کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

سفر به جواهرده

امروز سفر می کنیم به یک مکان رویایی و سرسبز در استان مازندران.اگر قیمت تور آنتالیا برایتان زیاد است،این مکان رویایی هزار مرتبه زیباتر است و در نوروز با سفر به اینجا،نوروزی خاطره انگیز و زیبا را برای خود رقم خواهید زد.

اگر به شهر زیبای رامسر سفر کنید،حتما مقصد بعدی شما روستای جواهرده است.روستایی که در 27 کیلومتری غرب شهر رامسر و در ارتفاع 2000متری البرز قرار دارد و از سه جهت توسط کوه محاصره شده است.برای دستیابی به این دهکده ی رویایی باید از جاده ی پیچ در پیچ و سبز عبور کنید تا به این بهشت چون جواهر دست یابید.


نام آن در گویش گیلکی "جئوَر ده " است و گروهی بر این اعتقاد هستند که نام جواهرده به بانوان زیبای این روستا برمی گردد.گویا بانوان این منطقه به زیبایی جواهر هستند.

اما طبیعت زیبای این منطقه گردشگران را مجبور می کند تا مسیر طولانی و پر پیچ وخم را طی کنند تا به دهکده ی زیبا دست یابند و چند عکس یادگاری بگیرند و سوغاتی روستا را با خود ببرند.می توان رب انار،آلوچه،بهار نارنج،جوراب پشمی و نمد از این روستا به یادگار برد،از مردم مهمان نواز با لهجه ی شیرین گیلکی.

در منطقه آبشارها و چشمه های دیدنی بسیاری وجود دارد که باید حتما ازآنها دیدن کرد.علاوه بر اینها آثار تاریخی چون مسجد آدینه و گورهای گبری گردشگران را برای تماشا جذب می کنند.

در مسیرتان به جواهر ده آبشار جواهرده و پارک جنگلی صفارود را خواهید دید که برای یک پیک نیک خانوادگی بسیار مناسب است،می توانید ساعات خوشی را سپری کنید.

از زیبایی روستا و جاده ی شگفت انگیز جواهرده هر چه بگوییم کم است ولی افسوس که این جاده نیز از زباله ها بی نصیب نمانده است و دل آدم را به درد می آورد که چگونه بعضی دلشان می آید از این زیباییها بکاهند.زباله ها سخت صنعت توریسم در ایران را تهدید می کنند و بعضی مردم بی احتیاط دست از این کار خود برنمی دارند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.