کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

ترکیه مکانی برای مهاجرت

آنچه از اخبار گردشگری پیداست ،در چند سال اخیر ترکیه نه تنها به دلیل نزدیکی اش با ایران توریستهای ایرانی زیادی را به خود جذب می کند و تور ترکیه برای ایرانیان بسیار پرطرفدار شده است،برای مهاجرت و سرمایه گذاری نیز گزینه ی خوبی برای ایرانیان به حساب می آید.

ترکیه به دلیل همسایگی با ایران و داشتن اشتراکات فرهنگی،قومی و دینی یکی از گزینه های مهاجرت ایرانیان است و اکنون بیش از 500هزار ایرانی مهاجر ساکن این کشور هستند.

همین رفت و آمد بسیار به کشور ترکیه از سوی ایرانیان باعث شده است که علاوه بر سفارت ایران در آنکارا در سه شهر دیگر ترکیه یعنی استانبول،ارزروم و ترابوزان نیز کنسولگریهایی در مقابل سفارت ترکیه در تهران و کنسولگریهای ترکیه در شهر تبریز و ارومیه ایجاد شود.همانطور که شاهد هستیم ایرانیهای بسیاری از شهرهای شمال غربی ایران راهی این کشور برای مهاجرت و تحصیل می شوند،چراکه آنها علاوه بر نزدیکی مسافت به این کشور،دارای زبان نزدیکی به یکدیگر هستند و این موضوع آنها را بیشتر به این کشور راغب می کند.

جالب است بدانید که اولین مهاجران ایرانی به ترکیه برای زمان فروپاشی حکومت خودمختار آذربایجان بوده است که بسیاری به این کشور پناهنده شدند.اما ترکیه پس از بریتانیا دومین مقصد پناهجویان ایرانی است.مهاجرت برای تحصیل نیز در میان ایرانیان به خصوص آذری زبانان بسیار چشمگیر است.مهاجرت برای سرمایه گذاری نیز در این کشور بین ایرانیان افزایش یافته است به طوری که حدود 3350شرکت با سرمایه ی ایرانی در حال کار هستند.

شهرهای بزرگ ترکیه مانند آنکارا و استانبول مقصد اصلی ایرانیان مهاجر هستند ولی در شهرهای ترابوزان و ارزروم نیز جوامع ایرانی وجود دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.