کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

سفر به شهر صوفیه

اگر بخواهید یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا را مقصد گردشگری خود قرار دهید، شهر صوفیه یک انتخاب هوشمندانه و جذاب خواهد بود. تور بلغارستان و بازدید از پایتخت این کشور یعنی صوفیه، سفری هیجان انگیز و پر خاطره را برای هر توریستی به همراه خواهد داشت.

اگر چه شهر ساحلی وارنا به عنوان برترین منطقه از جاذبه های گردشگری بلغارستان مطرح است، اما صوفیه نیز که بیش از 1000 سال قدمت داشته و تاریخ آن به سده ی 8 میلادی بازمی گردد، برای گشت و گذار و بازدید از ارزش بالایی برخوردار است.
با وجودی که شهر صوفیه همان طور که قید شد، شهری باستانی و با تاریخ 1000 ساله است، اما ساختمان ها و بناهای این شهر همگی نو و مدرن هستند. باغ ها و پارک های زیبا و همین طور بزرگراه ها و خیابان های پهن و عریض، این شهر را به یک پایتخت شیک و امروزی تبدیل ساخته است.

اگر به دنبال مراکز دیدنی شهر صوفیه باشید، بهترین موارد بلوار وتیوشا، پارک آزادی، کلیسای مدور ژرژ مقدس، آب گرم معدنی، کاخ سابق سلطنتی و موزه ملی تاریخ خواهند بود.
البته علاوه بر همه ی این ها قدم زدن در خیابان های زیبای صوفیه از هر چیز دیگری در این شهر دیدنی تر و جذاب تر خواهد بود.

زیباترین هتل های پاریس

تور اروپا شامل بازدید از بهترین شهرها و کشورهای این قاره می شود، اما شهر پاریس به عنوان قلب اروپا زیباترین جاذبه های گردشگری را در خود نهفته دارد. برای رزرو هتل در پاریس اگر علاقه مند به اقامت در بهترین و لوکس ترین هتل ها باشید، گزینه های زیر را برای انتخاب در اختیار خواهید داشت.

هتل چهار فصل جورجیا وی پاریس دارای چشمه های آب گرم معروفی ست که برای توریست ها جذابیت زیادی دارد.
هتل لی موریس پاریس
هتل پونت رویال پاریس
هتل ریتز پاریس را می توان لوکس ترین هتل دانست.
هتل د کریلن پاریس
هتل هیلتون آرک د تریمپل پاریس

هتل هایت ریجنسی مدلاین پاریس که از فن آوری اطلاعات بهره ی بسیاری برده است.
هتل سافتیل آرک دتریمپل پاریس دارای رستورانی بسیار لوکس و حرفه ای ست که غذاهای فوق العاده ای سرو می نماید.
هتل لوتیشا پاریس که هتلی کاملا هنری ست و در طراحی آن سلیقه ی زیادی به کار رفته است.
هتل دو لوور پاریس
اقامت در هر یک از هتل های فوق همراه با بالاترین درجه از امکانات و کیفیت خدمات می باشد و می تواند سفر شما را بارها خاطره انگیزتر نماید.

مناطق تفریحی مهم بلغارستان

کشور کوچک بلغارستان در اروپای شرقی قرار دارد و همین موضوع آنرا به مقصد گردشگری ارزانی تبدیل کرده است. ارزان بودن تور بلغارستان یا هزینه رزرو هتل در این کشور به آن معنا نیست که گردشگران با کمبودی در جاذبه های توریستی و خدمات رفاهی مشاهده خواهند کرد. موقعیت قرارگیری این کشور، آنرا در میان دیگر کشورهای اروپایی به حاشیه برده است. در ادامه می خواهیم به معرفی مناطق تفریحی مهم بلغارستان بپردازیم تا اگر با تور بلغارستان قصد سفر به این کشور زیبا را داشتید، اطلاعات خوبی درباره جاهایی که باید بروید، داشته باشید.

