کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

منطقه ی خیلی اعیان ببک استانبول

بیایید امروز با تور استانبول من به شهر تاریخی استانبول و به منطقه ی ببک سری بزنیم.منطقه ی ببک در بخش اروپایی استانبول و در ساحل تنگه ی بسفر واقع شده است و گرانترین و محبوب ترین منطقه ی مسکونی استانبول به حساب می آید.

به سبب مناظر بدیعی که تنگه ایجاد کرده است این منطقه از قدیم الایام مورد توجه عثمانیان بوده است به طوری که بناهایی را برای خود در این منطقه ساخته بودند.اما خوب از این بناهای باشکوه به غیر از دو بنا چیز زیادی باقی نمانده است چراکه در طول تاریخ به نابودی کشیده شده اند.در سفرتان باید از این دوبنای باستانی باقی مانده دیدن کنید،یکی مسجدی با آجرهای قهوه ای رنگ و دیگری که تبدیل به سفارت مصر شده است.

منطقه ی ببک دارای مناظر زیبا و منحصر به فردی از تنگه ی بسفر است.از این رو محوطه ای را در آن ساخته اند که مناسب برای پیاده روی است.اگر دلتان سلبریتیهای ترکیه ای را می خواهد صبح به اینجا بیایید،چراکه آنها در حال قدم زدن هستند.

به علاوه در این منطقه ی شیک و اعیانی بهترین و لوکس ترین کافی شاپها و رستورانهای شهر قرار دارند.اگر دوست دارید زیاد هزینه کنید حتما این رستورانها را امتحان کنید حتما به سفرتان رنگ و بوی لذتبخشی می بخشد.





هتلهای رویایی در دنیا

با سفر کردن چند روزی از شهر و خانه دور می شوید تا زندگی را از روزمرگی و کسالت خارج کنید.با رزرو هتلهای لوکس یا ساده، کرایه ی سوئیتها و یا برپاکردن چادر سرپناهی به غیر از خانه ی خود را تجربه می کنید.اما در دنیا هتلهایی وجود دارند که تنها برای خارج شدن از روزمرگی نیستند بلکه آنها با ساختار،دکوراسیون و موقعیت مکانی خاص و منحصر به فرد مکانی ناب و لوکس برای گذراندن تعطیلات رویایی افرادی خاص در جهان هستند و ما را تماشای تصاویر روح نوازشان در این گوشه ی دنیا بس است:


Äscher Cliff, Switzerland



Attrap Reves Hotel, France



Hotel Kakslauttanen, Finland



Ladera Resort, St. Lucia



Panchoran Retreat, Bali



The Manta Resort, Zanzibar



رستوران کرال سوفاراسی آنتالیا و میز شاهانه

در سفرتان به ترکیه این طعم غذاهای لذیذ ترکی هستند که شما را به سمت خود جذب می کنند.رفتن به رستورانها و نشستن به دور میز غذاخوری مزین شده به غذاهای متنوع ترکی می تواند بسیار هیجان انگیز و خوش طعم باشد.

اما فصل تابستان آغاز می شود و بسیاری تور آنتالیا تابستان 94 را برای سفر به کشور ترکیه انتخاب می کنند.در این شهر در کنار دریا و تفریحات دریایی غذاها و رستورانهای شهر را از دست ندهید.

یکی از رستورانهای شهر رستوران کرال سوفاراسی است که با چشم انداز زیبا به اسکله لذت غذاخوردن را صدچندان می کند.این رستوران با فضای زیبایش به میز شاهانه شهرت دارد و طراحی دکوراسیون آن بهره گرفته از اتاقهای غذاخوری امپراطوری عثمانی است.

در این رستوران می توانید انواع غذاهای مدیترانه ای و ترکی و دریایی را سفارش بدهید و از بودن در آنتالیا بیشتر لذت ببرید.خوراک گوشتی که در این رستوران سرو می شود طعم باورنکردنی ای را به شما ارائه می دهد که هیچوقت فراموش نمی کنید.





جشنواره ای برای آشنایی با عشایر "ایل کیکانلو"

گاهی بودن در میان ایلات و عشایر لذت وصف ناپذیری دارد.ایلات با ساده زیستی و پاک بودنشان به ما نشان می دهدند که در زمانه ی فناوری می توان ساده بود و ساده زندگی کرد.

بهتر است در سفرهای تابستانه ی خود این مردم عزیز را نیز در لیست گردشگری خود قرار دهیم و به مکانهایی سفر کنیم که ایلات و عشایر زندگی می کنند.دیدن زندگی آنها از نزدیک می تواند تجربه ی شگفت انگیزی باشد.

اما چندی پیش در اخبار گردشگری خبر از جشنواره ی بهاری فرهنگ عشایر "ایل کیکانلو"در شهرستان شیروان استان خراسان شمالی به گوش رسید.این جشنواره ی رنگی و ساده با هدف حمایت از فرهنگ عشایری در دل طبیعت سرسبز منطقه برگزار شد.

