کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

پل بسفر در استانبول

ارتباط دهنده ی بخش آسیایی و اروپایی شهر استانبول در تنگه ی بسفر،پل بسفراست.با عبور از پل معلق بسفر می توان به بخش اروپایی شهر استانبول دست یافت.



جالب است بدانید به گفته ی هرودوت تاریخ نویس یونانی،اولین بار داریوش بزرگ دستور ساخت پلی معلق بر روی تنگه ی بسفر را داد تا سپاهیانش بتوانند از آن عبور کنند و به بالکان راه یابند.  

ساخت پل به شکل امروزی در سال ۱۹۷٠آغاز شد و سه سال به طول انجامید.پل بسفر در سمت آسیایی استانبول در اورتاکوی و در سمت اروپایی در بیلربیی قرار دارد.طول پل۱۱٥٠متر و عرض آن ۳۹متر و ارتفاع آن ۱٠٥است.ارتفاع زیر پل از سطح دریا ۶۴متر است.پل معلق بسفر چهارمین پل معلق جهان از لحاظ طول است.

پل بسفر و تنگه یکی از جاذبه های توریستی شهر استانبول است که بسیاری از گردشگران برای تماشای آن راهی این شهر می شوند.شاید یکی از دلایل استقبال مردم از تور استانبول همین زیبایی تنگه و پل و دستیابی به اروپا است. 




آنکارا دیدنی است...

تصور نکنید سفر به آنکارا فقط می تواند کاری باشد،برای تجارت و این طور برنامه ها.می توانید با تور آنکارا به این پایتخت اوراسیایی سفر کنید و علاوه بر این که از جاذبه های گردشگری این شهر دیدن می کنید،به فروشگاههای پوشاک و کالاهای بی نظیر ترکی سر بزنید و حسابی خرید کنید.

خوب این شهر چه مکانهای دیدنی ای دارد به جز فروشگاه و پاساژ که محبوب همگان است؟

پارک شادی سنسلیک،پارک جنگلی آتاتورک، دریاچه ی گولباشی،کوه الما داغ برای اسکی و منطقه ی اینجک از جمله مکانهای دیدنی این شهر هستند.

آنکارا ساحلی نیست اما دریاچه ی زیبای گولباشی در بیست کیلومتری جنوب آنکارا قرار دارد و در آن می توان به قایق سواری پرداخت و در رستورانهای اطراف آن از آرامش منطقه لذت برد و غذاهای خوش طعم ترکی را امتحان کرد.

منطقه ی اینجیک در ۱٥کیلومتری جنوب غرب آنکارا قرار دارد و می طلبد که یک پیک نیک اساسی را در کنار خانواده در میان باغ میوه و درختان سبز برگزار کنی.

اگر اهل سفر به ترکیه و شهرهای آن هستید سفر به آنکارا را از دست ندهید.


سفر به آنکارا

شاید کمتر مسافران ترکیه به سمت شهر آنکارا راهی شوند و تور آنکارا را برای سفرهای خود انتخاب کنند،چرا که پایتخت کشور ترکیه یک شهر ساحلی مانند استانبول و آنتالیا نیست.

آنکارا پایتخت کشور ترکیه و مرکز سیاسی این کشور است و بعد از استانبول بزرگترین شهر ترکیه است.این شهر در شمال کشور ترکیه قرار دارد و یک شهر ساحلی نیست از این رو سفرها به این شهر بیشتر کاری و اقتصادی است.

اما نمی شود از زبیایی ها و جاذبه های توریستی این شهر چشم پوشی کرد.از مکانهای دیدنی این شهر می توان به  معبد آگوستوس و روم، تئاتر رومی ، قلعه آنکارا، مسجد علاالدین، موزه فرهنگ  و موزه نقاشی در آنکارا اشاره کرد.

مسجد علاالدین




معبد آگوستوس



یک جای نزدیک و لذت بخش

سفر به ترکیه در نوروز می تواند انتخاب خوبی باشد،با تور ترکیه همراه شوی و در یکی از شهرهای زیبایش خودت را مهمان کنی.بهتر از این نمی شود.

