کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کاخ توپقاپی در استانبول


اگر با تور نوروزی استانبول همراه شوید،هرگز پشیمان نخواهید شد.به دلیل سرمای هوا در نوروز قادر نخواهید بود از دریا و تفریحات دریایی بهره ببرید،اما استانبول شهری است که در هر زمان می توانید از بودن در آن لذت ببرید.جاذبه های توریستی شهر مسافران را در هر زمان از سال به این شهر می کشانند.

از دیدنیهای طبیعی شهر می توان به تنگه ی بسفر و جزایر پرنس اشاره کرد.تنگه ی بسفر و مناظر زیبایش و جزایر زیبای پرنس که با یک سفر دریایی می توانید به آنها دست یابید و از طبیعت زیبایشان بهره ببرید.

علاوه بر زیباییهای طبیعی استانبول شهری است پر از مساجد و بناهای تاریخی ای که از دوران امپراتوری بیزانس و عثمانی بر جای مانده اند.در پستهای قبلی درباره ی مساجد زیبای این شهر نوشتیم.اما یک بنای تاریخی در این شهر وجود دارد که به یک بار دیدنش می ارزد.

کاخ تاریخی توپقاپی رسیده از امپراتوری عثمانی که در 15 میلادی درمحل تلاقی تنگه ی بسفر،خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره بنا نهاده شد و اکنون به یکی از جاذبه های گردشگری تبدیل شده است.

سلطان محمد فاتح دستور ساخت کاخ توپقاپی را در سال 1459داد و بالاخره ساخت کاخ در سال 1465به پایان رسید.این کاخ تا سال 1853 مرکز اداری امپراتوری عثمانی بوده است.کاخ با درختان سرو احاطه شده است و به زیبایی کاخ می افزاید.

اما در سال 1853میلادی سلطان عبدالمجید محل اقامتش را به کاخ تازه ساز دلمه باغچه که نخستین کاخ به سبک اروپایی بود انتقال داد.

امروزه محل کاخ توپقاپی به موزه تبدیل شده است که در آن می توانید شاهد آثار تاریخی بی نظیری از جمله آثار ادبی و هنری ایران و همچنین اشیائی متعلق به پیامبر اسلام از جمله لباس،شمشیر،کفش،دندان و موی او باشید.




نظرات 2 + ارسال نظر
دیار الوند چهارشنبه 6 اسفند 1393 ساعت 07:47

سری به شما زدم و حالی بردیم از دیدن و گزارش
ممنون

ممنون از لطفتون

niloofar یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 15:51 http://tut-mihanblog-com.br.vu

مطالبتون خیلی خوب بود بازم سر میزنم.
اگه خواستید به منم یه سری بزنید.

ممنون از لطفتون.حتما میام

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.