منطقه تفریحی آلبنا

ساحل دریای سیاه، فاصله پروازی نیم ساعته از شهر صوفیا، فاصله 230 کیلومتری تا فرودگاه بین المللی وارنا، دارای 40 هتل، نوار ساحلی ، تپه های پوشیده با درختان همیشه سبز در کنار ساحل، از مهم ترین جاذبه های گردشگری منطقه تفریحی آلبنا است.
تفریحی پانوراما
در منطقه تفریحی پانوراما شاهد فعالیت 30 رستوران متنوع خواهید بود که انواع غذاهای بلغاری، اروپایی، هندی، یونانی، انگلیسی، آلمانی و چینی  را عرضه می کنند.
منطقه امباسادور
منطقه امباسادور با آب و هوای بسیار عالی، استخرهای سرپوشیده و روباز زیادی دارد که در طول سال فعال هستند.
منطقه شن های طلایی
منطقه تفریحی شن های طلایی، تلفیق بسیار زیبایی از آرامش دریای با جنگل های سرسبز در کناره ساحل و آب های معدنی است. عمق این ساحل شنی در بعضی جاها به 100 متر می رسد. شن های طلایی، منطقه ای برای رزرو هتل و گذراندن تعطیلات است که هتل های شیک و مدرنی دارد.
شهر ساحلی وارنا
وارنا پس از سوفیا و پلوودیو سومین شهر بزرگ بلغارستان است. این شهر بر کرانه دریای سیاه در نزدیکی دریاچه وارنا واقع شده و بندر مهمی در بخش شرقی بلغارستان به شمار می رود.

روستاهای شهر بلده

شمال کشور ایران یکی از بهترین مناطق توریستی به شمار می رود. متنوع ترین تورهای گردشگری مختص به این منطقه می باشد و اگر بخواهید تعطیلات آخر هفته با یک ایرانگردی آرامش بخش همراه سازید، مناطق شمالی کشور ایده ال خواهند بود. و از آن جایی که بیشترین سفرها به این مناطق با وسایل نقلیه زمینی صورت می گیرد، در مسیر نیز تماشای جاده های دیدنی که به شهرهای شمالی می رسند خالی از لطف نخواهد بود.

در این مطلب به معرفی شهرستان بلده در 55 کیلومتری جاده ی چالوس می پردازیم.
شهرستان بلده از توابع استان مازندران  با 22 روستای زیبا و سرسبز یکی از دیدنی ترین شهرهای شمال کشور قلمداد می گردد.
روستاهای این شهر به نام های دویلات، نج، زرین کمر، مزید، چل رود، کلیک، سادات محله، مرچ، ورزن، یالرود، حطر، کمر رود، بردون، سر اسب، بطاهر کلا، یاسل، کام، خجیر کلا، بل، یوش، ناحیه و ورازان هستند.

دو روستای کمر رود و همین طور روستای ناحیه از مهم ترین و معروف ترین روستاهای شهرستان بلده به شمار می روند. هم به لحاظ جمعیت و امکانات و هم از نظر مشاهیر و بزرگانی که در این دو روستا متولد و رشد یافته اند. یادبودهایی از بزرگان در این روستاها قرار داده شده است.

بازدید از پاریس در تور اروپا

اگر هوس یک تور گردشگری خارجی کرده باشید، تور چند روزه ی اروپا می تواند به عنوان یک انتخاب وسوسه انگیز و بسیار جذاب برای شما مطرح گردد.
در میان شهرهایی که در تور اروپا خواهید دید، شهر پاریس پایتخت کشور فرانسه را می توان زیباترین و به یاد ماندنی ترین شهر دانست. خیابان ها و کوچه پس کوچه های پاریس همگی دیدنی و پر از تماشایی های بی نظیر هستند. اگر به عکاسی علاقه مند باشید، در پاریس می توانید بیشترین و بهترین عکس ها را از مناظر مختلف، مکان ها و خانه ها و معماری بی نظیر این شهر تهیه کنید.

