کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

کافه سفر

اخبار گردشگری | جاذبه های گردشگری | سفر | رزرو هتل

رشته کوههای توروس

اگر به نقشه های کشور ترکیه توجه کنید در می یابید که ترکیه کشوری کوهستانی است و کوهستانها از چهار جهت شبه جزیره ی آناتولی را محاصره کرده اند.ترکیه بخشی از رشته کوههای آلپ هیمالیا است و مناطق کوهستانی اش بکر و دست نخورده هستند و زیستگاهی مناسب برای حیات وحش محسوب می شوند.دو کوه بسیار شناخته شده این کشور کوه ارجیس با ارتفاع 3917 در مرکز آناتولی و کوه معروف آرارات با ارتفاع 3932متر در شرق ترکیه است.اینها در واقع آتشفشانهای هفته ای در کشور ترکیه هستند.

اما دو رشته کوه معروف،رشته کوه زیزه کاچکار با ارتفاع 3932در شرق منطقه ی دریای سیاه و رشته کوه توروس با ارتفاع 3756 در جنوب ترکیه هستند.

نام رشته کوه توروس را به کرات برده ام.اگر به شهر آنتالیا سفر کنید،حتما این کوههای زیبا را مشاهده خواهید کرد.اکثر هتلهای آنتالیا چشم اندازی زیبا به این کوهها دارند.

رشته کوه توروس به موازات سواحل شمالی دریای مدیترانه است و در جنوب بولایت اسپارته تا آدانا و در شمال و مشرق ولایت آنتالیا کشیده شده است.دامنه های شمالی توروس مشرف به فلات مرکزی آناتولی و دامنه های جنوبی آن مشرف به دشتهای حاصل خیز آنتالیا است.قسمت غربی توروس منتهی به کوههای لیکیه در جنوب غربی ترکیه است.

رودهای جنوبی کشور ترکیه مانند رودهای جیحان ، سیحان ، گوکْسو، چاکیت ، آق سوچای ، کوپری ایرماق

از این کوهها سرچشمه می گیرند.

توروس دارای آب و هوای مدیترانه است و از زمستانهای بسیار سرد و تابستانهای خنک برخوردار است.توروس یکی از مناطق جنگلی است و بخشهایی از آن به دلیل کشت و زرع از بین رفته است.اما هنوز توروس پوشیده از جنگلهای مقاوم در برابر خشکی مانند کاج،بلوط و سدر است و بعضی از بخشهای جنگلهای کاج حفاظت شده است.








اگر علاقه مند به دیدن این زیباییها هستید و قصد سفر به این ناحیه را دارید تور لجظه آخری آنتالیا را انتخاب کنید و در بهار زیبا خود را به آنجا برسانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.