کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

هتل کایا پلازو

معرفی هتل فوق العاده در منطقه ی بلک آنتالیا



هتل کایا پلازو



اگر قصد دارید تور آنتالیا خود را در سواحل زیبای بلک بگذرانید، بدون تعلل هتل پنج ستاره کابا پلازو را انتخاب کنید. این هتل برای کسانی که می خواهند از طبیعت لذت ببرند و استراحت کنند، بهترین انتخاب است.


هتل کایا پلازو درست در ۶٫۵ کیلومتری بلک قرار گرفته است و فاصله اش تا مرکز شهر آنتالیا تنها 18 کیلومتر می باشد.  از جمله امکانات این هتل می توان به گلف، ترانسفر فرودگاهی، پارکینگ اختصاصی، کرایه خودرو، پذیرش ۲۴ ساعتی و دسترسی به اینترنت وایرلس در سراسر هتل،  مجموعه اسپا ، سالن آبگرم و سالن زیبایی، سونا و ماساژ، امکانات ورزشی نظیر غواصی، تنیس روی میز، و سالن بدنسازی اشاره داشت. همچنین باغ همیشه سرسبز هتل جای خوبی برای پیاده روی و استراحت است. رستوران های هتل انواع غذاهای ترکی و بین المللی(10 رستوران) را طبخ می کنند و با سفارش، منوی رژیمی نیز آماده می شود. کافه/بار های داخل هتل و کنار استخر نیز انواع نوشیدنی های بین المللی را سرو می نمایند. سرویس نگهداری از کودک نیز در هتل وجود دارد. گرچه هتل دارای ساحل اختصاصی است، اما چندین استخر روباز و سرپوشیده با امکانات ورزش ها و تفریحات آبی نیز تعبیه شده است.



این هتل دارای ۶۳۹ اتاق  است که در اندازه ها و طراحی های مختلف ساخته شده اند.  اتاق های این هتل دارای تخت های بزرگ و راحت، تلویزیون با شبکه های ماهواره ای، تلفن، مینی بار، اینترنت، گاوصندوق، حمام با دوش و وان، تهویه مطبوع، سیستم سرمایش و گرمایش هستند.
برای کسانی که به قصد تجارت به آنتالیا سفر می کنند، هتل کایا پلازو امکانات خوبی از سالن های همایش و کنفرانس با ظرفیت های مختلف و کاملا تجهیز شده دارد. همچنین سالن مهمانی هتل می تواند برگزار کننده باشکوه ترین جشن های عروسی باشد. در هتل یک صرافی وجود دارد تا در صورت نیاز به تبدیل ارز، مهمانان کار خود را در داخل هتل انجام دهند.



هتل کایا پلازو



هتل کایا پلازو


هتل کایا پلازو


هتل کایا پلازو

کلیسای معلق مصر

یکی از مکان های تاریخی و مذهبی دیدنی در کشور اسرار آمیز مصر، که با خرید بلیط هواپیما خارجی می توانید به مصر سفر کرده و از آن بازدید نمایید، کلیسای معلق مصر می باشد.

نام اصلی این کلیسا در واقع کلیسای ال مولاکاه می باشد که ال مولاکاه در لغت به معنای معلق است، به همین جهت ما از این کلیسا به نام کلیسای معلق مصر یاد می کنیم.
کلیسای ال مولاکاه از معروف ترین کلیساهای عهد قبطی در شهر قاهره ی مصر به شمار می رود. و مردم قاهره آن را کلیسای مریم مقدس نیز می نامند.



در مکان فعلی این کلیسا در قرن سوم میلادی سنگری بنا شده بود که روی زندان سنگر نظامی رومی بوده و پس از آن در قرن هفتم کلیسای معلق به جای آن قرار گرفت. در واقع سالن کلیسا روی راهروی زندان قرار گرفته است و برای رفتن به داخل کلیسا می باید از پلکانی طولانی بالا روید.

سقف چوبی کلیسا و به طور کلی طراحی آن، نمادی از کشتی نوح را در ذهن تداعی می سازد. همین طور کرسی مرمرین، نما و دیوارهای مینا کاری شده جلال و شکوه خاصی به این مکان بخشیده است.



کلیسای معلق تا کنون چندین بار مورد مرمت و بازسازی قرار گفته است که اصلی ترین آن ها در قرن دهم میلادی صورت گرفت.

کلیسای معلق یک دروازه ی ورودی در خیابان Shar'a Mari Girgis دارد که پس از عبور از دروازه به یک حیاط بسیار زیبا می رسید. با عبور از حیاط که چندان هم بزرگ نیست به خود کلیسا خواهید رسید. پس از این که از پله ها بالا رفتید، به سه در چوبی برخورد می کنید که در واقع درهای کلیسای معلق مصر هستند.
این سه در شما را به سه بخش درونی، بخش راست حرم و بخش بالای سنگر شمالی اصیل هدایت خواهند کرد.