آنتالیا و دریای مدیترانه و یا شاید استانبول و دریای مرمر و تنگه ی زیبای بسفر،باید سفر کرد و دید چقدر لذت بخش است کمی آن طرف تر از شهرمان. سالها است که مردم بسیار به این کشور و شهرهای زیبایش سفر می کنند،آنتالیا و استانبول شاید انتخاب خیلی ها باشد.مردمان شاد و مهمان نواز این دیار،بیشتر از هر چیزی مسافران را به خود جذب می کنند.

 

شاید بتوان با هزینه ی کمتر هم راهی شد،می توان هتلهای ارزان قیمت تر را انتخاب کرد.می توان سطح توقعات را پایین آورد ولی سفر به یاد ماندنی ای را رقم زد.

هتل هیلتون استانبول

اگر با تور استانبول  مسافر این شهر رویایی شدید و دلتان هوای اروپا را کرد،می توانید با متوسط هزینه ی 200 یورویی مهمان هتل پنج ستاره هیلتون استانبول شوید.هتلی که در آن سمت تنگه ی بسفر و در بخش اروپایی شهر استانبول قرار دارد.

این هتل پنج ستاره بی نظیر است و دارای چشم اندازی زیبا به تنگه ی زیبای بسفر است.نشستن در بالکنهای رو به تنگه واقعا آرامش بخش است و باید تجربه کرد.

هتل دارای اتاقهای زیبا با چشم انداز تنگه بسفر است و همچنین از کلیه ی امکانات برخوردار هستند.استخرهای روباز،حمام ترکی و رستورانهایی با غذاهای سنتی و مدرن نیز از جمله جذابیتهای هتل هستند.

هتل هیلتون علاوه بر مشرف بودن به تنگه ی بسفر در زدیکی بسیاری از مناطق دیدنی و سرگرم کننده ی شهر استانبول قرار دارد و به راحتی می توانید به آنها دستیابی داشته باشید.


هتل هیلتون استانبول




شهری اروپایی-آسیایی

شاید نکته ای که شهر توریستی استانبول را منحصر به فرد کرده است این باشد که بخشی از آن آسیایی است و بخشی دیگر آن اروپایی است.همین نکته سبب می شود تور استانبول پر طرفدار باشد و بسیاری از گردشگران را به این شهر جذب می کند.

اسم تنگه ی بسفر را حتما شنیده اید،باریکه ی آبی که دو دریای مرمره و دریای سیاه را به هم پیوند می دهد و دو قاره ی آسیا و اروپا را از هم جدا می کند.و جالب اینجاست که شهر استانبول در دو طرف این تنگه قرار دارد،بخش آسیایی و بخش اروپایی.شنیده ها بیان می کند که این دو بخش کاملا از هم متفاوت هستند.

اشخاصی که دوست دارند در سفرشان به این شهر،یک نظری هم به اروپا بیندازند،از روی پل بسفر عبور کنند و اروپای کوچک را آن طرف تنگه ببینند و سفرشان را هیجان انگیز تر کنند.





 

هتلی رویایی به شکل کوه آتشفشان

به نظرتان این مکان رویایی کجا می تواند باشد؟





این مکان رویایی هتلی در کشور شیلی در آمریکای جنوبی است.هتل  La Montana Magica – Huilo Chile در شهر نلتوم Neltume کشور لیبی.

این هتل زیبا و رویایی به شکل کوه آتشفشان ساخته شده است و به جای گدازه های آتشفشانی،آب از دهانه ی آن خارج می شود.




برای دستیابی به هتل باید از میان جنگل سبز و رویایی عبور کنید و از طریق یک پل وارد هتل شوید.با حداقل ۲۲٥دلار می توانید یک شب در این هتل اقامت کنید.

ماندن در این هتل و سپری کردن چند روز در اتاقهای ساده و چوبی اش در میان جنگل بکر،حس توصیف ناپذیری است.

تصاویر زیبایش مرا بسیار رویایی کرده است تا حداقل یک روز که شده در عمرم به آنجا بروم.