کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

سفر ارزان به ترکیه با قطار

اگر در این روزهای زیبای بهاری قصد سفر به کشور ترکیه را دارید و کمی از گرانی هزینه ی تورها نگران هستید،راههای ارزانتری نیز برای سفر به ترکیه وجود دارد.تور آنتالیا با پرواز شاید کمی گرانقیمت باشد و این در کنار هزینه های جانبی مانند خرید و تفریح بیشتر نیز می شود. اما اگر اشتیاق این سفر به یادماندنی را دارید،با حمل و نقل زمینی و اقامت در هتلهای ارزانتر می توانید سفر ارزانتر و به صرفه ای را داشته باشید.

یکی از راههای سفر ارزان به کشور ترکیه،استفاده از خط ریلی و سفر با قطار است.قطار تهران-آنکارا در سال 1380 برای توسعه حمل و نقل ریلی با همکاری راه آهن ترکیه راه اندازی شد.این قطار هر هفته برای جابه جایی مسافران سرویس دارد و تنها با پرداخت 223,550تومان می توانید بلیت آنرا تهیه کنید.قطارهای آن 4تخته هستند و پس از دو روز نیم به مقصد خود شهر آنکارا خواهید رسید.

در این سفر شما ساعت 22:40 چهار شنبه شب تهران را به مقصد آنکارا ترک می کنید و از ایستگاههای زنجان،تبریز،سلماس عبور می کنید و بعد از ظهر روز پنجشنبه به ایستگاه مرزی رازی خواهید رسید.در این ایستگاه کارهای گمرکی و گذرنامه انجام می شود و پس از طی 3کیلومتر به ایستگاه مرزی کاپیکوی در ترکیه برای انجام کارهای گمرکی و گذرنامه می رسید.پس از طی 107 کیلومتر به ایستگاه وان می رسید و در آنجا سفر هیجان انگیز دریایی آغاز می شود.در اسکله ی وان سوار بر یک کشتی دو طبقه می شوید و پس از یک عبور 5 ساعته بر روی دریاچه ی وان به ایستگاه تات وان می رسید و پس از طی 1330 کیلومتر دیگر با قطار ترکیه در صبح روز شنبه به شهر آنکارا می رسید.

شاید این سفر کمی زمان بر باشد،اما اگر برای اولین بار سفر می کنید،می توانید از مناظر زیبا لذت ببرید.مناظری که شاید برای شما تازگی داشته باشند و طی مسیر 2روز و نیمه را برای شما لذت بخش می کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.