کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

گردشگری سلامت راهی برای جذب گردشگر

جذب گردشگران به یک کشور می تواند به دلائل مختلفی صورت بگیرد.دلائلی مانند جاذبه های طبیعی و تاریخی،آب و هوای فرحبخش،آشنایی با فرهنگ ،آداب و رسوم مردم منطقه،تنوع غذایی،سوغاتی و صنایع دستی می توانند مردم را از کشورهای مختلف به یک منطقه خاص بکشانند.

در این میان دلیل عمده ی دیگری برای حضور گردشگران در یک کشور دیگر وجود دارد و آن گردشگری سلامت است.یعنی یک کشور چنان در حوزه ی درمان و خدمات درمانی و سلامت قدرت داشته باشد که بسیاری برای کارهای پزشکی به آن کشور سفر کنند و چند روزی را در آنجا سپری کنند.

آنچه در اخبار گردشگری می خوانیم بسیار برای ایران خوشحال کننده است،چراکه ایران جایگاه نسبتا خوبی در این ضمینه دارد و درآمده سالانه حدود 1میلیار تومان را از این راه کسب می کند.

اما کشور ترکیه نیز برآن است تا در کنار جذب توریست از راه جاذبه های توریستی از طریق گردشگری سلامت نیز گردشگران بیشتری را به سمت خود بکشاند.

این کشور در سال 2014 پذیرای 40 میلیون گردشگر خارجی بوده است که تنها نیم میلیون از آنها برای مقاصد درمانی مانند جراحی زیبایی تا درمانهای سرطانی به این کشور زیبا سفر کردند و از امکانات بهره بردند.درآمد حاصله حدود 1 میلیار تومان برای کشور توریستی ترکیه بوده است.

اکنون این کشور توریستی  قصد دارد در کنار رونق تور آنتالیا و استانبول،گردشگران درمانی را نیز افزایش دهد تا درآمدش را از راه گردشگری کامل تر کند.تلاش آنها موفق بوده است بطوری که توانسته اند حتی از کشورهای اروپایی نیز برای مقاصد درمانی گردشگر جذب کنند.

خوشبختانه ما در ایران از لحاظ پزشکی چیزی کم نداریم و تنها باید برای لذت بردن از دریای آبی مدیترانه و مرمره به این کشور سفر کنیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.