کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

سفری تاریخی به الموت

در بهار دل انگیز باید از فرصت تازه بودن هوا استفاده کرد و تا می توانیم دل به کوه و دشت و دمن بسپاریم و از طبیعت لذت ببریم.

یکی از مکانهایی که در اخبار گردشگری برای گردشگران به خصوص تهرانیها پیشنهاد می شود تا در اولین فرصت برای دیدنش رهسپار شوند،قلعه الموت در استان قزوین است.مسیر زیبای قلعه و زیبایی منحصر به فرد قلعه گردشگران را به این منطقه می کشاند.

برای دستیابی به قلعه ی الموت باید چند کیلومتر قیل از قزوین  مسیر الموت را پیش بگیرید تا 80 کیلومتر مسیر زیبا را طی کنید و به قلعه الموت یا قلعه حسن برسید.این قلعه در شمال شرقی روستای گازرخان واقع شده است و بر فراز صخره ای در ارتفاع 21663متری از سطح دریا قرار دارد.

این قلعه ی با شکوه در سال 226 هجری قمری توسط حسن ابن زید بنا نهاده شد.در سال 486 حسن صباح این قلعه را به تصرف خود در آورد و به دلیل موقعیت استراتﮋیکی اش به پایگاه دفاعی خود و یارانش در مقابل خلفای عباسی تبدیل شد.عاقبت این قلعه در قرن هفتم هجری قمری با تاراج مغول به ویرانی کشیده شد و کاربری زندان پیدا کرد.

اما در 20 کیلومتری قلعه دریاچه ی زیبای اوان قرار دارد که با منظره ی زیبا و جادوکننده اش میزبان علاقه مندان به طبیعت و گردشگری است.

اگر مایل به سفر یک روزه باشید،تورهای قلعه الموت در این فصل سال حسابی داغ است.اما باید حداقل یک شب در این منطقه ی خوش آب و هوا اقامت کرد و از زیباییها بیشتر لذت برد. در روستای الموت مکانهایی برای اقامت مسافران وجود دارد که آرامش آنها را به همراه دارد.





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.