سازی شده است. براساس برنامه ابلاغی، امسال  ۲۸۵ میلیون مترمکعب آب از سدهای استان به دریاچه ارومیه رهاسازی می‌شود.


وی خاطر نشان ساخت: از ۸۲۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی به ستاد دریاچه ارومیه سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و به دستگاه‌های اجرایی پرداخت شده است.


این مقام مسئول در خصوص پرسشی که خبرنگار خبرگزاری ایسنا با اشاره به کمک های خارجی برای احیای دریاچه ارومیه مطرح کرد، این طور گفت که: تاکنون هیچ کمک ارزی برای احیای دریاچه ارومیه جذب نشده، فاینانس خارجی پروسه ای زمان بر است که امید است با استفاده از این ظرفیت روند احیای دریاچه ارومیه سرعت گیرد.


منبع: ایسنا

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.