کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

باداب سورت مکانی شگفت انگیز در ایران


در پست قلعه ی پنبه به یک مکان شگفت انگیز و منحصر به فرد در کشور ترکیه اشاره کردیم.پاموک کالا یا قلعه ی پنبه در استان دنیزلی ترکیه،یک آبگرم طبیعی بی نظیر است که با سرازیر شدن از ایوانهایی از سنگ آهک مناظر زیبایی را خلق می کند.

در ایران زیبایمان نیز دارای چنین مناظر زیبایی هستیم که قبل از رفتن به ترکیه باید رفت و آنها را از نزدیک تماشا کرد.باداب سورت شباهت بسیاری به پاموک کالا دارد و شاید از آنجا زیباتر و شگفت انگیز ترباشد.اما پس از پاموک کالا دومین چشمه ی آب شور جهان به حساب می آید و جز میراث جهانی است.

باداب سورت واقع در روستای ارست شهرستان ساری،یکی از شگفتی های ایران محسوب می شود و پس از کوه دماوند دومین میراث طبیعی ایران است و جز آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این شگفتی ایرانی همانطور که گفته شد یک چشمه ی آب شور است که از پلکانی طبیعی از جنس سنگ تراورتن به سمت پایین سرازیر می شود و مناظر زیبا و منحصر به فردی را ایجاد می کند.این چشمه در ارتفاع 1841متری از سطح دریا قرار دارد.اطراف چشمه از درخچه های زرشک وحشی پوشیده شده است و درارتفاعات بالاتر منطقه درختان سوزنی برگ خود نمایی می کنند.

از شگفتیهای دیگر می توان به وجود چند چشمه ی کاملا متفاوت از لحاظ رنگ،بو،مزه و حجم آب اشاره کرد.یکی از آنها استخری پر از آب با قطر 15متر و عمق زیاد است که آب بسیار شوری دارد.دیگری کمی بالاتر از قبلی در شمال غربی آن واقع شده است و ترش مزه و به رنگ قرمز و نارنجی است.در اطراف آن رسوب آهنی به چشم می خورد.



در این منطقه ی بی نظیر در طی سالیان دراز جریان آبهای معدنی به سمت پایین،صدها طبقه و حوضچه ی پلکانی به رنگهای نارنجی،زرد و قرمز به وجود آورده است.منظره ای که این حوضچه ها خلق کرده اند بسیار چشم نواز و شگفت انگیز است و این مکان را به یک مکان توریستی بی نظیرتبدیل کرده است.

در این بهار دل انگیز سفر به این منطقه ی منحصر به فرد می تواند روح نواز و لذت بخش باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.