از جاذبه های گردشگری شهر پاریس می توان اول از همه به برج معروف ایفل اشاره کرد. سپس موزه ی لوور که در کاخ لوور واقع شده است زیباترین و گران قیمت ترین آثار تاریخی جهان را در به علاقه مندان نمایش می دهد. بعد به دو کلیسای معروف این شهر یعنی کلیسای نوتردام و کلیسای سلطنتی قلب مقدس خواهیم رسید.

قدم زدن در معروف ترین خیابان جهان یعنی خیابان شانزه لیزه نیز که جای خود را دارد.

اگر به داستان زندگی و جنگاوری های ناپلئون بناپارت، امپراطور قدرتمند فرانسه نیز علاقه مند باشید، می توانید به دیدن طاق پیروزی در میدان شارل دوگل رفته و یادبود موفقیت  وی را مشاهده کنید.

کلیسای جامع سنت باسیل


کلیسای جامع سنت باسیل یکی از برجسته ترین و قابل توجه ترین بناهای تاریخی روسیه کهن است که امروزه به جاذبه گردشگری مهمی در این کشور تبدیل شده است. از قرن شانزدهم تا به امروز زیبایی این کلیسا تحسین کلیه جهانگردان را برانگیخته و امروزه به عنوان نمادی از فرهنگ و تاریخ روسیه به شمار می رود و تمامی گردشگران تور روسیه اولین بازدیدشان را از این کلیسا شروع می کنند.
این بنا در میدان سرخ – مهمترین میدان مسکو - واقع شده و نمادی است. در گفته بومیان این شهر، کلیسای جامع سنت باسیل نمایانگر موقعیت جغرافیایی بی نظیر روسیه مابین دو قاره اروپا و آسیا بحساب می آید. کلیسای جامع سنت باسیل بین سال های 1555 تا 1561 ساخته شده و نام آن برگرفته از یکی از قدیسان ارتدکس است.
این کلیسا به دستور ایوان مخوف به عنوان بنایی به منظور بزرگداشت و یادبود تصرف شهر قازان ساخته شد. گنبدهای این کلیسا از نوع پیازی شکل است و با چوب ساخته شده اند. رنگ ‌آمیزی و طراحی این گنبدها در میان کلیساهای سراسر دنیا منحصر به فرد است. کلیسای جامع سنت باسیل همه روزه باز است و می توان از آن دیدن کرد.

اقامت درهتل جنگلی سالار دره

از دیدنی ترین نقاط ایران زمین، خطه ی شمالی کشور می باشد. تک تک شهرهای شمال ایران از طبیعت سرزنده و سرسبزی بی نظیری برخوردارند. و به هر یک از این شهرها که سفر کنید با مناظر دیدنی و آب و هوای مرطوب دلپذیری روبرو می شوید. شهر ساری نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای رزرو هتل ایده آل در شهر ساری، می توان هتل جنگلی سالار دره را پیشنهاد کرد.

هتل جنگلی سالار دره در کیلومتر 12 جاده ساری به سمت سمنان، مقابل کارخانه کاغذ چوب بنا شده است. هتل جنگلی دارای 4 ستاره بر شانه های خود می باشد. 4 ستاره که به حق می توانستند 5 عدد باشند، زیرا امکانات و سطح رفاه در این هتل به اندازه ی یک هتل 5 ستاره به نظر می رسد. این را می توان با یک اقامت به یاد ماندنی در این هتل تایید کرد.

از امکانات هتل جنگلی سالار دره می توان به استخر، سونا، جکوزی، سالن ورزشی، محوطه بزرگ برای بازی بچه ها، سالن آمفی تئاتر و چند رستوران سنتی و بین المللی اشاره کرد.
نزدیکی هتل جنگلی به رودخانه ی سالار دره، و برخورد جنگل و رود مناظر بسیار بدیعی را در اطراف این هتل به وجود آورده که می توانید از پنجره ی اتاق خود به تماشایشان بنشینی.