کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

آثار باستانی نمرود به فنا

بشر امروز نسبت به گذشته و آثاری که از آن به جای مانده است بسیار حساس است.آنچه از عصر باستان به ما رسیده است، برایمان بسیار ارزشمند است.چرا که با خود فرهنگ،هوش، ذکاوت و اندیشه های آنان را به همراه دارد.ما با حفظ و نگهداری آنها تلاش آنها را ارج می نهیم و برای ما تماشای تلاش آنها لذت بخش است.

اما آنچه این روزها در اخبار گردشگری دل آدمی را به درد می آورد،ویرانی میراث گذشتگان توسط یک عده است.وقتی شاهد یادگاری نوشتن بازدیدکنندگان بر روی آثار یاستانی می شویم،غیر قابل تحمل است که چگونه توانسته اند این آثاری را که قرون بسیاری را سپری کرده اند تا به دست بشر امروز برسند را براحتی خدشه دار کنند.اما بدتر از آن این است که با تبر به جان آنها می افتند و بدون هیچگونه ابایی آنها را به نابودی می کشند.

سال گذشته ابتدا آثار باستانی موزه ی موصل توسط آنها نابود شد و پس از آن در نیمه های اسفند ماه سال گذشته شهر باستانی نمرود توسط آنها منفجر شد و به نابودی کامل کشیده شد.

شهر باستانی نمرود در 30کیلومتری جنوب شرق شهر موصل در شمال عراق قرار دارد و قدمت آن به قرن 13ام قبل از میلاد باز می گردد.این شهر را پادشاه آشور "شلمنسر اول" بنا نهاد و قرنها مهد تمدن آشوری بود.این شهر باستانی مجموعه ای بی نظیر از هنر و فرهنگ ارزشمند گذشتگان است که به ما به ارث رسیده بود و حالا تمام آن شکوه باستانی نابود شده است و آیندگان جز در کتابهای تاریخ چیزی از آنها در اختیار ندارند و می شود گفت تمامی آن شکوه در کتابهای تاریخ دفن شد.

با انتشار چندین تصویر دیگر از این ویرانی در روز گذشته،تنها گروهی از مقامات مسئول،باستان شناسان و سازمان جهانی یونسکو ابراز خشم کردند و این اقدامات را محکوم نمودند.اما این  اقدامات هیچگاه این میراث باستانی را باز نمی گرداند و باید هر طور شده جلوی آنها را گرفت.





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.