کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کویر شهداد


تماشای کویر به اندازه ساحل و جنگل و شاید بیشتر از آن لذت بخش است.اگر عشق سفر باشید،کویر به طور حتم یکی از گزینه های سفر شما خواهد بود.اگر نام کویر شهداد را شنیده اید و تا حال قدم نگذاشته اید،باید یک بار هم که شده به آنجا سفر کنید و لذت تماشای کویر و آسمان پر ستاره اش را ببرید.

کویر شهداد در حاشیه ی غربی کویر لوت در 105 کیلومتری شهر کرمان قرار دارد.این منطقه با وسعت 24هزار کیلومتر در جنوب شرقی ایران و شمال شرقی شهر کرمان واقع شده است.

در این منطقه ی باستانی و بکر می توانید شاهد آثار باستانی از چهارهزارسال قبل از میلاد تا دوران اسلامی و معاصر مانند گورستان،قلعه و کاروانسرا باشید.اینها از جذابیتهای منطقه علاوه بر جذابیتهای طبیعی منطقه هستند.

اما یکی از شهرتهای منطقه به گرمترین نقطه ی زمین بودن است.جایی در نزدیکی شهداد کرمان با دمای 67 درجه سانتی گراد در سایه و 100 درجه در آفتاب گرمترین نقطه ی جهان شناخته شده است.

در مسیر کرمان به شهداد طولانی ترین تونل جاده ای کشور دو منطقه ی گرمسیری کرمان و ییلاقی سیرچ را به هم متصل می کند.در دو طرف تونل دو آب و هوای متفاوت را در تابستان تجربه خواهید کرد.

در 25 کیلومتری شرق شهداد با یکی از جاذبه های توریستی بدیع و شگفت انگیز روبه رو خواهید شد.شاید نام کلوت را شنیده باشید،آسمان خراشهای طبیعی و بکری که از دور مناظر زیبایی را ایجاد می کنند.این منطقه 20هزار سال قدمت دارد و از فرسایش آبی و بادی طی سالیان ایجاد شده است.

هر چه از زیبایی کویر شهداد بگوییم کم است،باید رفت و به جادوی کویر پی برد.خوشبختانه در این منطقه کمپهایی برای اقامت وجود دارد.اگر شما نیز مانند من عشق کویر هستید و مایل هستید آسمان جادویی کویر را تماشا کنید،این روزهای بهاری می توانید به آنجا سفر کنید و یک شب کویر را از آن خود کنید.





نظرات 1 + ارسال نظر
نیلوفر دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 13:28 http://setare29.mihanblog.com

خوشبخت ترین مخلوق خواهی بود
اگر امروزت را آنچنان زندگی کنی که گویی
نه فردایی وجود داردبرای دلهره و
نه گذشته ای برای حسرت..
اگر برای شاد بودن در پی دلیل نباشی…
9156

مرسی از حضورتون و متن زیبایی که نوشتید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.