کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

همدان... پایتخت تاریخ و تمدن ایران

اگر فکر سفر در سر دارید،همدان گزینه ی مناسبی برای سفرهای بهاره به حساب می آید.اقلیم استان همدان کوهستانی است چراکه در دامنه ی کوه الوند واقع شده است و با ارتفاع 1741متر از سطح دریا از شهرهای سردسیر ایران محسوب می شود.بنابراین در این فصل از سال موقعیت خوبی برای سفر است.

شهرهمدان مرکز استان همدان،یکی از کلانشهرها در منطقه ی غربی ایران است و درواقع کهن ترین شهر ایران نیز است.همین موضوع همدان را به پایتخت تاریخ و تمدن ایران تبدیل کرده است و همین لقب بر روی آن نهاده شده است.

شاید نام همدان با نام هگمتانه و غار علی صدر گره خورده است.

همدان یا هگمتانه نخستین پایتخت ایرانیان در سال 708قبل از میلاد بوده است و مادها این شهر را به عنوان پایتخت خود برگزیدند.این شهر در کنار رم در ایتالیا و آتن در یونان جز معدود شهرهای باستانی جهان است که همچنان برپا مانده است.در تپه ی هگمتانه آثار تاریخی ارزشمندی از دوره ی هخامنشیان کشف شده است که در موزه ها نگهداری می شوند.

مسافران همدان حتما غار زیبای علی صدر را جز مقاصد بازدید خود قرار می دهند.این غار تنها غار تالابی ایران و از معدود غارهای آبی جهان است و بزرگترین آن در جهان محسوب می شود.همچنین گفته می شود قدمت سنگ غار به دوران ﮋوراسیک بر می گردد.

اما ارتفاع غار از سطح دریا 2100متر است و دارای دالانهای پیچ درپیچ و پر رمز و رازی است.در درون غار دریاچه ی عظیمی تشکیل شده است که تنها باید با قایق برای تماشای آن بخش رفت. برای دیدن این زیباییها فقط باید بار سفر بست و راهی شد.لذت سفر بهاره را با رفتن به همدان بیشتر کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.