بزرگترین دشت نمک جهان

در سراسر دنیا جاذبه های گردشگری فوق العاده ای وجود دارد که شاید بتوان یکی از محبوب ترین ها را دشتهایی فوق العاده دانست که هر کدام از آنها که در سراسر دنیا قرار گرفته است، ویژگی منحصر به فردی دارد.

یک دشت نمک در جنوب غربی بولیوی وجود دارد که بزرگترین دشت نمک جهان نام دارد. این مکان یکی از زیباترین مکان های آمریکای جنوبی است که شکار بسیاری از عکاسان قرار می گیرد. همچنین به مکان بسیار فوق العاده ای برای گردشگران از سراسر جهان تبدیل شده است.

این مکان زیبا و دیدنی در فاصله ی دور از شهر قرار گرفته است و به همین دلیل است که در اطراف این دشت هتلهایی ساخته شده است که بتواند پذیرای مسافران باشد.

اولین هتلی که در این منطقه ساخته شده است ، دسال پلایا بود که در سال های 1993 تا 1995 وسط دشت نمک با شد و به سرعت به یکی از محبوب ترین مفاصد گردشگری تبدیل شد. بعد از آن هتلها و مهمانخانه های بیشتری در این دشت ساخته شد تا مسافران بیشتری را اسکان دهد.






هتل تروی بلژیک

با خرید بلیط هواپیما خارجی به سوی قاره ی اروپا می توانید کشور خاص و منحصر به فردی چون بلژیک را برای گشت و گذار و داشتن یک سفر گردشگری فوق العاده برگزینید.


بلژیک کشوری ست که به لحاظ گردشگری در موقعیت بسیار خوبی قرار داشته و در این کشور زیبای اروپایی می توانید اوقات فراموش نشدنی و مفرحی را پشت سر بگذارید.


برای رزرو هتل خارجی در این سرزمین اگر به دنبال داشتن یک تجربه ی خاص و متفاوت با آن چه همیشه داشته اید باشید، هتلی مانند هتل تروی یک انتخاب ویژه و هیجان انگیز خواهد بود.


 هتل تروی این کشور، یک مکان بسیار عجیب و در عین حال جالب برای اقامت می باشد. در معرفی هتل تروی باید گفت که این هتل تنها ده اتاق دارد و به شکل اسب افسانه ای تروی ساخته شده است.

حتما افسانه ی تروی را پیش از این از نظر گذرانده اید؛ افسانه ای که نقال جنگ میان یونانیان باستان و شهر تروآ ست. در اواخر این جنگ وقتی عرصه بر یونانیان تنگ شد، و احتمال شکست آن ها لحظه به لحظه قوت می یافت؛ از سوی آنان یک اسب چوبی به عنوان حیله جنگی ساختند و به نام هدیه صلح و عقب نشینی در ساحل رها کرده و به لشکر تروا هدیه دادند.

در حالی که دمفون، منلاس، اولیس و تن ها دیگر از جنگجویان پرآوازه ی یونانی در این اسب پنهان شده بودند. اسب تروا باعث شکست و سقوط شهر تروی گردید و بدین صورت به افسانه ها پیوست.
اقامت در هتل تروی به شما این امکان را می دهد که برای مدتی کوتاه خود را به مانند یکی از سربازان یونان قلمداد کنید و شب ها را با این فکر به صبح برسانید، که هر لحظه باید از اسب تروی بیرون آمده و به جنگ با لشکر تروا بپردازید و البته حتما باید در جنگ پیروز شوید.

از سایت رجا هم می توانید هتل رزرو کنید

مدت ها قبل، مسافران برای خرید بلیط هواپیما، بلیط قطار و اتوبوس میبایست به ترمینال ها و آژانس های مسافرتی مراجعه میکردند، اما به لطف فضای گسترده ی اینترنت، تمامی خرید ها به شکل آنلاین می تواند صورت گیرد.

برخی از سایت های خرید بلیط هواپیما به مسافران این امکان را می دهد تا حین رزرو بلیط، هتل مورد نظر خود را انتخاب و رزرو کنند.

خبر خوب این است که مسافرانی که با قطار سفر می کنند، با مراجعه به سایت رجا، می توانند همزمان هتل مورد نظر خود را از طریق این سایت رزرو کنند.

محسن یاوری با اشاره به نو بودن این خدمت و تحولی در ارائه خدمات بسته سفر به مسافران افزود: این اقدام بر اساس تفاهم صورت گرفته بین شرکت حمل و نقل ریلی رجا و سامانه رزرو هتل پین تا پین صورت گرفته که بر این اساس امکان خرید همزمان بلیت قطار با رزرو هتل برای هموطنان عزیز فراهم شده است.

