کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

سفر به محلات



درخت چنار 1150 ساله در میدان چنار شهرستان محلات


امروز نه از سفری لوکس و شیک به ترکیه با تور آنتالیا نوروز 94 می نویسم و نه از تور رومانی و اروپا گردی.امروز به همین حوالی سفر می کنیم که لذت سفر به آن در بهار زیبا صد چندان می شود.

اسم شهر گل را همه ی ما شنیده ایم،این لقبی است که به شهرستان محلات داده شده است و اگر به این شهر سفر کنید به آن پی خواهید برد.

شهر محلات از شهرستانهای استان مرکزی است و در 262 کیلومتری جنوب غربی تهران قرار دارد.این شهر در همسایگی شهرستانهای قم و آشتیان از شمال،اصفهان و گلپایگان از جنوب،خمین و اراک از غرب و دلیجان از شرق قرار دارد.این شهر یکی از خوش آب و هواترین شهرهای ایران است و با یک بار سفر به آنجا، پی خواهید برد.

شهرت این شهر به پرورش گل و تنوع تولید گل و گیاه زینتی است و بزرگترین تولید کننده ی گل و گیاه در ایران محسوب می شود.از این رو القابی چون شهر گل،هلند ایران و بهشت افسانه ای بر روی آن نهاده اند.اگر به این شهر سفر کنید می توانید از گلخانه ها دیدن کنید و بدون شک با کلی گل و گیاه زیبا به شهر خود باز خواهید گشت.


محلات شهری باستانی است و قدمت آن به دوهزار سال قبل از میلاد برمی گردد و این موضوع با کشف آثاری از آن دوران ثابت شده است.همچنین محلات در روزگار هخامنشیان بخش کوچکی از ایالت ماد بوده است و در دوره ی اشکانی جزئی از ایالت والی نشین ماد بوده است.

این شهر علاوه بر بافت زیبای شهری و آب و هوای دل انگیز که مسافران را از دور و نزدیک به سمت خود می کشاند،دارای جاذبه های توریستی بی نظیری است که باید رفت و از نزدیک مشاهده کرد.آتشکده ی آتشکوه،ستونهای سنگی شهر باستانی خورهه،سد ساسانی تیمور،پل تاریخی باقرآباد و غارهای بیشمار از جمله دیدنیهای این شهر هستند.

از میان این جاذبه ها آتشکده ی آتشکوه بی نظیر است و انرژی اش هر بیننده ای را جادو می کند.یکی از برترین آتشکده های زرتشتیان است و در 5کیلومتری جاده تیمور و نزدیکی روستای آتشکوه قرار دارد.نوروز بهترین فرصت برای دیدار از این آتشکده ی با عظمت است.






یکی دیگر از جاذبه های شهر محلات آبگرم محلات است که خاصیت درمانی دارد و مسافران این شهر حتما یک سر هم به این آبگرم می زنند.آبگرم در 15کیلومتری شمال شرق محلات و در کنار ارتفاعات این منطقه قرار دارد.

از سفر به این شهر زیبا پشیمان نمی شوید،چراکه به اندازه ی کافی جذابیت دارد.ولی قبل از سفر از محل اقامت خود مطمئن شویدچراکه جای خواب به سختی پیدا می شود.حالا آماده ی سفر شوید و تعطیلات نوروز خوب و خوشی داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.