کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

هزینه ی نجومی در سفر به کشورهای خارجی

شاید شما نیز جز آن دسته افرادی باشید که ترجیح می دهید پولهایتان را پس انداز کنید و هر چند وقت یک بار به جای سفر داخل کشور به یکی از کشورهای توریستی سفر کنید.بله لذت بخش است که به سواحل زیبای مدیترانه و یا خلیج فارس در دبی سفر کنید و یا بروید برای زیارت در کشورهای اطراف.اما اگر پیگیر اخبار گردشگری باشید حتما دل شما نیز مانند من به درد می آید.

سفر برای فرار از روزمرگی است در این روزهای پر تکرار و کسالت بار.سفر می کنیم تا فرهنگهای مختلف را تجربه کنیم و با آداب و رسوم قومها و مردم دیاری دیگر آشنا شویم.سفر می کنیم تا چند روزی از کارهای تکراری فاصله بگیریم و بی خیال دغدغه های زندگیمان شویم.

انتخاب یک کشور توریستی دیگر مانند تور آنتالیا و مالزی لذت بیشتری را به ما بدهد.اما شاید برایتان جالب باشد که سالانه ایرانیها حدود 4 میلیون سفر خارجی را ثبت می کنند که هزینه ی حدود 15هزار میلیارد تومان را به همراه دارد.یعنی ایرانیها پول زیادی را به این کشورها می دهند تا تعطیلات خوبی را داشته باشند.یعنی ارز زیادی از کشور خارج می شود و از بابت این هزینه ها کشورهای ثانی حسابی از صنعت گردشگری سود می کنند.این در صورتی است که ایران ما با این همه جاذبه ی گردشگری نتوانسته است جایگاه خوبی در این صنعت داشته باشد.

در میان کشورهایی که مقاصد گردشگری ایرانیان هستند کشورهای عربستان،امارات،ترکیه،تایلند و مالزی جایگاه اول را دارا هستند.هزینه ی تقریبی سالانه ی سفر ایرانیها به کشور ترکیه  8 هزارمیلیارد تومان،به عربستان 5هزارمیلیارد، به امارات 500میلیارد،به تایلند 400میلیارد و به کشور مالزی 360میلیار تومان است.

پس میزان سفر ایرانیان به کشور دوست وهمسایه مان ترکیه 8هزارمیلیارد تومان است یعنی ایرانیان عزیز سالانه این هزینه ی هنگفت را در این کشور صرف می کنند تا تعطیلات خوبی را داشته باشند.عجیب نیست که صنعت گردشگری اصلی ترین منبع در آمد این کشور محسوب می شود.آنها به درستی توانسته اند از جاذبه های خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

کاش ما نیز این توانایی را داشتیم و می توانستیم اینقدر که در کشورهای خارجی هزینه می کنیم همین مقدار را از راه گردشگری کسب کنیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
ج سه‌شنبه 8 اردیبهشت 1394 ساعت 09:45

شما چه امکاناتی برای گردشگران فراهم میکنید که انتظار کسب درامد از طریق توریست داشته باشید

از توجهتون ممنونم.شما درست می فرمایید.امکانات در خوری برای یک توریست خارجی نداریم و این ضعف ماست.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.