اما مردم طایفه ی کیکانلو در شهرستان مانه،سملقان و بعضی روستاهای شهرستان شیروان و حومه ی اینچه کیکانلو قوچان ساکن هستند.همچنین در نواحی دیگری از قوچان از آشخانه و بجنورد تا درگز نیز ساکن هستند.

در این جشنواره با نشان دادن فرهنگ و سنن مردم ساده دل عشایر مردم را با آنها کردند.در برنامه ها موسیقی سنتی عشایر نیز طنین انداز شد تا حاضرین با این نوع موسیقی نیز آشنا شوند.





هتل چهار ستاره ی مگا رزیدنس آنکارا

آنکارا پایتخت اقتصادی و سیاسی کشور ترکیه است و هر روزه مسافران بسیاری را به قصد تجارت و سیاست جذب خود می کند.شاید کمتر دلتان بخواهد که برای گردشگری خود را به این شهر شلوغ برسانید.از این رو تور آنکارا در میان ایرانیان کمتر استقبال می شود و آنها ترجیح می دهند تور آنتالیا را برای گردشگری انتخاب کنند.

اما هتلهای این شهر در سراسر شهر گسترش یافته اند و از 3 ستاره تا 5 ستاره را می توانید پیدا کنید.هتلهای آنکارا به زیبایی و تنوع آنتالیا و استانبول نیستند.اگر دنبال رزرو یک هتل لوکس و منحصر به فرد هستید باید به شهرهای توریستی و ساحلی سفر کنید.

اگر به شهر آنکارا سفر کردید هتل مگا رزیدنس یکی از هتلهایی است که می توان معرفی کرد.هتل چهار ستاره ای که نباید انتظار لوکس بودن از آن داشته باشید.اما مکان هتل قابل توجه است که در نزدیکی بسیاری از مکانهای مهم قرار دارد.29اتاق هتل از کلیه ی امکانات رفاهی برخوردار هستند و آسایش و آرامش شما را تامین می کنند.

سونا،جکوزی،سالن ورزشی،رستوران و پارک کودکان از جمله امکانات دیگر هتل هستند.اگر به دنبال قیمت کم در کنار امکانات مناسب هستید هتل مگارزیدنس می تواند گزینه ی مناسبی برای رزرو هتل باشد.





جایی پنهان شده در جنگل و برگ و خزه

مواقعی پیدا میشود که طبیعت در نمایش زیبایی های خود کمی زیاده روی میکند. اگر خبرهای گردشگری مناطق مختلف جهان را دنبال کنید، به نام ” شنگسی” برخورد خواهید کرد.

این نام بر روی روستای ساحلی در چین قرار گرفته است. این روستا در یکی از جزیره های اطراف رودخانه Yangtze قرار گرفته است. با نگاه کردن به عکس های این منطقه خواهید دید که این روستا در میان جنگل، برگ و خزه های بسیاری  پنهان شده است و هیچکس اجازه ی ورود به آن را ندارد. اما این عکس ها با مشقت فراوان توسط یک عکاس گرفته شده است.


1

 2 3


برگرفته از وب سایت تندیس تراول

سلطان دریای کارائیب "اوسیس"

سفر دریایی رویای بسیاری از افراد عاشق دریا و اقیانوس است.این که سوار بر کشتی ماهها برروی کشتی درمیان اقیانوسها زندگی کنی،لذت وصف ناپذیری را کسب کنی.

این لذت وقتی تبدیل به رویایی شیرین تر می شود که پای گرانقیمت ترین و بزرگترین کشتی تفریحی دنیا به میان بیاید.کشتی اوسیس سلطان دریای کارائیب یک کشتی تفریحی لوکس است که با هزینه ی ساخت 1.5 میلیارد دلار گرانترین کشتی تفریحی اقیانوس نورد در جهان شده است.شرکت آمریکایی رویال کارائیب سازنده ی این غول دریایی است و تا به حال سازنده ی گرانترین کشتیهای جهان بوده است.

اوسیس شهری لوکس درمیان دریا است.از هر چه فکرش را بکنید در این کشتی ساخته اند،استخر شنا،زمین بازی،سینما و آمفی تئاتر،رستوران و کافی شاپ،سالن بدن سازی،زمین فوتبال، بسکتبال،پارک، شهربازی و مرکز خرید،همه و همه در این کشتی عظم الجثه قرار گرفته اند.

در خبر گردشگری سال 2006 خبر ساخت کشتی اوسیس  در فنلاند منتشر شد.خبری که برای ثروتمندان ماجراجو خوشحال کننده بود.پس از سه سال ساخت آن به پایان رسید و اولین سفر خود را در دسامبر سال 2009 از فلوریدا به سمت هائیتی آغاز کرد و پس از 4ماه به مقصد رسید.قیمت بلیت این کشتی لوکس برای هر نفر 1104 دلار است که برای هر کدام از سرگرمیهای داخل کشتی نیز باید هزینه ی جدایی می پرداختند.

در آخر این کشتی عظیم 360متر طول،47متر عرض و 220هزار تن وزن دارد و درواقع 5برابر بزرگتر از کشتی معروف تایتانیک است.این شهر شناور در 18طبقه ساخته شده است و دارای ظرفیت 3630مسافر و 2100 خدمه است.