کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کردستان مقصد سفر بهاره

در این روزها به دنبال جایی برای سفر می گردیم،اردیبهشت و سفر با هم گره خورده اند،چراکه هم طبیعت زیبا و تازه است و هم هوا دل انگیز.پیدا کردن یک زمان و یک مکان مناسب برای سفر بسیار اهمیت دارد.بهتر است در مواقعی سفر کنیم که زیاد به شلوغی و ترافیک برخورد نکنیم و مکانی را انتخاب کنیم که بکر و تازه باشد.

بسیاری ترجیح می دهند این هوای تازه و بهاره را با سفر به خارج از کشور با خرید تور ترکیه و یا دبی تجربه کنند و بسیاری همین ایران خودمان را مکانی ناب برای سفر می دانند.از شمال تا جنوب کشورمان مکانهایی وجود دارند که برای یک سفر خاطره انگیز در بهار مناسب هستند.

چرا به غیر ازاستانهای شمال کشور،استانهای دیگر کشورمان را مقصد سفر نکنیم؟استان کردستان در پر است از جاذبه های دلپذیری که نظر گردشگران را در این زمان از سال بیشتر جذب می کند.این استان غربی کشورمان دارای طبیعت زیبایی است و از جنگلهای سرسبزی در منطقه ی بانه و مریوان برخوردار است که پس از جنگلهای شمال کشور دارای اهمیت به سزایی هستند.

اما یکی از مناطق بسیار دیدنی استان،منطقه ی اورامان است که در شرق مریوان واقع شده است.این منطقه به سبب کوهستانی بودن و پوشش جنگلی اش شهرت دارد و دارای طبیعت زیبایی برای عاشقان طبیعت است.به علاوه رودخانه ی بزرگ سیروان از این منطقه و دره ی اورامان عبور می کند و طبیعت زیبایی را خلق می کند.



دیوان دره نیز از زیباییهای استان محسوب می شود.آب و هوای کوهستانی آن زمستانی سرد و تابستانی ملایم را ایجاد می کند و طبیعت زیبا و روح نوازش آدمی را مشتاق می کند که به این منطقه سفر کند.اماکن گردشگری آن مانند منطقه ی سارال،چهل چشمه،غار کرفتو و هه وازو هستند که گردشگران برای بازدید و لذت بردن از آنها راهی دیوان دره می شوند.

اما خیلی ها این منطقه از کشور را به دلیل خرید از بازارهای مرزی انتخاب می کنند.اما رفتن به آنها از مسیر زیبای جاده ای و سرسبز در این فصل از سال بسیار لذت بخش و خاطره انگیز خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.