کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

مکانی مرموز به نام Stonehenge


در دنیای خاکی مکانهای شگفت انگیز بسیاری وجود دارد که بسیاری علاقه مند هستند آنها را از نزدیک تماشا کنند.یکی از مکانهای شگفت انگیز در جهان Stonehengeدر کشور انگلستان است.

این مکان شگفت انگیز از سنگهای غول پیکری تشکیل شده است که به شکل شگفت انگیزی در کنار یکدیگر در دشت "سالزبری" در جنوب انگلستان قرار گرفته اند.این بنای سنگی عظیم باقی مانده از دوران عصر برنز و دوران سنگی است و با تحقیقات به عمل آمده قدمت آن به 2000 تا 3000 سال قبل از میلاد برمی گردد که هنوز علت ساخت آن ناشناخته است.چه دلیلی می توانست داشته باشد که سنگهایی به ارتفاع 6متر و وزن 50 تن را به این منطقه انتقال بدهند و با چینشی عجیب در کنار یکدیگر قرار دهند.

این سنگهای عظیم اگر توسط بشر به این مکان انتقال داده شده باشند،برای جابه جایی هر کدام 1هزار نفر نیرو احتیاج است که باید سه هفته تنها یک سنگ عظیم را جابه جا کنند که سالها وقت می گیرد.له دلیل این پیچیدگی بسیاری بر این باورند که شاید توسط موجودات فرازمینی ساخته شده است و خواسته اند توسط آن علائمی را به دیگر موجودات فرازمینی انتقال دهند.

اما درمورد اینکه گذشتگان چه استفاده ای از این سنگهای عظیم می برده اند نظریه های متعددی وجود دارد.عده ای آن را به عنوان معبد می شناسند و عده ای بر این باورند که در آن زمان از این مکان برای شفای بیماران استفاده می کردند.عده ای نیز برای Stonehengکاربردی نجومی متصور شده اند که گذشتگان از آن برای تعیین موقعیتهای نجومی استفاده می کرده اند.

به هر حال این بنای عجیب در انگلستان در کنار بسیاری از آثار باستانی مانند اهرام ثلاثه ی مصر ناشناخته و شگفت انگیز است و هر انسانی را جذب می کند که برای تماشایشان به آنجا سفر کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.