وی در ادامه افزود: متقاضیان سفر با قطارهای شرکت رجا از این پس می توانند با خرید بلیت قطار، به صورت همزمان نسبت به رزرو هتل در شهر مقصد نیز اقدام کنند.

سرپرست معاونت اجرایی شرکت رجا تصریح کرد: این خدمت در مرحله نخست از روز جاری (یکشنبه ٢٧ فروردین ١٣٩٦) صرفا از طریق وب سایت شرکت رجا به نشانی www.raja.ir و برای شهر مشهد مقدس به عنوان مقصد ارائه می شود.

یاوری در مورد نحوه رزرو هتل در سایت رجا ادامه داد: در مرحله جستجوی بلیت از وب سایت رجا، مسافران می توانند با انتخاب گزینه رزرو هتل نسبت به این امر اقدام کنند.

وی یادآور شد: پس از تکمیل اطلاعات خرید بلیت قطار و در مرحله رزرو هتل با توجه به اطلاعات اعلامی از جمله شهر مقصد و تاریخ سفر، هتل های موجود در این سامانه نمایش داده شده و مسافران قادر خواهند بود هتل مورد نظر خود را نیز انتخاب کنند.

سرپرست معاونت اجرایی شرکت رجا در انتها خاطر نشان کرد: با تایید مشخصات بلیت قطار و هتل، پرداخت در یک مرحله از طریق درگاه های بانکی انجام شده و بلیت قطار و تاییدیه رزرو هتل به مسافران ارائه می شود.

بعد از هتلهای مشهد، نوبت به استان خراسان شمالی می رسد.

بنا بر گفته ی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان، مصوبه ای در دست اجراست که بر تعداد هتلهای استان خراسان شمالی افزوده خواهد شد.



محمد سویدانلویی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به سفر دولت تدبیر و امید به خراسان‌شمالی در سال 94 و تصویب مصوبه اعطای تسهیلات برای ساخت چهار هتل در این استان گفت: طی چند ماه گذشته هتل چهار ستاره داریوش با جذب تسهیلات از صندوق توسعه ملی تکمیل و به بهره برداری رسید.

او همچنین افزود: یک سرمایه گذار دیگر نیز مبلغ 100 میلیارد ریال تسهیلات به منظور ساخت هتل چهار ستاره از صندوق توسعه ملی دریافت کرده که هم اکنون در حال طی کردن کارهای اجرایی است.




سویدانلویی ادامه داد: قرار بر این است تا یک هتل پنج ستاره دیگر نیز در این استان احداث شود که کارهای اجرایی برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی در حال انجام است. همچنین یک هتل آپارتمان نیز در شهر آشخانه در حال ساخت است که سرمایه گذار موفق شده تا مبلغ 20 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کند.

ساخت هتلهای جدید در مناظق مختلف ادامه دارد.

اینبار نوبت منطقه ی آزاد ارس است. بنا بر تازه ترین اخبار منتشر شده، بعد از افزوده شدن تعداد 6 اقامتگاه به هتلهای ارس و 23 رستوران در ارس، برنامه ریزی برای ساخت چند هتل جدید در این منطقه ی آزاد ادامه دارد.

به گزارش کافه سفر و به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد، «محسن خادم عرب باغی»، اعطای مجوز منازل استیجاری به ساکنین منطقه را از دیگر برنامه های اجرا شده منطقه در نوروز امسال عنوان کرد و افزود: با این مجوزها، ظرفیت اقامت گردشگران در این ایام، افزایش یافت.

وی افزود: نوروز 96 با توسعه زیرساخت ها، استقبال مردم از ظرفیت های گردشگری منطقه افزایش یافت و گردشگرانی از استان های همجوار و سایر استان های کشور به این منطقه سفر کردند.

رییس هیات مدیره منطقه آزاد ارس افزود: با اتمام پروژه های سرمایه گذاری در حال ساخت به ویژه هتل ها، مشکل کمبود فضای اقامتی در این منطقه برطرف می شود.

ایران دارای هفت منطقه آزاد تجاری - صنعتی شامل کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو ونیز 64 منطقه ویژه اقتصادی است.

منطقه آزاد ارس به عنوان یکی از مناطق آزاد کشور، در شمال غرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع شده است.

دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نیز وظیفه نظارت بر امور مناطق مختلف به عنوان ساختار ستادی و پیگیری اجرای مصوبه های این شورا را برعهده دارد.
ایجاد هماهنگی میان سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با دستگاه های دولتی، عمومی و مردمی، بررسی و تصویب بودجه سالانه مناطق آزاد و ارسال به هیات وزیران از اهم وظایف «معاونت برنامه ریزی و هماهنگی» این شورا است.